از هر پنج جوان 18 تا 24 ساله یک نفر در جشنواره ها دست های خود را نمی شویند. در اینجا چیزی است که باید در مورد بهداشت دست بدانید


مانند دوست یابی با غریبه ها در چادر بعدی، ادرار کردن در فنجان به دلیل اینکه نمی توانید با صف های پورتالو روبرو شوید و استفاده از دستمال مرطوب به عنوان جایگزین دوش، کمی نامرتب بودن بخشی از تجربه جشنواره تابستانی است. اما اگرچه ممکن است برای روزها موهای خود را نشویید – مهم نیست در چه شرایطی است – و صورت شما با همان درخشش جشنواره پوشانده شده است، اگر می خواهید تجربه جشنواره شما بهترین باشد، یک قانون وجود دارد که باید از آن پیروی کنید – سرگرم کننده: دست های خود را مرتب بشویید.

ممکن است فکر کنید که این باید بدون گفتن باشد – اما اینطور نیست. در سال 2023، یک نظرسنجی در بریتانیا از 1500 شرکت کننده جشنواره بین 18 تا 24 سال نشان داد که 22 درصد از جوانان آنها در تمام مدتی که در جشنواره هستند دست های خود را نمی شویند، حتی اگر روزها آنجا باشند. 26 درصد دیگر گفتند که فقط یک بار در روز دست های خود را می شستند و 31 درصد اعتراف کردند که حتی بعد از رفتن به دستشویی دست های خود را هم نمی شستند.

اکثر شرکت‌کنندگان اظهار داشتند که عدم رعایت بهداشت دست‌شان به دلیل صف‌های موجود برای تسهیلات یا کمبود امکانات است. اما در مطالعات بسیار بسیار بزرگتر – که در صورت وجود امکانات انجام شده است – فقط 51 درصد مردم بعد از استفاده از توالت دستان خود را تمیز کنید. حتی در طول همه‌گیری کووید، تنها 42 درصد از دانش‌آموزان بریتانیایی گزارش دادند که «بیشتر» یا «همیشه» در صورت توصیه دست‌های خود را می‌شویند.

بنابراین در حالی که کمبود امکانات ممکن است بخشی از مشکل جشنواره باشد، به وضوح چیزهای بیشتری در آن وجود دارد.

به نظر می رسد شستن دست یک چیز ساده – و سریع – باشد، اما مطالعه نشان می دهد عادت‌های بد، عجله‌کردن و دیگر اولویت‌ها دلایلی هستند که بسیاری از مردم هنوز دست‌های خود را نمی‌شویند. طبق یک مطالعه در سال 2022 که در کانادا انجام شد، برخی از افراد 18 تا 25 ساله این تصور را گزارش کرد که تمیز کردن دست‌ها در مکان‌های کثیف، دست‌هایشان را بیشتر از عدم رعایت بهداشت دست آلوده می‌کند.

سایر شرکت کنندگان گفتند که “فراموش کرده اند” دست های خود را بشویند. دانش‌آموزان گاهی اوقات «خوش‌بینی غیرواقع‌بینانه» داشتند و معتقد بودند که عفونت‌ها برای افراد دیگر اتفاق می‌افتد، اما بعید است که برای آنها اتفاق بیفتد.


زندگی در همسایگی، مجموعه ای در گفتگو

20 و 30 سالگی هیچکس شبیه هم نیست. ممکن است برای وام مسکن پس انداز کنید یا فقط برای پرداخت اجاره به مشکل برخورد کنید. ممکن است در برنامه‌های دوستیابی ورق بزنید یا سعی کنید مراقبت از کودک را کشف کنید. مهم نیست چالش های فعلی شما، چالش های ما سریال یک چهارم زندگی مقالاتی برای به اشتراک گذاشتن در چت گروهی وجود دارد یا فقط برای یادآوری اینکه شما تنها نیستید.

بیشتر بخوانید از Quarter Life:


صرف نظر از اینکه کمبود یا کمبود وسایل دلیل کثیف دست‌ها باشد یا رعایت بهداشت معمولی، به نظر نمی‌رسد با رویکرد شادی‌بخش زندگی جشنواره همخوانی داشته باشد، تماشاگران جشنواره همچنان باید مراقب شستن دستکش‌های کثیف خود باشند – حتی اگر آنها با خوشحالی تمام اعضای بدن شما را نادیده می گیرند چرا؟ زیرا دست های کثیف می توانند به سرعت به این سرگرمی پایان دهند.

بهداشت دست، شستن دست ها با صابون و آب یا استفاده کنید ژل دست الکلی به پیشگیری از بیماری های عفونی، از جمله بیماری های مربوط به اسهال، عفونت های تنفسی و آنفولانزا کمک می کند. این بیماری همه گیر ارتباط بین بهداشت دست و عفونت را به ما یادآوری کرده است – و اینکه ممکن است دست های خود را به اندازه کافی، به اندازه کافی یا به اندازه کافی طولانی نشوییم.

اگر از این نکات ساده پیروی کنید، مقابله با وسایل از دست رفته یا کثیف نسبتا آسان است:

مقدار زیادی ژل دست مبتنی بر الکل بسته بندی کنید. و در طول جشنواره آن را با خود حمل کنید. مردم به حمل مواد ضدعفونی کننده دست با خود در طول بیماری همه گیر عادت کردند و اکنون این ژل به راحتی در دسترس است. اگرچه در برخی از خطاها از جمله موثر نیست نورویروسکه باعث اسهال می شود – حتی ناراحت کننده تر در یک جشنواره بیش از آنچه که باید دست هایتان را بشویید به طور منظم – بهتر از آب و صابون در کشتن بیشتر باکتری ها است.

همیشه بعد از استفاده از توالت دست های خود را بشویید. صدها و شاید هزاران نفر از این توالت‌ها استفاده می‌کنند – بیشتر آنها بدون شستن دست‌هایشان – پس با ضدعفونی کامل دست‌های خود، شاد و سالم باشید.

همیشه قبل از غذا دستان خود را بشویید. غذاهای جشنواره اغلب شامل غذاهایی است که با دست می خورید، مانند همبرگر، بوریتو یا پیتزا. برای اطمینان از عدم ابتلا به حشره معده، همیشه دست های خود را از قبل ضدعفونی کنید.

دست های خود را با آب بطری بشویید. اکثر شرکت کنندگان در جشنواره آب آشامیدنی بطری می آورند. اگرچه تاثیر کمتری نسبت به استفاده از صابون دارد، اما اصطکاک ناشی از مالیدن دست‌ها در زیر آب، نه تنها کثیفی‌های فیزیکی و قابل رویت را از بین می‌برد، بلکه می‌تواند باکتری‌ها را از دست‌ها برای شستن آن‌ها از بین ببرد. بیشتر جشنواره ها دارای مراکز پر کردن آب برای پر کردن بطری ها هستند. به یاد داشته باشید که بطری های آب خود می توانند حاوی باکتری باشند. شستشو و مالیدن بطری هنگام پر کردن نیز می تواند این مشکل را حل کند.

تماشاگران جشنواره که ضدعفونی‌کننده دست خود را حمل می‌کنند، می‌توانند دست‌های خود را بدون از دست دادن یک ثانیه از کارهای مورد علاقه‌شان تمیز کنند – سپس همه کسانی که می‌خواهند برای تماشای Dua Lipa در صف باشند؟ برگزارکنندگان جشنواره ممکن است توزیع برچسب های یادآوری شستن دست ها را در مکان های کلیدی مانند فروشگاه های غذا، دروازه ها و شیرهای موبایل مفید بدانند.

و غذاخوری‌ها باید یک بطری ژل دستی روی پیشخوان بگذارند تا مشتریانشان از آن استفاده کنند – این کمترین کاری است که می‌توانند برای مشتریان با توجه به قیمت‌هایی که در جشنواره‌ها می‌گیرند انجام دهند.

اما در مورد تماشاگران جشنواره که فکر می کنند “این اتفاق برای من نمی افتد” چه می شود؟ خوب، عفونت در افراد جوان‌تر اتفاق می‌افتد – و می‌شود، اگرچه احتمال بهبودی سریع‌تر از آن‌ها بیشتر است افراد مسن تر.

شعار جشنواره خود را به خاطر بسپارید: دستان خود را تمیز کنید، از عفونت جلوگیری کنید و لذت ببرید – نه دویدن.

دیدگاهتان را بنویسید