اسرائیل گذرگاه اریز را بازگشایی کرد تا کمک های بیشتری به شمال غزه سرازیر شود


برنامه جهانی غذا تخمین می زند که حدود 1.1 میلیون نفر در غزه، تقریباً نیمی از جمعیت، “با گرسنگی فاجعه بار دست و پنجه نرم می کنند.”

تبلیغات

اسرائیل پست بازرسی اریز را بازگشایی کرد تا محموله های کمک بیشتری به شمال غزه ارسال شود.

سازمان های کمک رسانی بین المللی از وقوع یک فاجعه انسانی گسترده در نوار غزه خبر داده و هشدار داده اند که صدها هزار نفر در شمال غزه در معرض خطر گرسنگی هستند.

سرهنگ موشه تترا، رئیس اداره هماهنگی و ارتباطات COGAT برای غزه گفت: “این اولین روزی است که ما گذرگاه اریز را برای یک مسیر مطمئن و بدون وقفه برای ورود کمک های بشردوستانه به غزه بازگشایی کردیم.” “ما هر روز با این چالش روبرو هستیم. “

در اوایل این هفته، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد گفت که پیشرفت هایی در جلوگیری از «قحطی کاملاً قابل پیشگیری» در شمال حاصل شده است.

برنامه جهانی غذا تخمین می زند که حدود 1.1 میلیون نفر در غزه، تقریباً نیمی از جمعیت، “با گرسنگی فاجعه بار دست و پنجه نرم می کنند.”

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که اسرائیل “پیشرفت قابل توجهی” در دریافت کمک های بیشتر به غزه داشته است.

او با یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، از ایست بازرسی کرم شالوم بازدید کرد تا راه‌های گسترش عملیات بشردوستانه را بررسی کند.

یکی از چالش‌هایی که باقی می‌ماند این است که مطمئن شویم کمک‌هایی که وارد می‌شود می‌تواند به طور مؤثر در غزه توزیع شود. و ما باید اطمینان حاصل کنیم که حماس مانع یا مانعی برای آن نشود.»

بلینکن که از 7 اکتبر هفتمین سفر دیپلماتیک خود را در خاورمیانه انجام داده است، تلاش های جدیدی را برای تضمین یک توافق آتش بس و تبادل گروگان با زندانی آغاز کرد.

وی از حماس خواست تا توافقی را بپذیرد که میانجیگری در مصر انجام شد که بر اساس آن 33 گروگان توسط حماس برای آزادی فلسطینیان بیشتری که در زندان های اسرائیل نگهداری می شوند، آزاد می شوند.

این توافق همچنین تعلیق خصومت ها را با امکان گام های بعدی به سوی آتش بس دائمی پیش بینی می کند.

بلینکن گفت که اسرائیل با آخرین توافق آتش بس “سازش های مهمی” انجام داده است و حماس “باید آن را بپذیرد”.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفت که کشورش مصمم به آزادی گروگان ها است و هشدار داد که ارتش “برای انجام هر گونه ماموریت عملیاتی در منطقه رفح آماده می شود.”

دیدگاهتان را بنویسید