شش ماه پس از راه‌اندازی این طرح، هنوز پرداخت‌های دولتی به صاحبان آپارتمان‌های معیوب برای کارهای حفاظتی در برابر آتش‌سوزی پرداخت نشده است – The Irish Times



با وجود اجرای این طرح در سال گذشته، مالکان نزدیک به 16000 آپارتمان معیوب هنوز بودجه دولتی برای عملیات آتش سوزی اضطراری دریافت نکرده اند.

وزیر مسکن دراق اوبراین دسامبر گذشته یک صندوق موقت افتتاح کرد که برای پرداخت هزینه های ایمنی آتش سوزی برای کمک به صاحبان آپارتمان ها و دوبلکس های معیوب طراحی شده بود. پیش از طرح حمایت دولتی جامع تر که قرار است به زودی به دولت ارائه شود، رونمایی شد.

اطلاعات جدید به Sinn Féin TD ارائه شده است Eoin Ó Broin توسط وزارت مسکن با این حال، نشان می دهد که پرداخت ها هنوز انجام نشده است. این وزارت گفت که هیچ تاخیری در تامین مالی وجود ندارد، اما متقاضیان هنوز مراحل نهایی فرآیند را قبل از اعطای کمک هزینه تکمیل نکرده اند.

تا پایان اردیبهشت، طرح اصلاح موقت در مجموع 269 درخواست به نمایندگی از 15743 واحد مسکونی برای تعمیرات ایمنی آتش نشانی دریافت شد. از این تعداد، 154 درخواست پس از احراز معیارهای واجد شرایط بودن، اعتبار سنجی شدند. این درخواست ها در 31 منطقه مرجع محلی پردازش می شوند.

این طرح توسط آژانس مسکن در مقیاس ملی

شرکت های مدیریت مالک آپارتمان (OMC) می توانند از طریق وب سایت آژانس اقدام کنند.

در مکاتبات پارلمانی، به آقای Ó Broin گفته شد که هیچ شرکتی هنوز بودجه دریافت نکرده است.

این طرح برای تامین بودجه ارتقا یا جایگزینی هشدارهای آتش نشانی و اطمینان از ایمن بودن مسیرهای فرار برای اطمینان از سطح قابل قبولی از ایمنی آتش سوزی در ساختمان ها در انتظار اتمام عملیات بازسازی کامل طراحی شده است. تمام فعالیت ها تحت یک طرح قانونی آتی تأمین مالی خواهند شد.

آقای Ó بروین گفت: «به وضوح از سوی وزیر اوبراین در این موضوع فوریت وجود ندارد.

«این صندوق برای کارهای اضطراری آتش نشانی است. 16 ماه پس از اعلام این صندوق و شش ماه پس از افتتاح آن، حتی یک سنت نیز پرداخت نشده است. این بودجه برای اعلام حریق، سیستم های اسپرینکلر، فرار از آتش و محافظ های آتش نشانی است.

“این مورد برای صاحبان خانه هایی که از واحدهای معیوب آسیب دیده اند، بوده و باقی می ماند. اکنون صاحبان خانه و مستاجرانی که تحت تأثیر نقص ایمنی آتش سوزی در دوران ببر سلتیک قرار گرفته اند، به همین سرنوشت دچار شده اند. وزیر اوبراین باید این صندوق را در دست بگیرد و با فوریت لازم آن را مدیریت کند. او همچنین باید قوانین مربوط به طرح گسترده تر نقص های دوران ببر سلتیک را منتشر کند، زیرا زمان در حال سپری شدن است و برای بسیاری از صاحبان خانه زمان آن فرا رسیده است که وقت ندارند.

آپارتمان‌ها و آپارتمان‌های دوبلکس که بین سال‌های 1991 و 2013 با نقص‌های مجاز ساخته شده‌اند، واجد شرایط طرح موقت هستند. سخنگوی این اداره گفت که این طرح به هشت مرحله تقسیم شده است اما تا به امروز هیچ OMC فاز سه را پشت سر نگذاشته است.

در این مرحله آنها باید یک متخصص تشخیص عیب آتش سوزی صالح را استخدام کنند که کارهای مورد نیاز را شناسایی کند. متخصص همچنین باید یک ارزیابی خطر ایمنی آتش سوزی را انجام دهد و یک برنامه کاری که مشروط به همکاری با خدمات آتش نشانی مقامات محلی است، تهیه کند. در کنار تعیین هزینه ها باید به دنبال سازنده نیز بود.

این سخنگو گفت که پس از تکمیل این مرحله از فرآیند، موافقت نامه کمک مالی صادر می شود و می توان وجوه را برداشت کرد.

هیچ یک از متقاضیان OMC هنوز فاز سوم را تکمیل نکرده و به امضای توافقنامه کمک مالی نرسیده است. هیچ تاخیری در پرداخت بودجه وجود ندارد.»

وزارت مسکن گفت که طرح کلی قانون جدید برای طرح جامع رفع نقص تهیه شده و در اختیار افراد ذینفع قرار گرفته است.

انتظار می رود در آینده نزدیک این موضوع به دولت ارائه شود. مقیاس عیوب در آپارتمان ها و خانه ها قابل توجه است. کارگروه تحقیقاتی نقایص مسکن که در ژوئیه 2022 به وزیر O'Brien گزارش داد، تخمین زد که بین 50 تا 80 درصد از آپارتمان ها و آپارتمان های دوبلکس ساخته شده بین سال های 1991 و 2013 ممکن است تحت تأثیر یک یا چند اقدام پیشگیری از آتش سوزی، ساختاری قرار گیرند. نقص ایمنی یا ورود آب.'

این معادل بین 62500 تا 100000 آپارتمان یا دوبلکس است. میانگین هزینه بازسازی تقریباً 25000 یورو به ازای هر واحد است، به این معنی که یک طرح قانونی کامل ممکن است بین 1.5 تا 2.5 میلیارد یورو هزینه داشته باشد.

“با توجه به پیچیدگی مسائل، از جمله میزان قابل توجهی از بودجه خزانه داری که این دولت برای کمک به صاحبان خانه های آسیب دیده متعهد شده است، زمان کافی برای اطمینان از مناسب بودن این طرح برای هدف، ارائه ارزش برای پول مالیات دهندگان و شامل اقدامات نظارتی و مدیریتی مناسب نیاز است. این وزارتخانه در پاسخ به سؤالات گفت.

دیدگاهتان را بنویسید