چرا ادعاهای مداخله نایجل فاراژ در انتخابات علیه رسانه ها بسیار خطرناک است؟


پسندیدن سرفصل های ادعایی نژادپرستی در انباشته اصلاحات در بریتانیا، نایجل فاراژ، رهبر حزب، کمپین خود را افزایش داد تا رسانه ها را غیردموکراتیک معرفی کند.

در حالی که یک هفته مانده به روز انتخابات، تحقیقات مخفی کانال 4، یک مبارز اصلاح طلب را در دوربین با استفاده از الفاظ نژادپرستانه در مورد نخست وزیر ریشی سوناک و گفت که ارتش باید به پناهجویانی که از کانال مانش می گذرند «فقط شلیک کند» را گرفت. اصلاحات در حال حاضر حمایت خود را از سه تن از نامزدهای خود به دلیل اظهارنظرهای توهین آمیز کاهش داده است و یکی از نامزدهای اصلاحات به محافظه کاران روی آورد بالای خط.

فاراژ تحقیقات کانال 4 را “در شگفت انگیزترین مقیاس” توصیف کرد. به گفته فاراژ، مبارز یک بازیگر پولی بود که توسط صدا و سیما ساخته شد تا حزب خود را نژادپرستانه جلوه دهد. اصلاحات از آن زمان کانال 4 کمیسیون انتخابات گزارش دادتلویزیون را به دخالت در انتخابات متهم کرد.

هنگامی که فراژ روز بعد در ساعت سوالات بی بی سی ظاهر شد، حضار او را به دلیل اظهار نظرهای نژادپرستانه به چالش کشیدند و پرسیدند چرا حزب او افراط گرایان را جذب می کند. فاراژ متعاقبا به بی بی سی حمله می کند برای «دستکاری» مخاطب او استدلال کرد که این سازمان یک “بازیگر سیاسی” است.

فراژ که در یک گردهمایی اصلاحات در بیرمنگام در آخر هفته در جمع 4500 حامی و مبارز اصلاحات سخنرانی می کرد، بی بی سی و کانال 4 را به عنوان نهادهای حزبی که شایسته برچسب پخش عمومی نیستند مورد حمله قرار داد.

فاراژ با همراهی عوامل آتش‌نشان و یونیون جک‌ها پیشنهاد کرد که پخش‌کننده‌ها، به‌عنوان بخشی از تشکیلات، در حال توطئه برای توقف اصلاحات در مسیر خود از ترس موفقیت آن هستند. او این روایت را در پست های Xقاب شده به عنوان “سیگنال برای مداخله سیاسی“.

این استراتژی پوپولیسم رسانه ای منعکس کننده لفاظی های دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده است و برای دموکراسی خطرناک است. این نه تنها پخش‌کننده‌ها را به عنوان قربانی شکست خود فاراژ در انتخابات معرفی می‌کند، بلکه زمینه را برای شکایت از تقلب در انتخابات با انتشار نتایج در صبح جمعه فراهم می‌کند.

اخبار جعلی، واقعیت پوپولیستی

شاید این ترامپ بود که عبارت «اخبار جعلی» را وارد جریان اصلی کرد، اما فاراژ مدت‌هاست که به عنوان بخشی از رویکرد پوپولیستی خود به نخبگان رسانه‌ای که گفته می‌شود تبانی دارند، حمله کرده است.

از زمان انتخابش به پارلمان اروپا در سال 2014، فاراژ (رهبر وقت یوکیپ) بارها بی بی سی را متهم کرده است. تعصبات و استانداردهای دوگانه. او رسانه‌های جمعی را به‌عنوان تحریف‌کننده واقعیت (به‌ویژه در رابطه با بازنمایی‌های نامطلوب خود) به‌گونه‌ای به تصویر می‌کشد که در توانایی مردم برای اعمال حقوق دموکراتیک خود اختلال ایجاد می‌کند.

به نظر می رسد که او این لفاظی ها را در هفته های پایانی مبارزات انتخاباتی افزایش داده است. تنها در هفته گذشته، فاراژ متهم شد ایمیل روزانه، گوگل و آفکام از «دخالت سیاسی» و «مداخله در انتخابات» به دلیل اظهارات نادرست و نادرست ادعایی مختلف.



بیشتر بخوانید:
چرا نایجل فاراژ به دیلی میل می پردازد؟


اکنون او TikTok را به لیست اضافه کرده است و می گوید آنها پخش زنده تجمع روز یکشنبه را به دلیل ادعای سخنان نفرت انگیز متوقف کرده اند. این زبان، و استفاده مکرر او از اصطلاح “تنظیم” برای توصیف مخاطبان بی بی سی، به سختی تصادفی است. آنها تقلید قابل توجهی از اتهامات مکرر ترامپ در مورد “انتخابات تقلبی” در ایالات متحده از سال 2020 هستند.

این تاکتیک پوپولیستی دو هدف را دنبال می کند. اولاً، او از وضعیت فاراژ به عنوان یک فرد غیر ارادی در محافل رسانه‌ای به عنوان مدرکی بر حقیقت‌گویی غیرمتعارف خود استفاده می‌کند. همانطور که رئیس Reform UK، ریچارد تایس، فاراژ را در راهپیمایی معرفی کرد، او شجاعت فاراژ در ایستادگی در برابر یک قدرت توطئه گر را ستود، “برای گفتن حقیقت … در برابر همه فشارها برای پایبندی به آن”.

این خودانگاره توانایی خاصی برای گفتن حقیقت است ویژگی پوپولیسم. ادعاهای نادرست و اطلاعات نادرست – مانند برخی از ادعاهای اصلاحات در مورد تغییرات آب و هوایی به عنوان واقعی ارائه می شوند و اغلب توسط حامیان پذیرفته می شوند زیرا به نظر می رسد که به طور واقعی اجرا شده اند. این درک مبتنی بر اصالت از حقیقت همان چیزی است که مدیر کمپین ترامپ در آن زمان به نام کلیان کانوی معروف است. “حقایق جایگزین”.

در داستانی که توسط پوپولیست ها درباره واقعیت سیاسی ابداع شده است، راستگو/رهبر ناجی انسان های خوبی است که توسط نهادهای سیاسی و رسانه ای خودخواه و دروغگو گمراه شده اند.

آماده شدن برای آینده

هدف دوم تاکتیک ضد پوپولیسم رسانه ای فاراژ، بازی طولانی است. او با سرزنش رسانه ها به دلیل دخالت در موفقیت انتخاباتی خود، می تواند پس از انتخابات ادعا کند که نظراتش بسیار بیشتر از آنچه نظرسنجی ها نشان می دهد، حمایت می شود. او سپس می تواند از این ادعا برای ایجاد حرکت بیشتر پشت سر خود برای انتخابات بعدی پنج سال دیگر استفاده کند.

فاراژ علناً اعلام کرد که قصد دارد در سال 2029 نخست وزیر شود و جنبشی را در این راستا ایجاد کند. مجلس آینده. لفاظی فزاینده ترامپگرایانه او – حتی شروع کارزار انتخاباتی خود با وعده “بریتانیا را دوباره عالی کنید” – و تهدیدی که برای دموکراسی بریتانیا ایجاد می کند باید در ذهن رای دهندگان و دولت بعدی در این انتخابات و پس از آن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید