Met Éireann – The Irish Times می گوید که دما در ماه ژوئن “تقریبا در همه جا” به زیر میانگین کاهش یافت.



به گزارش Met Éireann، در حالی که ایرلند سال گذشته گرم ترین ژوئن تاریخ خود را داشت، ماه گذشته برای مدتی یکی از جالب ترین ماه ها بود.

این پیش‌بینی‌کننده گفت که دما در ماه گذشته در شمال غرب سردترین بود، اما با وجود گرم‌ترین ماه می در تاریخ، «تقریباً در همه جا» کمتر از میانگین بود.

ژوئن دارای میانگین دمای 13.18 درجه بود که آن را پنجاه و ششمین سردترین ژوئن در مجموعه داده های 125 ساله Met Éireann و سردترین ژوئن از سال 2015 است. این نشان دهنده کاهش بیش از سه درجه ای نسبت به ژوئن سال 2023 است که میانگین دما 16.22 درجه بود. ثبت شده.

به طور کلی، هوا خنک و خشک بود، با دمایی که فقط دو درجه گرمتر از سردترین ژوئن ثبت شده، میانگین 11.08 درجه در سال 1972 بود.

پل مور، اقلیم شناس Met Éireann گفت: با توجه به اینکه ایرلند در آن قرار دارد، می توان انتظار داشت که نوسانات از یک افراط به دیگری پیش برود.

“اگر مانند نیمه اول ژوئن، یک سری بادهای شمالی از قطب شمال داشته باشیم، و در سمت شمالی ستون بخار باشیم، احتمالاً همچنان دمای کمتر از حد متوسط ​​خواهیم داشت، حتی با گرم شدن جهان،” او گفت.

در حالی که هنوز خیلی زود است که به طور قطعی صحبت کنیم، او گفت که پیش بینی های بلندمدت دمای بالاتر از میانگین را برای ماه های جولای و آگوست نشان می دهد.

بالاترین دمای ماه، 26.6 درجه، در پارک فونیکس در دوبلین در 24 ژوئن ثبت شد، زیرا یک توده هوای گرمسیری دریا از سمت جنوب غربی بر فراز کشور حرکت کرد. کمترین دما، 1.8 درجه سانتیگراد، در شبانه روز در Claremorris، Co Mayo ثبت شد.

اگرچه هیچ یخبندان هوایی گزارش نشد، اما تعداد روزهای یخبندان زمینی از صفر در فرودگاه شانون در کو کلر تا چهار روز در مولینگار، کو وستمیت و کوه دیلون، شرکت روسکومون متغیر بود.

آفتاب ماهانه از 124.7 ساعت در Belmullet، Co Mayo تا 181.3 ساعت در فرودگاه Cork متغیر است. بیشترین تعداد ساعات آفتابی در روز (15.9) در گورتین، کو تیپرری در 19 ژوئن ثبت شد.

در همین حال، کل بارندگی ماهانه در سرتاسر کشور کمتر از میانگین بود و ایستگاه هواشناسی فرودگاه کورک خشک ترین ماه ژوئن خود را از سال 2018 به ثبت رساند. روزهای بارانی از 9 روز در Roche's Point، Co Cork و فرودگاه کورک تا 23 روز در Malin Head، Co Donegal متغیر بود.

دیدگاهتان را بنویسید