مسیر شلوغ توریستی و این سوال که چه کسی آن را نگهداری می کند – آیریش تایمز


هر روز در تابستان امسال، هزاران گردشگر امنیت نسبی Cliffs of Moher Experience را ترک می کنند و وارد مسیر پیاده روی Cliffs of Moher می شوند.

این مسیر پیاده روی چالش برانگیز و گاه خطرناک در نزدیکی جایی است که یک دانشجوی پزشکی بلژیکی در ماه مه سقوط کرد و جان باخت.

بسیاری بدون اینکه متوجه شوند وارد گذرگاه می شوند و بیشتر آنها برای چالش های بالقوه خطرناکی که ایجاد می کند، مجهز نیستند.

مسیر صخره های موهر به عنوان مسیر پیاده روی درجه 5 توسط Sport Ireland طبقه بندی شده است که خطرناک ترین نام ممکن است.

راهنمای رسمی مسیر مسیر را «خطرناک» توصیف می‌کند و پیشنهاد می‌کند که پیاده‌روها «سطح بالایی از آمادگی جسمانی» داشته باشند و کفش‌های پیاده‌روی، مواد غذایی و سایر تجهیزات ایمنی ضروری را به همراه داشته باشند.

پیاده‌روی به سمت جنوب در این مسیر به سمت هاگز هد، برخی از نمادین‌ترین مناظر صخره‌ای با ارتفاع 700 فوت را نشان می‌دهد، با مسیری باریک اما مشخص که کوهنوردان را در مسیری موازی با حاشیه هدایت می‌کند.

با این حال، گردشگران به طور منظم مسیر رسمی را ترک می کنند و به سمت لبه صخره می روند، به خصوص زمانی که مسیر شلوغ است یا زمانی که عکس گرفته می شود.

این هفته، آژانس مسئول مدیریت مسیر، شرکت توسعه محلی Clare (CLDC)، اعتراف کرد که برنامه مدیریت فعلی برای مسیر “کافی نیست” و “چیزی باید تغییر کند”.

CLDC، شورای شهرستان کلر، خوش آمدید ایرلند و در اداره امور اجتماعی و روستایی در حال کار برای ایجاد یک برنامه استراتژیک جدید برای مسیر هستند.

“ایمنی همیشه در خط مقدم ذهن ما است، 100 درصد. پیام کلیدی که ما سعی داریم به مردم برسانیم این است که اگر در مسیر رسمی بمانید، در امان هستید.”

در حادثه مربوط به مرگ دانشجوی بلژیکی اعضای گروه از مسیر رسمی خارج شدند.

«دو گروه با هم ملاقات کردند و یکی سعی کرد از طرف دیگر پیشی بگیرد. هوگان می گوید اگر آنها در مسیر رسمی می ماندند، این اتفاق نمی افتاد.

او می گوید حفظ این مسیر یک چالش است زیرا برای «تعداد معینی از کاربران در هر سال» طراحی شده است.

“اما در بخش های نزدیک به مرکز [the Cliffs of Moher Experience]، هر سال 500000 نفر دریافت می کنید. این حرکت بسیار بالاتر از حد انتظار است.»

«شما مسیری دارید که به اقیانوس اطلس اشاره می‌کند که هر طوفانی که از راه می‌رسد با آن برخورد می‌کند. مسیر فقط برای این اعداد ساخته نشده است.

Co Clare Cliff Top Walk حدود 18 کیلومتر از لبه صخره است که از Liscannor در جنوب تا Doolin در شمال ادامه دارد.

در نزدیکی مرکز آن، Cliffs of Moher Experience قرار دارد، یک امتداد 800 متری از لبه صخره ای ناهموار و انباشته که انتظار می رود امسال بیش از 1.5 میلیون گردشگر را به خود جذب کند.

هنگامی که این راهرو به طور رسمی در سال 2012 افتتاح شد، برای خدمات دهی به ده ها هزار کاربر طراحی شد. با این حال، از آنجایی که دسترسی نامحدودی بین مسیر و صخره‌های موهر وجود دارد، اکنون تقریباً 500000 کوهنورد سالانه بخش‌هایی از مسیر را پیاده‌روی می‌کنند.

خود این مسیر متعلق به 38 کشاورز محلی است که هر یک از آنها برای استفاده از زمین خود، تحت طرح ملی پیاده روی پرداختی دریافت می کنند. در سال‌های اخیر، کشاورزان همچنین سالانه 1000 یورو از شورای شهرستان کلر دریافت کرده‌اند تا به خاطر تعداد غیرمنتظره‌ای از افرادی که از مسیر استفاده می‌کنند، غرامت جبران کند.

ایمنی و نگهداری اولیه مسیر یک چالش همیشگی است و سیل، رانش گل و سایر خطرات به ویژه در زمستان اتفاق می افتد.

در طول سال گذشته، شورای شهرستان کلر حدود 2 کیلومتر از مسیر پیاده روی شمال و جنوب Cliffs of Moher Experience را بازسازی کرده است و مسیر پیاده روی ایمن تری را برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است.

با این حال، بسیاری از کوهنوردان این مسیر را ترک می کنند، با مسیرهای فرسوده در لبه صخره قابل مشاهده است.

پت سوینی، راهنمای پیاده‌روی محلی و یکی از 38 کشاورز که زمین‌هایشان بخشی از مسیر را تشکیل می‌دهد، معتقد است که با وجود اینکه ایمنی و استاندارد نگهداری در سال‌های اخیر بهبود یافته است، باید کارهای بیشتری انجام شود تا مسیر کاملاً ایمن شود.

«این روزها، فکر می‌کنم بازدیدکنندگان در مناطق ارتقا یافته، شمال و جنوب مرکز بازدیدکنندگان نسبتاً ایمن هستند. اما وقتی از آن عبور می کنید، فرق می کند.» او می گوید.

«اکثر بازدیدکنندگانی که به آنجا می آیند برای پیاده روی آماده نیستند. آنها دنده مناسبی ندارند، کفش مناسبی برای شروع ندارند. این یک چیز ساده است، اما کفش مناسب تفاوت وحشتناکی ایجاد می کند.

او می‌گوید با توجه به تعداد افرادی که هر روز در مسیر پیاده‌روی می‌کنند، باید فوراً با سیل یا رانش گل برخورد شود، اما در گذشته رفع مشکل ممکن بود یک یا دو ماه طول بکشد.

“در چند سال اول، مسیر تحت فشار نبود زیرا مردم تازه با آن آشنا می شدند و وضعیت خوبی داشت. اما این یک مسیر بسیار در معرض دید است و زمانی که مردم در مورد آن مطلع شدند و تعداد آن بسیار افزایش یافت، شروع به خراب شدن کرد.”

یکی از خطرات اصلی این مسیر، ورود کوهنوردانی به مسیر کوهنوردی است که متوجه نیستند با وجود علائم هشدار دهنده خطرات پیش رو، امنیت مرکز اصلی گردشگری را ترک می کنند.

جرالدین انرایت، مدیر Cliffs of Moher Experience، می‌گوید: «مسئولیت ما در قبال 800 متر مسیرهای امن و مناطق دید امن است که در آن مردم می‌توانند بیایند و صخره‌ها را تماشا کنند.

«اگر کسی از دیوار بیرون رفت، از او خواسته می‌شود که برگردد. نمایندگان خدمات مشتری ما برای راهنمایی فعالانه و ایمن نگه داشتن بازدیدکنندگان آموزش دیده اند. هرکسی که به هر طریقی در معرض خطر قرار گیرد، کارکنان خود را درگیر خواهد کرد.»

او می‌گوید که تابلوهایی در دو انتهایی که Cliffs of Moher Experience با پیاده‌روی عمومی ملاقات می‌کند، به مردم اطلاع می‌دهند که آن‌ها محل را ترک می‌کنند و «به یک «مسیر سختی بالا» می‌روند.

مذاکرات بین CLDC، شورای شهرستان کلر، Fáilte ایرلند و وزارت امور اجتماعی و روستایی در مورد مدیریت آینده مسیر ادامه دارد و امیدواریم که بتوان چارچوبی را قبل از پایان سال به توافق رساند.

هوگان گفت: «همه آژانس‌ها دور هم جمع شدند و متوجه شدند که نحوه مدیریت مسیر در حال حاضر برای تعداد افرادی که از آن استفاده می‌کنند، کافی نیست.

مالکان زمین به هم متصل هستند.

“ارتباطات به طور کلی در مکان خوبی است. همه افراد درگیر موافق هستند که ما نمی‌توانیم به مسیری که هستیم ادامه دهیم و باید چیزی در زمینه مدیریت مسیر و بازپرداخت هزینه استفاده کشاورزان از زمین‌هایشان تغییر کند.»

شورای شهرستان کلر به تازگی 500000 یورو برای توسعه 2.6 کیلومتر مسیر پیاده روی دیگر در شمال و جنوب مرکز بازدیدکنندگان اصلی دریافت کرده است. در حال حاضر، کاملاً مشخص نیست که چه کسی مسئول مسائل اصلی تعمیر و نگهداری در بخش های ارتقا یافته مسیر است.

سخنگوی شورای شهرستان کلر گفت که CLDC “مسئول مدیریت و مدیریت کلی” مسیر است. با این حال، این شرکت می گوید که شورا مسئول بخش های ارتقا یافته، حداقل به طور موقت است.

«به دلیل نحوه عملکرد بودجه، شورا نهادی است که می تواند برای بهبود مسیر اقدام کند. شورا این را مدیریت می کند و آنها با مالکان محلی درگیر هستند تا وارد شوند و این کار را انجام دهند.

او می‌گوید شورا در حال حاضر این بخش‌ها را حفظ می‌کند، اما تصمیم بلندمدت در مورد اینکه چه کسی این کار را انجام خواهد داد، بخشی از استراتژی خواهد بود که تا پایان سال تکمیل می‌شود.

او گفت: «بنابراین در پایان سال ما می دانیم که به کجا خواهیم رفت.

سوینی می گوید که کشاورزان در حال حاضر بین دو سازمان، شورا و شرکت توسعه “در بن بست” قرار دارند.

او می‌گوید: «این امکان وجود دارد که چند سال دیگر شورای شهرستان کلر وارد شود و کل مسیر را از Liscannor تا Doolin در اختیار بگیرد.

“ما فقط نمی دانیم.”

دیدگاهتان را بنویسید