گلستونبری مورد غبطه جشنواره های موسیقی است و باید به حمایت از هنرمندان جدید و آینده ادامه دهد


جشنواره گلاستونبری این تنها رویداد مهم موسیقی نیست که امسال در بریتانیا اتفاق می افتد. بسیاری دیگر در تابستان در پارک‌ها، مزارع و سواحل برگزار می‌شود، اما هیچ‌کدام به اندازه‌ای مورد توجه قرار نخواهند گرفت – یا تقریباً به همان میزان مورد توجه قرار خواهند گرفت.

و در حالی که رویدادهای دیگر در حال مبارزه هستند، با تخمین‌هایی که احتمالاً حداکثر 100 مورد به آن می‌رسند آن را یک روز بنامیم امسال گلاستونبری در حال رونق است. بلیط (355 پوند) فروخته شده با سرعت بالا (قبل از اعلام ترکیب)، به نظر می رسد هیچ کس نگران قیمت غذا و نوشیدنی نیست و هزاران نفر حاضر می شوند حتی قبل از باز شدن دروازه ها.

بنابراین، گلستونبری آشکارا یک تجارت بزرگ است، شاید نماد توتمی باشد تجاری سازی جشنواره های راک. و یکی از دلایل موفقیت مستمر آن ممکن است حجم وسیعی از پوشش تلویزیونی باشد که دریافت می کند.

بی بی سی در حال پوشش خبری گلستونبری است از سال 1997 فیدهای زنده از کل رویداد را ارائه می دهد. برای نسخه 2024، بیش از 90 ساعت فیلم را در پلتفرم های مختلف خود به بینندگان ارائه می دهد.

تعداد کمی از رویدادها – چه رسد به جشنواره های موسیقی – این سطح از حمایت رسانه ای را دریافت می کنند. و پشتیبانی چیزی است که بخش موسیقی زنده بریتانیا به آن نیاز دارد.

همانطور که توجه به تورهای فروخته شده امثال تیلور سویفت یا حماسه افتتاحیه عرصه های عظیم، مکان های اصلی موسیقی مواجه با چالش های عظیم.

جشنواره های مستقل کوچکتر در یک حالت آتشینجشنواره برج‌های باکینگهام‌شر قبل از گلستونبری شصتمین رویداد خود را اعلام کرد. آخرین او خواهد بود.

برخلاف گلاستونبری، آنها تمایلی به لذت بردن از معاملات حمایت مالی ندارند لندرور یا وودافون. بسیاری از جشنواره‌های دیگر تاثیری که هنرمندان با آن موافق هستند ندارند کمتر اجرا کن از سرعت معمولی

بنابراین گلستونبری به جذب میلیون ها متقاضی بلیط ادامه می دهد که اکثر آنها ناامید خواهند شد. (بسیاری از دانش آموزان من که در مورد این رویداد مقاله می نویسند، احتمالاً هرگز خودشان آن را تجربه نخواهند کرد.)

جرم

با وجود همه تسلط و سلامت خشن خود، Glastonbury همچنان از حمایت قابل توجهی از بخش موسیقی جریان اصلی برخوردار است. صدها کنش جدید و نوظهور این رویداد را بازی خواهند کرد، اگرچه بسیاری از آنها این کار را انجام خواهند داد هرگز نمی رسد ارتفاعات سرگیجه آور مراحل بزرگتر – یا حتی یک حرفه پایدار به عنوان یک هنرمند تمام وقت.

داستان‌های موفقیت واقعی‌تر ممکن است برای فریلنسرهای در محل (مدیران صحنه، داوطلبان، اعضای خدمه) که می‌توانند کلمه Glastonbury را به رزومه‌های خود اضافه کنند، به این امید که منجر به کار بیشتر در جاهای دیگر شود.

این رویداد همچنین مدتهاست با هنرمندان تجلیل کننده از سراسر جهان همراه بوده است. امسال شاهد اولین اجرای کی پاپ هستیم که موفقیت یک سیاست را نشان می دهد دولت کره جنوبیو گروه موسیقی هوی متال مسلمان اندونزیایی Voice of Baceprot اولین خود را می گیرد.

تاثیر جهانی این جشنواره بریتانیایی در میزان کاری که جشنواره انجام می دهد نیز مشهود است علل خیریهجمع آوری میلیون ها پوند برای خیریه های محلی همراه با سازمان هایی مانند Water Aid، Oxfam و Greenpeace.

و بر خلاف جشنواره های مگا قابل مقایسه مانند کوچلا، سرزمین فردا و خواندنکه به نظر می رسد از همان ابتدا تجاری گرایی را تراوش می کند، گلاستونبری هنوز اتصالات را حفظ می کند با آداب بت پرستی، درویدها و فرهنگ هیپی. موضع مترقی آن بر جشنواره‌های کوچک‌تر تأثیر می‌گذارد به شدت کمک می کند به فرهنگ جشنواره بریتانیا

همه این جنبه‌ها بدون شک به محبوبیت مداوم گلستونبری کمک می‌کنند – و پوشش گسترده‌ای را که دریافت می‌کند توضیح می‌دهند. اگر کادرهایی وجود داشته باشد که باید توسط برنامه نویسان بی بی سی علامت گذاری شود، گلستونبری چندین دهه است که آنها را علامت زده است. بین المللی است، خیریه، زیست محیطی، فرهنگی و هیجان انگیز.

از سال 1970، این جشنواره به یک فرصت عالی برای پخش و برندسازی تبدیل شده است. تعجب آور نیست که به چنین آهنربایی تبدیل شده است حمایت ها و معاملات.



بیشتر بخوانید:
چرا به گلستونبری برویم؟ تحقیقات نشان می دهد که می تواند زندگی شما را تغییر دهد


با این موفقیت مالی و رویکرد وظیفه‌شناسانه، مزارع گل‌آلود گلستونبری هنوز هم می‌تواند زمینی حاصلخیز برای صنعت موسیقی بریتانیا باشد. به دور از صداهای Coldplay یا Elton John که در صحنه‌های اصلی بازی می‌کنند، تماشاگران جشنواره همچنان می‌توانند هنرمندان جدید و هیجان‌انگیزی را پیدا کنند که جایگاه خود را زیر یک کانون توجه کوچک‌تر به دست آورده‌اند.

برای آنها – و شرکت های ضبط آنها – این می تواند یک فرصت بزرگ باشد که با پوشش دیوار به دیوار بی بی سی تقویت می شود. دولت بعدی بریتانیا بهتر است از راه گلاستونبری پیروی کند و راه‌هایی برای انجام کارهای بیشتر – خیلی بیشتر – برای حمایت از بخش موسیقی مردمی بریتانیا بیابد.

دیدگاهتان را بنویسید