رقیب اوربان در مجارستان هزاران نفر را برای تظاهرات بسیج می کند


پیتر ماگیار قول داده است که به فساد در دولت و کاهش کیفیت زندگی در این کشور اروپای مرکزی پایان دهد.

تبلیغات

یک رقیب در حال افزایش برای ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، آنچه را که او بزرگترین تظاهرات سیاسی روستایی در تاریخ معاصر این کشور خواند، روز یکشنبه برگزار کرد.

حدود 10000 نفر در دبرسن تجمع کردند. مجارستان دومین شهر بزرگ، در حمایت از پیتر مجیار، یک تازه کار سیاسی که در کمتر از سه ماه به شهرت رسید.

ماگیار خطاب به جمعیت گفت: «امروز اکثریت قریب به اتفاق مردم مجارستان از نخبگان حاکم، از نفرت، بی تفاوتی، تبلیغات و اختلافات مصنوعی خسته شده اند. مجارها امروز خواهان همکاری، عشق، اتحاد و صلح هستند.

ماگیار، یکی از افراد خودی سابق در حزب حاکم فیدز مجارستان، از ماه فوریه اوربان ملی‌گرا را به اداره یک “دولت مافیایی” ریشه‌دار متهم کرده و به آنچه که او ماشین تبلیغاتی دولت می‌نامد اعلان جنگ کرده است.

حزب او TISZA (“احترام و آزادی”) اعلام کرده است که 12 نامزد برای اتحادیه اروپا معرفی خواهد کرد. انتخابات، و Magyar در لیست حزب اول است. TISZA همچنین اعلام کرد که چهار نامزد را برای انتخابات شورای محلی در بوداپست، پایتخت، معرفی خواهد کرد.

حضور او در روز یکشنبه در دبرسن، پایگاه حزب حاکم فیدز اوربان، نشان دهنده تاکیدی است که کمپین جدید او بر حومه مجارستان، جایی که اوربان محبوبیت دارد، کرده است.

رویداد روز مادر آخرین توقف در یک تور در کشور بود که مجار در ده‌ها شهر، شهرستان و روستا ظاهر شد و اغلب هزاران طرفدار را به خود جلب کرد – تعداد معدودی از مخالفان اوربان تا به حال توانسته‌اند در مناطق روستایی بسیج شوند.

نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که حزب مجیار ممکن است به بزرگترین نیروی اپوزیسیون تبدیل شده باشد که تنها یک ماه مانده به انتخابات باقی مانده است. یک نظرسنجی میانه این هفته نشان داد که TISZA در میان رای دهندگان خاص 25 درصد است و فیدز اوربان با 45 درصد جلوتر است.

اوربان و حزبش از سال 2010 بر مجارستان با اکثریت قانون اساسی حکومت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید