چه کسی FGC-9 را طراحی کرد؟ افشای مرد پشت محبوب ترین تفنگ پرینت سه بعدی جهان – پادکست


سلاح های چاپ سه بعدی در حال حاضر در سرتاسر جهان ظاهر می شوند، از جمله در دست جنایتکاران سازمان یافته در اروپا و شورشیان ضد حکومت نظامی در میانمار. این سلاح های سایه ای که با استفاده از یک چاپگر سه بعدی و چند قطعه فلزی که به راحتی می توان به صورت آنلاین خریداری کرد، ساخته شده اند، غیرقابل ردیابی هستند و در حال تبدیل شدن به یک انتخاب محبوب برای افراط گرایان نیز هستند.

در این قسمت از هفته نامه گفتگو پادکست، ما با محقق راجان بصره در مورد این دنیای مخفی و تلاش او برای کشف هویت واقعی مردی صحبت می کنیم که محبوب ترین تفنگ چاپ سه بعدی جهان، FGC-9 را طراحی کرده است.

هنگامی که طراحی FGC-9 در بهار سال 2020 به صورت آنلاین ظاهر شد، باعث ایجاد حس و حال شد. اسلحه های مدل چاپ سه بعدی قبلی به اجزای تنظیم شده نیاز داشتند، خیلی قابل اعتماد نبودند یا نمی توانستند مهمات رایج را در خود جای دهند. اما FGC-9 که مخفف «کنترل اسلحه به جهنم» است و سپس نسخه Mark II آن، کارآمدتر و آسان‌تر برای ساخت بودند.

راجان بصره، پژوهشگر رادیکال‌سازی در کینگز کالج لندن، بود ردیابی پرونده در سراسر جهان دارای سلاح های پرینت سه بعدی و او مجذوب طراح FGC-9 شد که با نام آنلاین JStark1809 برای ادای احترام به ژنرال انقلابی آمریکایی جان استارک استفاده کرد.

او تقریباً تصویر یک انقلابی آمریکایی را پذیرفت که با قوانین ظالمانه کنترل اسلحه مخالف بود و بنابراین FGC-9 را توسعه داد.

جی استارک نامش را به صورت آنلاین حفظ کرده است، اما از صحبت عمومی در مورد سلاح یا جنبشی که ایجاد کرده، به نام Deterrence Dispensed، هراسی نداشته است.

او بلافاصله مرا مجذوب خود کرد. زمانی که در پادکست ها یا مصاحبه ها ظاهر می شد، با عینک آفتابی بالکلوا می زد و بسیار مراقب بود که دقیقاً کیست یا کجاست را نشان ندهد.

سپس، در پاییز 2021، یک تحقیق مجله آلمانی اشپیگل گزارش داد مردی که مظنون به جی استارک است چند روز پس از دستگیری و آزادی متعاقبا توسط پلیس آلمان در هانوفر پیدا شد.

با این حال، بصره همچنان به این فکر می کرد که جی استارک واقعی واقعاً کیست. و بعد یک روز داشت به یکی گوش می داد مصاحبه پادکست قدیمی JStark ساخته بود که در آن به تبادل خاصی که در توییتر داشت اشاره کرد.

فکر کردم شاید بتوانم این را پیدا کنم.

این امر باعث شد بصره یک سوراخ اینترنتی خرگوش را از اعماق تابلوی پیام ناشناس 4Chan پایین بیاورد. هویت واقعی JStark را جستجو کنیدو انگیزه های او

توضیحات راجان بصره را بشنوید هفته نامه گفتگو پادکست چگونه او هویت واقعی جی استارک را فاش کرد، یا یک مقاله بخوانید از او در سری Insights ما.

متن این قسمت است در پادکست اپل موجود است.

بریده اخبار این قسمت از ABC News، اخبار بی بی سی، WION، اخبار سی بی اس و رویترز.

این قسمت از هفته نامه گفتگو توسط جما ور و مند مریوانی و با کمک کتی فلود نوشته و تهیه شده است. طراحی صدا توسط Eloise Stevens و موسیقی تم ما توسط Nita Sarl است. استفان هان سردبیر اجرایی جهانی ما است.

می توانید ما را در اینستاگرام پیدا کنید theconversationdotcom یا از طریق ایمیل. همچنین می‌توانید در The Conversation مشترک شوید ایمیل روزانه رایگان اینجا.

به The Conversation Weekly از طریق هر یک از برنامه های ذکر شده در بالا گوش دهید، آن را مستقیماً از طریق ما دانلود کنید فید RSS یا پیدا کردن دیگر چگونه می توان اینجا گوش داد.



دیدگاهتان را بنویسید