محافظه کاران وقتی می گویند «تسلیم حزب کارگر نشو» واقعاً چه می گویند؟


ریشی سوناک و محافظه کاران از تشویق مردم به عدم رای دادن به مخالفان خود به اینکه به آنها می گویند “تسلیم نشوید” به حزب کارگر رفتند. محافظه کاران گفتند که رای حزب کارگر به معنای تسلیم شدن حزب کارگر است اقتصاد، حقوق بازنشستگی آنها و مال آنها آموزش کودکانراستی.

یک تصویر خانواده ای را نشان می دهد که دستان خود را در هوا گرفته اند – ظاهراً با اسلحه به سمت آنها نشانه رفته است – با متن “آینده خانواده خود را به کار ندهید”. سوناک این مطلب را در توییتر با این جمله نوشت: «من هرگز از جنگیدن برای این کشور دست بر نمی‌دارم». بنابراین صحبت از «جنگ» و «تسلیم» در انتخابات دموکراتیک به چه معناست؟

استعاره های نظامی سابقه طولانی در سیاست دارند. ما می توانیم ارجاعاتی به انتخابات «مبارزه» در سال 1830 پیدا کنیم آرشیو هانسارد. فقط به این فکر کنید که چگونه از “پیروزی های انتخاباتی”، اجرای “کارزار انتخاباتی” یا “اعتراف به شکست” صحبت می کنیم. همه آنها عباراتی کاملاً متعارف و متعارف هستند که می توانیم حتی بدون اینکه آنها را استعاری بدانیم استفاده کنیم.

اما استفاده از “تسلیم” در اینجا این را یک گام فراتر می برد و روند دموکراتیک را زیر سوال می برد. با تعریف رای کارگر به عنوان “کاپیتولاسیون”، نشان می دهد که دولت آینده یک دولت قانونی و منتخب دموکراتیک نیست، بلکه یک تصرف خصمانه است که باید در برابر آن مقاومت کرد.

استعاره های نظامی خود بسیار گسترده هستند. نظرسنجی در سال 2005 دریافت که حدود 15 درصد از تمام مقالات مجلات خبری از آنها استفاده می کنند. آنها بر اساس یک مجموعه هسته ای از دانش هستند و فوریت و منفی بودن را نسبت به آن ابراز می کنند تحریک یک واکنش عاطفیجلب توجه (و سرفصل ها) در این فرآیند.

استعاره های جنگ و جنگ در طول همه گیری کووید مورد توجه قرار گرفته اند، جایی که مطالعات اثرات و پیامدهای آن را بررسی کرده اند. قاب بندی نظامی. استعاره های نظامی در این زمینه یافت شد افزایش احساسات منفی و نگرانی. آنها همچنین بر شرکت کنندگان راستگرا در یک مطالعه تأثیر گذاشتند تا اقدامات ستیزه جویانه بیشتری را بپذیرند یا از آنها حمایت کنند مقابله با کووید.


در خبرنامه سیاست انگلستان مشترک شوید

آیا می خواهید پوشش انتخاباتی بیشتری از سوی کارشناسان دانشگاهی گفتگو داشته باشید؟ در هفته‌های آینده، تحلیلی آگاهانه از توسعه کمپین و بررسی واقعیت‌هایی که در حال انجام است به شما ارائه خواهیم کرد.

برای جدید، هفتگی ما ثبت نام کنید رای انتخاباتهر جمعه در طول کمپین و بعد از آن تحویل داده می شود.


استعاره ها شامل تشبیه جزئی بین هدف (چیزی که درباره آن صحبت می کنیم) و منبع (چیزی که آن را به آن تشبیه می کنیم) است. هنگامی که راست افراطی از “انبوهی از مهاجران” صحبت می کند و استعاره “مهاجران حشرات هستند” را استناد می کند، معمولاً به معنای چیزهایی مانند “تعداد زیاد” یا “عدم کنترل” است تا “ضروری برای گرده افشانی و در نتیجه بقا”. وقتی می گوییم یک چیز به چیز دیگر شباهت دارد، می گوییم از بعضی جهات شبیه است، اما نه در همه.

در مورد «سیاست جنگ است»، گوینده ممکن است تفرقه را تحریک کند تا مخاطب را وادار کند که انتخابات را دوتایی و متقابلاً انحصاری ببیند – و آنها امیدوارند مردم را وادار به حمایت از آن کنند (“حصار نیروها”).

محافظه کاران حزب کارگر را تهدیدی برای فرد (به خانواده خود خیانت نکنید) و کشور (به اقتصاد خیانت نکنید) تعریف می کنند. این امر باعث تقویت شکاف سیاسی و تحقیر رأی دهندگان کارگری و کارگری می شود بخشی از همان دولت و جامعه به عنوان محافظه کاران

آیا این مهم است؟ آیا فقط حرف است؟

زبان همیشه در سیاست مهم است و استعاره ها به ویژه قانع کننده هستند. ما این را از تحقیقات دانشگاهی می دانیم آنها می توانند بر نحوه تفکر ما تأثیر بگذارند و چه پاسخ هایی را می توانیم مشروع بدانیم. ما همچنین می دانیم که وقتی به یک چیز بر حسب چیز دیگر فکر می کنیم (زمانی که یک چارچوب استعاری داریم)، ​​خاموش کردن آن چندان آسان نیست.

استعاره «تسلیم» می‌تواند منجر به تنش و دوقطبی شدن با پیامدهایی شود که فراتر از نتایج انتخابات و فراتر از مشاغل فردی هر یک از سیاستمداران است.

فقط ببینید چه کسی اخیراً از این استعاره ها استفاده کرده است. دونالد ترامپ بارها با حامیان خود در این مورد صحبت کرده است جنگ در سیاست، در حالی که کمپین او اکنون عبارت “هرگز تسلیم نشو” را به کار می برد. کالای رسمی کنار عکسش شاید این الهام بخش تیم سوناک باشد.

در 6 ژانویه 2021، در حالی که ترامپ ادعاهای نادرست مبنی بر دزدیده شدن انتخابات را تکرار می کرد، حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا هجوم بردند تا از روی کار آمدن رئیس جمهور منتخب مشروع جلوگیری کنند. در این مورد، این پیشنهاد که فرآیند دموکراتیک چیزی است که نباید «تسلیم» شد، بلکه باید در مقابل آن مقاومت کرد، پیامدهای واقعی و فیزیکی داشت. مهاجمان کنگره حدود 140 افسر پلیس را مجروح کردند و حدود 1.5 میلیون دلار (1.19 میلیون پوند) خسارت وارد کردند.

استعاره های نظامی ابزار قدرتمند متقاعدسازی هستند. مشکل جامعه میراثی است که از خود به جا می گذارند – به خصوص وقتی که به لبه پرتگاه رانده شده اند. بر اساس یک نظرسنجی اخیر، 32 درصد از بریتانیا از دست دادن اعتماد را به عنوان بزرگترین تهدید برای دموکراسی. تنظیم انتخابات دموکراتیک به عنوان “تسلیم” این رویداد را مشروعیت زدایی می کند و به این بی اعتمادی کمک می کند. جلب توجه کوتاه مدت و جذابیت عاطفی حامیان به بهای بلندمدت انسجام اجتماعی و اعتماد است.

دیدگاهتان را بنویسید