کری GAA ادعا می کند که محرومیت از طرح “ویزای طلایی” منجر به از دست دادن 27 میلیون یورو کمک مالی خواهد شد – ایریش تایمز



کری GAA درخواست تجدید نظر در دادگاه عالی را علیه امتناع وزیر دادگستری از گنجاندن درخواست خود در برنامه سرمایه گذار مهاجر (IIP) که اکنون از بین رفته است، گرفته است.

این سازمان ادعا می کند که امتناع از گنجاندن در این طرح، که در آن به اتباع غیر منطقه اقتصادی اروپا که در برنامه های خاصی سرمایه گذاری کرده اند ویزا داده می شود که به آنها اجازه اقامت در ایرلند را می دهد، منجر به ضرر احتمالی حداقل 27 میلیون یورو از کمک های مالی خواهد شد که قبلاً انجام شده است. به بازسازی استادیوم فیتزجرالد در کیلارنی اختصاص داده شده است.

همچنین ادعا می شود که 11.6 میلیون یورو دیگر از کمک های مالی جدید شناسایی شده توسط کری GAA نیز با تصمیم وزیر در معرض خطر قرار گرفته است.

برنامه سرمایه گذار که به طرح ویزای طلایی نیز معروف بود، در فوریه سال گذشته لغو شد.

بررسی قضایی کری GAA یکی از چندین ادعای مطرح شده توسط نهادهای داوطلبانه است که در دادگاه در حال بررسی است.

کری GAA در ارسال‌های خود گفت که قبل از لغو این طرح، پیشنهادهایی را در دو بخش برای اهداف اداری در رابطه با برنامه‌های خود برای توسعه یک “مرکز تعالی” و توسعه مجدد استادیوم فیتزجرالد ارائه کرد. ادعا می کند که از سال 2022 روی پروژه گسترده تر کار می کند.

درخواست برای مرکز تعالی قبل از اینکه دولت اعلام کند که این طرح را خاتمه می دهد، ارائه شد.

کری GAA گفت که در ارتباط با برنامه استادیوم، سرمایه‌گذار اصلی را برای کمک به یک پروژه در قالب یک موقوفه شامل هنر، فرهنگ، ورزش یا آموزش در ایرلند تضمین کرده است. این سازمان مدعی است که به دنبال تصمیم دولت در مورد این طرح، مجبور شد برای ارائه قسمت دوم طرح خود در 24 بهمن سال گذشته عجله کند.

او ادعا می کند که سرمایه گذار اصلی او بخشی از پروژه دیگری بود اما خوشحال بود که سرمایه گذار اصلی در رابطه با ورزشگاه است.

ژانویه گذشته، کری GAA گفت درخواست آن در مورد ورزشگاه توسط وزیر به این دلیل رد شده است که “هیچ درخواست سرمایه گذار معتبری ارائه نشده است” و این موضوع قابل پیگیری نیست.

در تصمیم وزیر همچنین آمده است که سرمایه‌گذار در این برنامه «باید جدید باشد» و نه فردی که «از قبل با پروژه دیگری در ارتباط است و می‌خواهد پروژه‌ها را واگذار کند». این حکم اضافه می‌کند که انتقال سرمایه‌گذاران بین پروژه‌ها تنها زمانی اتفاق می‌افتد که حداقل یک سرمایه‌گذار در حال حاضر در رابطه با پروژه میزبان حضور داشته باشد.

کری GAA استدلال کرد که این تصمیم اشتباه است و باید لغو شود. این سازمان استدلال کرد که پذیرش درخواست غیرمنطقی، غیرمنصفانه و بر خلاف انتظارات مشروع آن است.

این ادعا می‌کند که وزیر “خروارها را جابجا کرده است” زیرا این اولین بار در تاریخ این طرح بود که چنین زمینه‌ای توسط وزیر به عنوان مبنایی برای امتناع از گنجاندن یک متقاضی در این طرح استفاده می‌شد.

در اقدام خود علیه وزیر ایرلند و دادستان کل کری، GAA به دنبال دستورات و تسکین های مختلف است، از جمله دستور لغو تصمیم در 24 ژانویه سال گذشته که درخواست آن غیرقابل قبول تلقی شده بود.

او همچنین به دنبال اعلامیه هایی از جمله اینکه این تصمیم بدون مجوز قانونی، بدون صلاحیت قضایی اتخاذ شده است، غیرمنطقی است، برخلاف حقوق قانون اساسی ایرلند، کنوانسیون اروپایی حقوق بشر در رابطه با حق کری GAA برای انتظارات مشروع.

کری GAA همچنین برای جبران کمک‌های مالی و هزینه‌هایی که متحمل شده است و ادعا می‌کند به دلیل تصمیم وزیر از دست داده است، به دنبال خسارت است.

این موضوع روز دوشنبه در مقابل قاضی گرت سایمونز بود که گفت نگرانی هایی در مورد این درخواست دارد. او با به تعویق انداختن درخواست، به وکلای کری GAA گفت که اسناد بیشتری را برای حمایت از درخواست ارائه کنند، زمانی که موضوع در اواخر این ماه به دادگاه بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید