وزیر استورمونت به‌روزرسانی A5 را که مدت‌ها مورد بحث بود توصیه می‌کند – The Irish Times



وزیر زیرساخت استورمونت گفت که او توصیه می کند ارتقاء برنامه ریزی شده A5 ادامه یابد.

طرحی برای تبدیل این جاده به یک جاده دوگانه برای اولین بار توسط هیئت اجرایی ایرلند شمالی در سال 2007 تصویب شد، اما به دلیل چالش های قانونی و عدم اطمینان در مورد بودجه با مشکل مواجه شد. از سال 2006 تاکنون بیش از 50 کشته در جاده ای که دری را به آگناکلوی در کو تایرون متصل می کند، رخ داده است.

وزیر جان اودود در حال بررسی گزارشی بود که توسط کمیسیون استیناف برنامه ریزی پس از تحقیق عمومی در مورد پروژه ساخت جاده در تابستان گذشته تهیه شده بود. در مجمع روز دوشنبه، آقای اودود به MLAها گفت که توصیه می کند ارتقاء انجام شود. او در حال پاسخ به سوالی از همکار حزب و نماینده پارلمان وست تایرون، نیکولا بروگان بود.

من می‌توانم تأیید کنم که در جلسه اجرایی صبح امروز به همکاران در قوه مجریه اطلاع دادم که پاسخ اولیه خود را به گزارش کمیسیون تجدیدنظر برنامه‌ریزی در روزهای آینده به آنها اعلام خواهم کرد. من همچنین توصیه می کنم که با A5 ادامه دهیم.»

“من متوجه هستم که این یک موضوع فرابخشی است (شامل چندین بخش). بنابراین من مدارک را برای همکارانم از مدیر اجرایی صادر خواهم کرد. من منتظر بازخورد آنها خواهم بود و سپس یک سند اضافی را در اواسط آگوست برای تأیید آنها و برای پیشبرد پروژه A5 ارائه خواهم کرد.

آقای اودود افزود: “من 30 توصیه در گزارش کمیسیون استیناف برنامه ریزی را به دقت بررسی کرده ام. من از جنبه های ایمنی جاده نیز آگاه هستم. من معتقدم که اگر توصیه تایید من مورد تایید قوه مجریه قرار گیرد، در واقع کاری که ما انجام می دهیم نه تنها ارائه یک جاده پیشرفته و اصلاح عدم تعادل منطقه ای است، بلکه در حال نجات جان انسان ها نیز هستیم.

وزیر اول میشل اونیل و خانم بروگان از اظهارات وزیر استقبال کردند و وزیر دوم گفت که “خبری واقعاً خوشایند برای مردم سراسر وست تایرون و همه کسانی است که از A5 استفاده می کنند.” – BKP

دیدگاهتان را بنویسید