هریس به دلیل معافیت زمین TU دوبلین از قانون مستلزم مسکن اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت – ایریش تایمز



Taoiseach سایمون هریستصمیم بله زمین های دولتی را آزاد کرد در کالج DIT سابق در خیابان Aungier با قانونی که توسعه مجدد آنها را ملزم می کند شامل مسکن اجتماعی و مقرون به صرفه باشد به عنوان “هیچ چیز کمتر از جنون” توصیف شده است.

رهبر سین فین مری لو مک دونالد ادعایی در مورد آنچه که اکنون TU Dublin نامیده می شود را مطرح کرد زیرا گفت: “تحویل زمین های دولتی به توسعه دهندگان تجاری یک فاجعه برای مقرون به صرفه بودن مسکن است”.

با این حال، آقای هریس گفت که همیشه اینطور بوده است که “این اموال فروخته می شود و هر سنت پول، هر سنت برای ارائه آموزش هزینه می شود”.

Taoiseach به خانم مکدونالد گفت: “مایه شرمساری است که موقعیت دولت را به راحتی در خیابان Aungier به اشتباه معرفی می کنید”. او گفت: “این به ویژه مایه تاسف است” زیرا به عنوان مدیر فنی مرکز دوبلین او بیش از همه می دانست که قانون تصویب شده است. آژانس توسعه گرانگگورمن (GDA)، که متهم به دفع اموال دولتی “و قرار دادن پول حاصل از آن در حوزه انتخابیه شما” بود.

او افزود که “اگر من امروز در اینجا خشم ساختگی شما را تحمل نکنم، مرا معذرت خواهید کرد، زیرا شما قانون را در رابطه با آژانس توسعه گرانگگورمن به خوبی می دانید”.

به عنوان بخشی از یک معامله مذاکره شده، روزنامه ایرلندی تایمز روز سه شنبه گزارش دادمالکیت یک قطعه زمین بزرگ در TU Dublin به توسعه دهندگان “به عنوان یک ملاحظات اصلی” برای کار آنها برای طراحی، ساخت و تامین مالی فاز بعدی پردیس Grangegorman منتقل می شود.

GDA تحت کنترل دولت می تواند ارزش کامل بازار را از طریق واگذاری زمین هایی که انجام می دهد، بدست آورد آژانس توسعه زمین (LDA) گفت که به دنبال خرید نیست.

قانون LDA مستلزم توسعه پنج یا چند خانه در زمین مربوطه است تا درصد معینی برای مسکن اجتماعی و مقرون به صرفه استفاده شود، اگرچه می توان استثناهایی نیز قائل شد.

آقای هریس به درخواست وزیر مسکن دستور آزادی را امضا کرد دراق اوبراینبه استثنای خیابان Aungier از قانون مستلزم 100 درصد مسکن اجتماعی و مقرون به صرفه در زمین مربوطه در دوبلین.

خانم مک دونالد با طرح این موضوع در Dáil، به Taoiseach گفت که “شما تصمیم گرفته اید که این زمین عمومی را بدون قید و شرط به یک توسعه دهنده خصوصی واگذار کنید” و افزود که “شما نمی پذیرید که واگذاری زمین عمومی به توسعه دهندگان خصوصی صرفاً سیاست اشتباهی است”.

او گفت: “شما توسعه‌دهنده را از ساخت خانه‌های اجتماعی و مقرون به صرفه در زمین‌های اصلی درون شهر، تصمیم‌گیری ضعیف‌تر آزاد کرده‌اید، [making] یک اشتباه بزرگ دیگر با چشمان باز.

خانم مک‌دونالد ادعا می‌کند که دولت اشتباه مشابهی با زمین‌ها مرتکب شده است جاده اسکار ترینور در کولوک در شمال دوبلین، جایی که او گفت که از مردم خواسته می‌شود «برای یک خانه سه خوابه تحت طرح به اصطلاح مسکن مقرون به صرفه شما، بین 400000 تا 475000 یورو بپردازند. برای یک تخت بین 264000 تا 309000 یورو است.

دیدگاهتان را بنویسید