اعضای شورای شهر دوبلین نمی‌خواهند طرح حمل‌ونقل در میان لابی‌های «تجارت بزرگ» به تعویق بیفتد – ایریش تایمز



یک “مداخله نامناسبشورای شهر گفته است: «امر هیگینز، وزیر امور سازمانی، نباید اجازه داشته باشد که طرح حمل و نقل مرکز شهر دوبلین را که برای مقابله با تراکم بدتر شهر طراحی شده است، به تأخیر بیندازد یا از مسیر خارج کند.

ریچارد شکسپیر، رئیس اجرایی شورا دوشنبه شب به شوراها گفت که با خانم هیگینز، که یک TD Fine Gael است، و برخی از مشاغل شهری ملاقات کرده است و درخواستی برای به تعویق انداختن اجرای این طرح از اوت تا “مارس یا آوریل” ارائه شده است. 2025 “.

آقای شکسپیر گفت که یک گروه، ائتلاف تجار مرکز شهر، یک مطالعه تاثیر اقتصادی این طرح را سفارش داده است و او منتظر خواهد ماند تا آن را قبل از “تصمیم گیری در مورد تغییر تاریخ اجرا” دریافت کند.

این طرح مشترک توسط شورا و سازمان حمل و نقل ملی (NTA) با هدف “حذف ترافیکی که مقصدی در شهر ندارد”، با تقریباً دو راننده از هر سه راننده به جای توقف در شهر، از آن عبور می کنند. این اقدامات رانندگان را از عبور از پل لیفی که در حال حاضر به روی خودروها باز است منع نمی کند و شورا گفت که دسترسی به پارکینگ های شهری حفظ خواهد شد.

اولین اقدامات این طرح، «دروازه‌های اتوبوس» در Bachelors Walk و Aston Quay، محدود کردن دسترسی به حمل‌ونقل عمومی و ممنوعیت گردش خصوصی به چپ از Westland Row به خیابان Pearse، قرار بود در اوایل آگوست اجرا شود.

پس از مشورت با گروه‌های معلولان، دروازه‌های اتوبوس فقط از ساعت 7 صبح تا 7 بعد از ظهر کار می‌کنند و پیچ به چپ از Bachelors Walk به خیابان O'Connell حفظ می‌شود، اما ترافیک خصوصی مجاز به رفتن مستقیم به Eden Quay نیست.

دراگ موریارتی، عضو شورای کارگری، گفت که او “عمیقاً از هرگونه تلاش برای جزئیات طرح ناراحت است”.

اتحاد معامله‌گران، که در ابتدا برای مخالفت با طرح‌های میدان کالج گرین تشکیل شد، شامل براون توماس، آرنوتس، مرکز خرید جرویس، Retail Excellence Ireland و انجمن رستوران‌های ایرلند است.

آقای موریارتی گفت که مداخله خانم هیگینز به نمایندگی از آن گروه یک “تجاوز ظالمانه” بود.

در آخر هفته گزارش شد که خانم هیگینز به دلیل نگرانی در مورد تأثیر این طرح بر مشاغل و خرده فروشی در شهر، خواستار تاخیر حداقل تا سال 2025 است.

دایتی دولان، عضو شورای شهر شین فین، گفت که از اینکه آقای شکسپیر به تعویق انداختن این طرح فکر می‌کند، «بسیار شگفت‌زده است». “این توسعه بوی تجارت بزرگی را می دهد که شهر را دیکته می کند.”

پدی موناگان از سوسیال دموکرات ها و فلین خوزه از حزب سبز گفتند که خانم هیگینز “مداخله نامناسب” انجام داده است. آقای خوزه خاطرنشان کرد که یک فرآیند مشاوره گسترده در مورد این طرح در سال 2023 با بیش از 3500 ارسال ارائه شده توسط مشاغل، ساکنان و موسسات خیریه در سراسر شهر به پایان رسید.

آقای شکسپیر گفت که نظرات اعضای شورا را در نظر خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید