مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تخریب غزه را با شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم مقایسه می کند


کمیسر کل آنروا می گوید هدف از حملات به شهرت این آژانس سلب پناهندگی از فلسطینیان است، یک روز پس از گزارش مستقلی که نشان داد اسرائیل هنوز هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط اعضای کارکنان با گروه های تروریستی ارائه نکرده است.

تبلیغات

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا میزان ویرانی های غزه را با آسیب های وارد شده به شهرهای آلمان در طول جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

جوزپ بارل گفت که بانک جهانی و سازمان ملل هزینه بازسازی زیرساخت های غزه را 90 میلیارد دلار (84 میلیارد یورو) تخمین زده اند.

وی گفت: می توان گفت بیش از 60 درصد زیرساخت های فیزیکی آسیب دیده و 35 درصد به طور کامل تخریب شده است.

او در یک جلسه عمومی پارلمان اتحادیه اروپا درباره واکنش این اتحادیه به کشتار امدادگران بشردوستانه، روزنامه نگاران و غیرنظامیان توسط نیروهای دفاعی اسرائیل صحبت می کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 240 امدادگر کشته شده اند، جلسه را آغاز کرد.

وی گفت: «ما باید تکرار کنیم که اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد.

در همین حال، کمیسر کل آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد، آنروا، گفت که حملات به شهرت او با هدف انکار پناهندگی فلسطینیان انجام شده است.

او این اظهارات را یک روز پس از آن بیان کرد که کاترین کولونا، وزیر خارجه سابق فرانسه گزارش خود را درباره تحقیقات آنروا در مورد ادعاهای اسرائیل مبنی بر کمک برخی از کارکنان این آژانس به حماس در حملات 7 اکتبر به اسرائیل ارائه کرد.

این ادعاها حداقل 15 کشور را مجبور به تعلیق بودجه کرده است.

فیلیپ لازارینی گفت: “امیدوارم با این گزارش و اقداماتی که انجام خواهیم داد، آخرین گروه از اهداکنندگان اعتماد لازم را برای بازگشت به عنوان اهداکنندگان و شریک به آژانس کسب کنند.”

با اعتراضات مواجه شد

دومین روز از سفر سه روزه فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان به ترکیه، با اعتراضات بیشتر طرفدار فلسطین همراه بود.

پلتفرم همبستگی غزه از مقابل کنسولگری آلمان در استانبول عبور کرد تا حمایت برلین از اسرائیل در مناقشه غزه را محکوم کند.

زهرا ترکمن، معترض گفت: آلمان پس از آمریکا بیشترین تسلیحات را به اسرائیل می‌دهد و ما امروز اینجا هستیم تا یک بار دیگر به کشتار غیرانسانی آلمان در غزه اعتراض کنیم.

گروه تحقیقاتی فورنسیس مستقر در برلین ادعا می کند که بین سال های 2003 تا 2023، آلمان تقریباً 3.3 میلیارد یورو مجوز صادرات تسلیحات به اسرائیل را تأیید کرده است.

این حمایت نظامی به دلیل شکایت های متعدد علیه دولت در تلاش برای جلوگیری از آن، به طور فزاینده ای نامحبوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید