ترومای دوران کودکی مرتبط با بی اعتمادی به متخصصان سلامت – تحقیقات جدید


سلامتی، رفاه و رفتار ما بر اساس تجربیات دوران کودکی ما شکل می گیرد.

قرار گرفتن در معرض تروما یا استرس شدید، که توسط کارشناسان به عنوان “تجارب نامطلوب دوران کودکی” (Aces) نامیده می شود، با پیامدهای منفی بعدی در زندگی همراه است. اینها عبارتند از افزایش خطر ابتلا به مشکلات جسمی و روانی، درگیر شدن در رفتارهای پرخطر، تجربه خشونت و سطح تحصیلات پایین تر.

من و همکارانم می‌خواستیم بفهمیم که آسیب‌های دوران کودکی می‌تواند بر روابط ما با متخصصان سلامت داشته باشد. ما همچنین می خواستیم سطح راحتی افراد را هنگام بازدید از مراکز بهداشتی ارزیابی کنیم. تحقیق جدید ما نشان می دهد که ACE ها ممکن است با بی اعتمادی به خدمات بهداشتی و سطوح آسایش پایین در بیمارستان ها و کلینیک ها مرتبط باشد.

انواع آس هایی که تحقیقات آکادمیک اندازه گیری می کند می تواند متفاوت باشد. این موارد معمولاً شامل تجربه آزار جسمی، عاطفی یا جنسی، جدایی یا طلاق والدین، بزرگ شدن در خانه‌ای است که در آن خشونت خانگی یا سوء استفاده وجود داشته، بیماری روانی، سوء مصرف مواد مخدر یا الکل، یا جایی که یکی از اعضای خانواده در آن زندانی بوده است.

متأسفانه آس ها نسبتاً رایج هستند. مطالعه ای که در بریتانیای کبیر انجام شد نشان داد که تقریباً نیم از افراد حداقل یک آس را گزارش کردند، در حالی که از هر ده یک نفر چهار یا بیشتر آس گزارش کردند. و مطالعات در جمعیت‌های آسیب‌پذیرتر نرخ بسیار بالاتری از آس‌ها را، تا بیش از نیمی، نشان داده است زندانیان مرد در یک مطالعه در بریتانیا که چهار یا چند آس گزارش شده است.

نوجوانی تنها با پیراهن بنفش به تنهایی روی تخت نشسته است.
آسیب های دوران کودکی به احساس راحتی افراد در بیمارستان ها و کلینیک ها مربوط می شود.
fizkes/Shutterstock

تصور بر این است که آس بر رشد عصبی و عاطفی تأثیر می گذارد، بر تنظیم احساسات و تحمل استرس تأثیر می گذارد. پژوهش همچنین ارتباط بین آس و مشکلات را با ارضای تاخیری نشان می دهد، که توانایی انتظار برای یک پاداش بزرگتر به جای گرفتن پاداش کوچکتر است. علاوه بر این، ممکن است آس وجود داشته باشد متصل سطوح پایین تر از اقداماتی که به نفع دیگران است، مانند همکاری یا کمک به افراد نیازمند.

تعداد فزاینده ای از تحقیقات بین المللی نگرانی را نشان می دهد ارتباط بین قرار گرفتن در معرض چندین آس و چندین پیامد منفی زندگی. اینها شامل احتمال بیشتر ابتلا به بیماری های مزمن مانند خرچنگ و بیماری های قلبی عروقیو همچنین مشکلات روانی مانند افسردگی، اضطراب، خودآزاری و خودکشی.

آس ها هم بودند متصل افزایش استفاده از خدمات بهداشتی مانند مراجعه به بخش های اورژانس و اورژانس، اقامت شبانه در بیمارستان یا استفاده مکرر از پزشک عمومی.

تحقیقات نشان می دهد که تجربه Aces ممکن است با جذب کم مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه مانند واکسیناسیون مرتبط باشد. به عنوان مثال، قرار گرفتن در معرض آس است متصل برای داشتن واکسن علیه کووید-19 مردد است. این همچنین با درک خدمات عمومی به عنوان کمتر حمایت کننده و با اعتماد کمتر به متخصصان بهداشت و خدمات عمومی همراه است.

اما تاکنون، تحقیقات بسیار کمی بررسی کرده‌اند که آیا ACE ممکن است به نحوه تعامل مردم با خدمات بهداشتی مرتبط باشد یا اینکه چقدر در محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی احساس راحتی می‌کنند.

چیزی که ما پیدا کردیم

ما یک نظرسنجی آنلاین از 1696 بزرگسال در انگلستان و ولز انجام دادیم. ما دریافتیم که در مقایسه با افرادی که ترومای دوران کودکی را تجربه نکرده‌اند، افرادی که چهار آس یا بیشتر را تجربه کرده‌اند، بیشتر فکر می‌کنند که متخصصان سلامت به سلامت آنها اهمیت نمی‌دهند یا مشکلات آنها را درک نمی‌کنند. در مقایسه با افرادی که Aces را گزارش نکردند، افرادی که دارای چهار یا بیشتر Aces بودند نیز بیش از دو برابر بیشتر احتمال داشت که سطوح پایین آسایش را هنگام استفاده از بیمارستان‌ها، کلینیک‌های GP و مطب‌های دندانپزشکی گزارش کنند.

مطابق با در جای دیگر مطالعه کنیدما دریافتیم که قرار گرفتن در معرض Aces با افزایش مصرف دارو، از جمله آنتی بیوتیک های تجویزی مرتبط است. اما ما همچنین دریافتیم که آس با عدم مصرف دارو طبق دستور همراه است.

تنها در ولز و انگلیس، آس قیمت گذاری می شود 42 میلیارد پوند. این هزینه با انواع مشکلات سلامتی از جمله بیماری هایی مانند سرطان و عوامل خطر مانند سیگار کشیدن همراه است.

بنابراین کشف عواملی که می تواند مشارکت مراقبت های بهداشتی را بهبود بخشد بسیار مهم است. این دانش می تواند ما را قادر سازد تا نیازهای مردم را بهتر درک کنیم و خدمات بهداشتی را متناسب با آنها انجام دهیم.

با تقویت روابط قوی‌تر بین بیماران و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و افزایش راحتی بیمار، به طور بالقوه می‌توانیم شاهد افزایش قابل توجهی در جذب خدمات و در نهایت بهبود ارائه مراقبت‌های بهداشتی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید