کارمندان بخش خصوصی که می خواهند تا سن 66 سالگی در محل کار بمانند، احتمالاً با تأخیر در قوانین آسیب خواهند دید – ایریش تایمز



به نظر می رسد هزاران کارگر بخش خصوصی که قرار است سال آینده 65 ساله شوند، با تأخیر در تصویب قوانینی که به آنها اجازه می دهد تا زمانی که در 66 سالگی به سن بازنشستگی دولتی برسند، کار کنند، آسیب ببینند.

قانون جدید به وضعیت فعلی که در آن بسیاری از کارگران توسط کارفرمایان خود ملزم به بازنشستگی در سن 65 سالگی هستند، می پردازد، حتی اگر می خواهند به کار خود ادامه دهند.

پس از آن، بسیاری مجبورند برای مدت یک سال در حالی که منتظر واجد شرایط شدن برای بازنشستگی دولتی باشند، پرداخت های تامین اجتماعی را مطالبه کنند.

لایحه استخدام (محدودیت سنین بازنشستگی اجباری) 2024 به منظور رسیدگی به این موضوع بود و دولت متعهد شده است که آن را تا تابستان تصویب کند با این انتظار که تا اول ژانویه 2025 لازم الاجرا شود.

اکنون این امر محتمل به نظر نمی رسد، و با توجه به اینکه بودجه و قوانین مربوطه پس از تعطیلات تابستانی بیشتر وقت دایل را به خود اختصاص داده است، به نظر می رسد این لایحه سقوط خواهد کرد اگر همانطور که بسیاری انتظار دارند، دولت انتخاباتی را در اواخر امسال انتخاب کند. .

لورا بامبریک، مسئول سیاست اجتماعی در کنگره اتحادیه های کارگری ایرلند، گفت: «این یکی از آن قوانین نادری است که در آن توافق بین دولت، تجارت و اتحادیه ها وجود دارد. “همه موافق بودند که ما باید این شکاف بین پایان کار و دریافت مستمری را پر کنیم، اما این به افرادی که هنوز در اواسط دهه 60 زندگی خود هزینه های مالی قابل توجهی دارند و بازنشستگی برای آنها خوب به نظر می رسد کمک خواهد کرد، اما واقعاً عملی نیست. .. درک ما این بود که این قانون به مجلس می رود و قبل از تابستان تکمیل می شود، اما آن جدول زمانی دیگر وجود ندارد.

وزارت کار گفته است که این لایحه برای تهیه پیش نویس به دفتر شورای پارلمانی ارسال شده است. پس از تهیه پیش‌نویس، انتظار می‌رود این لایحه در سال 2024 در خانه‌های Oireachtas حرکت کند.

خانم بامبریک معتقد است که این احتمال وجود دارد که این قانون در اواسط سال آینده به قانون تبدیل شود، چیزی که همچنان بر هزاران کارمند در شرکت‌هایی که سیاست‌هایی برای بازنشستگی در سن 65 سالگی دارند، تأثیر منفی خواهد گذاشت. اما او پیشنهاد می‌کند که اگر دولت فعلی تا سال جدید در قدرت بماند، ممکن است این موضوع به عهده دولت بعدی باشد تا بررسی کند.

کمیته استخدام Oireachtas اخیراً بررسی پیش‌قانونی خود را در مورد این لایحه تکمیل کرده و چندین توصیه ارائه کرده است، از جمله اینکه دولت، کارفرمایان و اتحادیه‌ها در مورد اینکه چگونه می‌توان به کارگران مسن‌تر اجازه الگوهای کاری انعطاف‌پذیرتر داده شود و سن بازنشستگی می‌تواند انعطاف‌پذیرتر شود، مشارکت کنند.

اکثر کارکنان خدمات عمومی اجازه دارند تا 70 سالگی خود کار کنند، اگرچه کارگران در برخی از نقش ها، از جمله نیروی دفاعی، خدمات آتش نشانی و An Garda Síochána، از این قانون مستثنی هستند.

بسیاری از کارفرمایان به کارکنان اجازه می دهند تا بعد از 65 سالگی بمانند، و مواردی وجود دارد که برخی از آنها با سیاست هایی که بازنشستگی در آن سن را پیش بینی می کنند، وجود دارد که به دلیل اتهامات تبعیض سنی مجبور به تمدید استخدام کارگران شده اند.

با این حال، به طور کلی، در مواردی که کارگران مایل به ادامه کار هستند، به کارفرمایان توصیه می شود که درخواست خود را با توجه به چندین موضوع خط مشی ارزیابی کنند و به صورت موردی با آنها درگیر شوند.

دیدگاهتان را بنویسید