پسرعموها، اژدهاها و سوپرمدل ها – این هفته چه چیزی را ببینیم و بشنویم


در سال 2022، تخمین زده شد که بیش از 4200 پرونده ناپدید شدن یا قتل زنان بومی در ایالات متحده حل نشده باقی مانده است. ساختن فیلمی که این بی عدالتی را با وقار و با اصالت بررسی کند، کار ساده ای نیست. ساختن فیلمی که این کار را انجام دهد و همچنان شادی فرهنگ بومیان آمریکا در آن بدرخشد یک معجزه است. این چیزی است که تیم پشت برنامه Fancy Dance (که توسط یک بازیگر هندی نویسندگی، کارگردانی و بازیگری شده است) Apple TV به آن دست یافته است.

در این فیلم، لیلی گلادستون، نامزد جایزه اسکار، نقش جکس، زن سنکا کایوگا را بازی می‌کند که پس از ناپدید شدن خواهرش، خود را مراقب اصلی خواهرزاده‌اش راکی ​​می‌بیند. جکس در حالی که در حال مبارزه با یک مامور رفاه کودکان است که تهدید می کند راکی ​​را به پدربزرگ و مادربزرگ سفیدپوست نیمه بیگانه اش تحویل می دهد، قول می دهد که مادرش تا پاوواوی بعدی، رویدادی در قلب زندگی بومیان آمریکا، بازگردد.

همانطور که منتقد ما، پروفسور مطالعات آمریکایی، ژاکلین ترس سگال توضیح می دهد، رقص فانتزی یک فیلم قدرتمند و ناراحت کننده است که به فرهنگ، انعطاف پذیری، شوخ طبعی و عشق اجازه می دهد در مرکز صحنه قرار گیرند.



بیشتر بخوانید:
نقد و بررسی فیلم Fancy Dance: داستانی دلخراش و در عین حال زیبا توجه را به مبارزات زندگی در رزرو جلب می کند.


نام نائومی کمپبل اکنون مترادف با “سوپر مدل” است. یکی از پنج مدلی که صحنه مد دهه 90 را تعریف کردند (به همراه لیندا اوانجلیستا، کریستی تورلینگتون، تاتیانا پتیتز و سیندی کرافورد)، او نامی شناخته شده در سراسر جهان است.

نائومی در مد، که اکنون در V&A حضور دارد، اولین نمایشگاه در نوع خود است که در نمایشی که با همکاری خود مدل ایجاد شده است، به بررسی حرفه کمبل می پردازد. داور ما، تانیا فیپس-روفوس، کارشناس فرهنگ مد، از این نمایش خیره شده بود و آن را “اثباتی از اهمیت مدلینگ سیاهپوست بریتانیایی برای فرهنگ و نمایندگی گسترده تر در دنیای مد و فراتر از آن” خواند.



بیشتر بخوانید:
نائومی در مد: شوی پیشگامانه V&A حرفه یک مدل و فعال پیشگام را برجسته می کند


در جاهای دیگر، تابستان بزرگی برای ستاره های زن پاپ بوده است. از ده اثر برتر جدول آلبوم های بریتانیا در این هفته، شش مورد از زنان هستند. یکی از برجسته‌ترین آنها «ظهور و سقوط یک شاهزاده خانم غرب میانه» نوشته چاپل روآن است. اگر هنوز موسیقی Roan را نشنیده اید، در انتظار شما هستید. فکر کنید کیت بوش با سیندی لاپر و نماد الهی درگ ملکه ملاقات می کند. آهنگ‌های او تند، تند و گاهی کاملاً دلخراش هستند.

او یکی از نسل جدیدی از هنرمندان دگرباش است که در تابستان امسال بر لیست های پخش پراید و صحنه های جشنواره تسلط دارند.

ال. هالند، که در حال دنبال کردن مدرک دکترا در رشته کوئیرنس در موسیقی عامه پسند است، صدای Roan را “مست‌کننده و جوی” توصیف می‌کند و از شعر سکسی و دامنه آوازی چشمگیر او تحسین می‌کند.



بیشتر بخوانید:
چگونه قدرت ستاره چاپل روآن و رنه رپ سال 2024 را به سال پاپ لزبین تبدیل می کند


در رتبه دوم جدول، آلبوم جدید Charli XCX، Brat قرار دارد. این ششمین آلبوم این خواننده است، و در حالی که او سال‌ها طرفداران سخت‌کوش را دنبال می‌کرد، احساس می‌کند اولین آلبوم او واقعاً به جریان اصلی جهش می‌کند. و چه آلبوم قابل رقصی است، با آهنگ های بسیار سرگرم کننده، اما با اشعار با صداقت خام و افسرده مشخص شده است. یک سال پیش چارلی در توییتر به شوخی گفت که او صدای نسل خود است – با این آلبوم او این را ثابت می کند.

برای منتقد ما، یکی از طرفداران قدیمی، این آلبوم اثری از شعر خیال پردازی است که بدون عذرخواهی هنر زنانه «شاد» را بازیابی می کند.



بیشتر بخوانید:
Brat اثر چارلی XCX اثری از شعر تصویرگر معاصر است – و احیای هنر زنانه “برات”


در جاهای دیگر در جریان، House of the Dragon برای فصل دوم به Sky and Now TV بازگشته است. همیشه میخکوب کردن صدایی متمایز برای این سریال سخت بود، سریالی که اسپین آف یکی از موفق ترین فرنچایزهای تلویزیونی تمام دوران است – Game of Thrones. اما با فصل دوم، به نظر می رسد که نویسندگان بالاخره این کار را انجام داده اند.

سری دوم ظریف، پرتنش و بسیار پرخاشگر است، با لحظات فرهنگی که در طول فصل پخش می‌شود و جلوه‌های ویژه نفس‌گیر دارد. به طور خاص، عنوان اژدها (که یکی از محبوب ترین عناصر فرنچایز بازی تاج و تخت بود) به شدت مورد استفاده قرار می گیرد.

برای مارک لورچ، استاد شیمی، آنها همچنین عامل کنجکاوی جدی هستند. او در این مقاله می‌پرسد: «اگر اژدها وجود داشته باشد، از چه مکانیسم‌های بیولوژیکی و واکنش‌های شیمیایی در دنیای واقعی ممکن است استفاده کنند؟»



بیشتر بخوانید:
خانه اژدها: اگر اژدها واقعی بودند، تنفس آتش چگونه می توانست کار کند؟


دیدگاهتان را بنویسید