با اینفلوئنسرهای مجازی الهام‌بخش اقدامات آب و هوایی آشنا شوید


تشویق مردم به انجام اقدامات اقلیمی یکی از مهمترین موارد است مهم به هر حال سخت وظایف این قرن با تغییرات آب و هوایی شک و تردید هنوز غالبارائه راه‌های نوآورانه برای ترویج اقدامات حامی محیط‌زیست بسیار مهم است.

اینفلوئنسرهای مجازی (اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی غیر انسانی) می توانند بخشی از راه حل باشند. آواتارها و پست های آنها با استفاده از تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر و به طور فزاینده ای از هوش مصنوعی ایجاد می شود. اینفلوئنسرهای مجازی در مقایسه با همتایان انسانی خود، زندگی شخصی ندارند، کمتر درگیر رسوایی ها هستند و ردپای کربن کمتری دارند. علاوه بر این، به دلیل فقدان اراده آزاد، محتوای آنها می تواند به راحتی با نیازهای تبلیغ کنندگان (به عنوان مثال دولت ها یا سازمان های خیریه که اهداف آب و هوایی را ترویج می کنند) سازگار شود.

اینفلوئنسرهای مجازی می توانند سفیران موثری برای دلایل مرتبط با آب و هوا باشند، البته با برخی احتیاط ها.

تحقیقات منکه با همکارانش در دانشگاه شفیلد انجام شد، نشان می‌دهد که مردم عموماً از ایده اینفلوئنسرهای مجازی که به گفتگو پیرامون تغییرات اقلیمی می‌پیوندند و اقدامات زیست‌محیطی را ترویج می‌کنند، استقبال می‌کنند.

یافته‌های ما نشان می‌دهد که اثربخشی تأثیرگذاران مجازی در ترویج کنش‌های اقلیمی زمانی که از زبان گرم‌تر و همدلانه‌تر در پست‌های خود استفاده می‌کنند، به طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد، که در تضاد با کاهش تأثیر سبک‌های ارتباطی کمتر گرم و علمی‌تر است. وقتی از زبان گرم‌تر استفاده می‌شود، مردم به‌عنوان ارتباط عاطفی بیشتری با تأثیرگذار مجازی درک می‌شوند. افرادی که به متخصصان و دانشمندان بی اعتماد هستند، به ویژه هنگامی که تأثیرگذاران مجازی از زبان گرم تری در پست های خود استفاده می کنند، تمایل بیشتری برای مشارکت در اقدامات اقلیمی نشان می دهند.

این پنج اینفلوئنسر مجازی نشان می‌دهند که چگونه شخصیت‌های دیجیتالی می‌توانند به طور موثری اقدامات آب و هوایی را ترویج کنند:

1. میشلا سوزا

میشلا سوزا (معروف به لیل میکولا) یکی از مشهورترین اینفلوئنسرهای مجازی با حدود 2.5 میلیون دنبال کننده است اینستاگرام. میشلا که به دلیل همکاری با برندهای مد مشهور مانند پرادا و کالوین کلاین شناخته می شود، به عنوان یک فعال شناخته می شود.

میشلا نمونه ای از اینفلوئنسر مجازی انسان نما است. محققین دریافتند که اعتماد به پیام‌های طرفدار محیط‌زیست اینفلوئنسرهای مجازی در صورتی افزایش می‌یابد که انسان‌تر به نظر برسند.

اینفلوئنسرهای مجازی نیز اگر به همان نژادی با مخاطب تعلق داشته باشند، در ترویج اقدامات اقلیمی مؤثرتر هستند. به نظر می رسد شباهت قومی به ویژه در صورتی موثر باشد که رفتار طرفدار محیط زیست نسبتاً ساده و کم هزینه باشد (مثلاً بازیافت). با این حال، زمانی که اقدام اقلیمی پرهزینه‌تر است (مانند خرید جبران کربن)، اینفلوئنسرهای مجازی با تنوع قومیتی قابل اعتمادتر تلقی می‌شوند.

2. نونوری

نونوری اینفلوئنسر مجازی محبوب با 454000 دنبال کننده است اینستاگرام. او همچنین یک نوازنده هوش مصنوعی است که به دلیل سبک زندگی وگان و علاقه به مد پایدار شناخته شده است.

به تازگی مطالعه به این نتیجه رسیدند که اینفلوئنسرهای مجازی می توانند به اندازه اینفلوئنسرهای انسانی در ترویج اقدامات حامی محیط زیست موثر باشند، اگر پست های رسانه های اجتماعی آنها به نمایندگی از یک برند ایجاد شود. با این حال، اگر این ابتکار توسط یک برند حمایت نشود، تأثیرگذاران همچنان در ترویج اقدامات اقلیمی مؤثرتر هستند. پست زیر این رویکرد را نشان می دهد:

3. شدو.گرم

با 240000 فالوور اینستاگرام، شدو.گرم – در بیوگرافی اینستاگرام خود به عنوان “اولین سوپر مدل دیجیتال جهان” توصیف شده است – در Vogue و Cosmopolitan حضور داشته و با برندهای لوکسی مانند Balmain همکاری کرده است.

او در برخی از پست های خود مد پایدار را تبلیغ می کند. Shudu.Gram دقیقاً مانند همکار اینفلوئنسر مجازی خود Michela، نمونه ای از اینفلوئنسر مجازی انسان نما است.

4. Bee_nfluencer

Bee_nfluencer اولین “اینفلوئنسر زنبور عسل” است که توسط آژانس دولتی فرانسه Fondation de France با ماموریت نجات جمعیت رو به کاهش زنبورها ساخته شده است. اینفلوئنسر روی نجات زنبورها تمرکز دارد و 225000 دنبال کننده دارد اینستاگرام.

5. Life.Kit

Life.Kit – اینفلوئنسر جوان مجازی و سبز با ۸۷۰۰ فالوور اینستاگرام – توسط یک تیم توسعه داده شد دانشگاه شفیلد برای آموزش کودکان و نوجوانان در مورد رفتارهای پایدار و تغییرات آب و هوا. ویدا اغلب در کنار همکار گربه‌اش هنک دیده می‌شود. پژوهش نشان می دهد که حضور یک همراه اینفلوئنسر مجازی باعث افزایش اعتبار و اثربخشی پست های آنها می شود.

با وجود افزایش اخیر در محبوبیتبرخی ممکن است چنین تأثیرگذارهای مجازی را در نظر بگیرند غیر معتبر – مخصوصاً هنگام بحث مسائل سیاسی اجتماعی به عنوان تصویر بدن، زندگی سالم، خشونت جنسی یا تغییرات آب و هوایی

اغلب مشخص نیست که آیا اینها انتشارات توسط هوش مصنوعی، یک آژانس تبلیغاتی یا یک اتاق فکر سیاسی تولید می شوند. این عدم شفافیت می تواند اعتبار ادعای اینفلوئنسرهای مجازی را کاهش دهد.

در حالی که استفاده از اینفلوئنسرهای مجازی به جای افراد مزایای زیادی برای تبلیغ کنندگان دارد، مهم است که بدانید چگونه از آنها به طور موثر استفاده کنید. تحقیقات در مورد اثربخشی تأثیرگذاران مجازی در ترویج اقدامات اقلیمی هنوز در مراحل ابتدایی است – بیشتر مطالعات ذکر شده در اینجا در چند ماه گذشته منتشر شده است.

اینفلوئنسرهای مجازی می توانند ابزاری هیجان انگیز برای تشویق مخاطبان جدید به مبارزه برای حفاظت از محیط زیست باشند. به نظر می‌رسد مخاطبان جوان، بی‌تحرک و محروم، مخاطب مناسبی برای چنین کمپین‌های حامی محیط‌زیست باشند. چون رسانه سنتی دیگر نیست کارآمد با رسیدن به یکی حضاراستفاده از وسایل ارتباطی نوآورانه می تواند در مبارزه برای محافظت از سیاره ما کلیدی باشد.



دیدگاهتان را بنویسید