مردی به خاطر حمله به معبد بار که در آن قربانی نیاز به عملیات نجات زندگی داشت – ایریش تایمز



یک مرد 24 ساله که بخشی از گروهی بود که در یک حمله به کوچه در نزدیکی بار معبد در دوبلین جراحات جانی را به مردی وارد کرد، به مدت سه سال و نه ماه زندانی شد.

جردن مگوایر (24 ساله) بدون اقامتگاه ثابت، تنها فردی بود که گاردای توانست پس از تماشای فیلم دوربین مدار بسته حمله در 21 دسامبر 2022 با موفقیت شناسایی کند. او در فوریه سال گذشته دستگیر شد.

کارول دوهرتی، که تحت تعقیب قرار دارد، به دادگاه گفت که پذیرفته شده است که در حالی که مگوایر را می‌توان دید که با ابزاری به قربانی ضربه می‌زند، او مسئول صدمات جدی‌تر به سر و صورت نیست. وی گفت که قربانی دچار پارگی صورت، جراحات چاقو در پشت، گردن و بازوها شده و نیاز به عمل جراحی نجات یافته است.

دادگاه شنید که مرد در کوچه ای در نزدیکی تمپل بار بود که صدای مردی را شنید که بر سر او فریاد می زد. او نمی‌توانست بفهمد آنها چه می‌گویند، اما می‌دانست که نظرات متوجه او هستند. قبل از اینکه شش مرد جوان را ببیند که به سمت او می رفتند، شنید که یکی می گفت “تیغ را بگیر”.

مگوایر در دادگاه کیفری دایره دوبلین به جرم تجاوز و آسیب رساندن به مرد اعتراف کرد. او 51 بار محکومیت قبلی داشته است، از جمله برای حمله.

قاضی مارتین نولان گفت بیانیه برخورد قربانی که توسط شریک زندگی مرد در پرونده خوانده شد درباره تأثیر حمله “جامع و واقعی” بود. در آن، این مرد این حمله را به عنوان “اقدام خشونت آمیز بی معنی که باعث مرگ من شد” توصیف کرد.

او گفت: «این زندگی من را متلاشی کرده است و من دائماً در نگرانی و اندوه زندگی می کنم. این مرد به این واقعیت اشاره کرد که بیشتر مجرمان “هنوز آزاد بودند” که باعث “ناامیدی عمیق” او شد.

قاضی اعتراف مجرمیت مگوایر را پذیرفت و اذعان کرد که وقایع ناگوار در زندگی او “احتمالا باعث شده که او مسیر اشتباهی را در پیش بگیرد”، اما افزود که این حمله در بالاترین سطح جدیت برای چنین جرایمی است.

اویسین کلارک در دفاع از او گفت که مادر موکلش به طور ناگهانی در خواب فوت کرده و سپس “همه چیز رو به پایین رفت”. او گفت که مگوایر به طور مرتب شروع به نوشیدن و مصرف مواد مخدر کرد و پس از اینکه از او خواسته شد خانه خانواده را ترک کند، در خیابان زندگی کرد.

آقای کلارک با قاضی موافقت کرد که موکلش “در حمله شرکت فعال داشته است”، اما خاطرنشان کرد که مگوایر مسئول جدی ترین صدمات نیست. قاضی گفت: «همه مهاجمان با هم در حمله او شرکت داشتند. “نمی توان واضح تر گفت.”

دیدگاهتان را بنویسید