رئیس RTÉ به آرامی سیاستمداران را تحقیر می کند زیرا پخش کننده آخرین کمک مالی 20 میلیون یورویی را دریافت می کند – ایریش تایمز



RTÉ مدیر کل کوین باکهورست تایید کرد که این سازمان در روز دوشنبه 20 میلیون یورو بودجه موقت دولتی دریافت کرده است.

او به اعضای کمیته مشترک گردشگری، فرهنگ، هنر، ورزش و رسانه Oireachtas گفت که این پول برای رفع کمبود بودجه دریافت شده از هزینه مجوز مورد نیاز است.

او گفت که طبق آخرین آمار، در شش ماه گذشته 14 درصد کاهش داشته است. هفته به هفته بالا و پایین می‌رود، گاهی اوقات بسته به تعداد جلسات کمیته‌ای که داریم.

آقای باخورست گفت که بودجه دریافتی برای اهداف مختلفی از جمله هزینه های عملیاتی عادی، آموزش کارکنان و توسعه و سرمایه گذاری در فناوری استفاده خواهد شد.

در مورد ماهیت بودجه آتی RTÉ، آقای باخورست گفت که تا زمانی که این مدل سطح مورد نیاز بودجه را فراهم می کند، چند ساله است و از استقلال سازمان محافظت می کند، هیچ ترجیحی ندارد.

آقای باکهورست در پاسخ به سوال Fine Gael TD Micheal Carrigy که آیا پخش کننده باید در حال حاضر بسته جدایی قابل توجهی را به یکی از اعضای تیم مدیریت ارشد خود ارائه دهد، گفت که تغییر در مدیریت ارشد ارزش این هزینه را دارد.

وقتی به او گفتند که مبلغ مورد بحث 400000 یورو است و جیم جنینگز، مدیر محتوای فعلی، که در مرخصی استعلاجی از سازمان به سر می‌برد، مدیر است، او گفت که نمی‌تواند هیچ کدام را تایید کند. با این حال، او گفت که این بسته اکنون در کمیسیون روابط کار در دست مذاکره است.

روز دوشنبه، RTÉ استخدام دو مدیر ارشد جدید را تأیید کرد، یکی برای کار به عنوان مدیر صدا و دیگری مدیر فیلم، که اساساً نقش آقای جنینگز را تقسیم کرد.

آقای باکهورست تأیید کرد که تولید هر دو نمایش The Late Late و Fair City طی پنج سال آینده از Montrose خارج خواهد شد، اما گفت که هیچ تصمیم قطعی در مورد چگونگی انجام این کار با یک مدل هیبریدی که شامل برخی از کارکنان RTÉ در حال انجام است گرفته نشده است. اساس هنوز یک احتمال است.

او گفت: “من با اصطلاح برون سپاری یا خصوصی سازی مخالفت می کنم زیرا ما تصمیم نگرفته ایم که چگونه این کار را انجام دهیم.” او پیشنهاد کرد که هر دو می‌توانند در این فرآیند بهبود یابند، به‌طوری‌که The Late Late Show احتمالاً در یک استودیو بزرگ‌تر مستقر می‌شود و Fair City احتمالاً از طریق فروش در خارج از کشور بودجه بهتری دریافت می‌کند.

در پاسخ به سوال مدیر Sinn Féin Imelda Munster که چگونه کارکنان موجود می توانند با این روند کنار بیایند، آقای باکهورست گفت: “من نمی توانم تضمین کنم که مشاغل آنها برون سپاری نمی شود” اما “می توانم تضمین کنم که هیچ اخراج اجباری وجود نخواهد داشت.” '.

من باخورست گفت یکی از چیزهایی که در ماه های اخیر تغییر کرده است سطح تعامل با کارکنان بود، اما اوایل روز سه شنبه کارکنان در جلسه اعضای اتحادیه سازمان از سطح جزئیاتی که در انتشار نسخه جدید RTÉ به آنها ارائه می کرد انتقاد کردند. مقاله استراتژی جمعه گذشته

در این نشست همچنین از سیاستمدارانی که در سال گذشته با کارکنان ابراز همبستگی کرده بودند درخواست شد تا اکنون این حمایت را نشان دهند.

سورچا وان، دبیر گروه اتحادیه گفت: کسانی که در جلسه استودیو Late Late Show شرکت کرده بودند مخلوطی از خشم و ترس ابراز شده است، به ویژه به دلیل آنچه او پیشنهاد کرد عدم اطمینان ایجاد شده توسط ماهیت گسترده پیشنهادها بود.

“مسائل زیادی مطرح شد، اما پیام قطعی که از جلسه بیرون آمد این بود که مردم جزئیات بیشتری می‌خواهند، می‌خواهند راهنمای هزینه‌ای را ببینند که این پیشنهادها بر اساس آن است، آنها می‌خواهند زمان‌بندی پیشنهادی را ببینند.”

خانم وان گفت که کارکنان Fair City در این جلسه به خوبی حضور داشتند، که به گفته او بازتابی از سطح نگرانی آنها در مورد چشم انداز این برنامه، مانند Late Late Show، به بخش تولید مستقل است.

دیدگاهتان را بنویسید