چگونه زبان آموزان بزرگسال با نالا مهارت می گیرند – آیریش تایمز



دیر رایان در 44 سالگی به تلاش برای یادگیری چیزهای جدید ادامه می دهد، آرزویی که او می گوید این روزها در بین بزرگسالان نادر است. او پس از گذراندن دوره های کامپیوتری در گذشته، از دانش IT خود برای دریافت آموزش آنلاین استفاده کرد.

“این یک چیز اعتماد به نفس خوب است. خانم رایان گفت: من از سال 2019 در برنامه های آموزش بزرگسالان شرکت کردم. من در سرویس آموزش بزرگسالان طلاقت شروع کردم و تا ژانویه امسال با آنها بودم.

Deirdre حدود شش ماه پیش به عنوان بخشی از برنامه یادگیری با نالا به آژانس ملی سوادآموزی بزرگسالان (Nala) پیوست. این موسسه خیریه محیط یادگیری مجازی خود را در مارس 2020 به طور خاص برای زبان آموزان بزرگسال در ایرلند راه اندازی کرد، با تمرکز بر سواد در کنار ریاضیات و یادگیری دیجیتال، به یادگیرندگان بالغ این شانس را می دهد که مهارت های خود را بهبود بخشند و مدرک تحصیلی کسب کنند.

خانم رایان گفت: “من تصمیم گرفتم به برنامه نالا بپیوندم تا گزینه هایم را بررسی کنم.” من تاکنون حدود 20 دوره آموزشی آنلاین نالا را گذرانده ام. در حین کار کناری، دوره ها را به تنهایی اجرا کردم. یادگیری مهارت های جدید قطعا به من کمک کرد تا اعتماد به نفس پیدا کنم.

“من به عنوان یک پذیرش بعد از ظهر کار می کنم، کاری که هرگز فکر نمی کردم انجام دهم. وقتی همه چیز بر وفق مراد من پیش نمی‌رفت، از ریل خارج شدم، اما کار و دانش جدید زندگی من را به مسیر اصلی بازگرداند.»

نالا در حال حاضر دارای 42 دوره آنلاین رایگان است که مطابق با صلاحیت های چارچوب ملی (NFQ) سطوح یک، دو و سه هستند.

من عمدتاً به دلیل دوره به سمت نالا کشیده شدم. من همیشه به ریاضیات علاقه داشتم. من یک دوره مالی با نالا گذراندم و آن را دوست داشتم.» خانم رایان گفت.

از زمان راه اندازی آموزش مجازی، بیش از 10000 نفر در نالا ثبت نام کرده اند. بیشترین نسبت در رده سنی 35 تا 45 سال است که مردان بیشتر از زنان هستند. در گزارش این نهاد آمده است که حدود 31 درصد از آنها مهاجر بودند.

Colleen Dube، مدیر عامل نالا، می گوید که هیئت مدیره تصمیم گرفت برنامه آنلاین را در طول Covid-19 راه اندازی کند تا به یادگیرندگان بزرگسال در آن زمان کاری انجام دهند.

او گفت: “این برنامه با در نظر گرفتن زمان کووید و چالش هایی که زبان آموزان بزرگسال با آن روبرو هستند ایجاد شد.” «مردم به یادگیری معتاد شدند و برنامه‌ها را یکی پس از دیگری تکمیل کردند. می خواستیم در آن زمان چیزی به آنها بدهیم تا در خانه درس بخوانند. ثبت نام در طول سال ها افزایش یافته است.»

دانش‌آموزان در نالا اغلب دلایل شخصی و خانوادگی مختلفی دارند که آنها را از ادامه تحصیل در سال‌های اولیه باز می‌دارد: 47 درصد زودتر از موعد ترک تحصیل کرده‌اند و 34 درصد از ورود مجدد به آموزش احساس ناراحتی می‌کنند.

نالا گروه‌های آسیب‌پذیری را شناسایی کرد که از فقدان آموزش به شدت آسیب دیده‌اند، از جمله مهاجران، افراد دارای معلولیت و والدین مجرد و غیره. این گروه ها اکنون در حال کسب شرایط لازم برای توسعه شخصی و پیشرفت شغلی هستند.

«کسانی مانند Deirdre که دوره های آموزشی را به طور مستقل انجام می دهند تقریباً حدود 50 درصد هستند، دیگران یادگیرنده مرکز هستند، در یک کلاس یا هیئت آموزشی ثبت نام کرده اند و تحت آموزش هستند. برای یادگیری ترکیبی در Nala ثبت نام کنید. در هر صورت، این افراد می‌دانند که مهارت‌های خود را بهبود بخشیده‌اند و مدرکی کسب کرده‌اند که به آنها اعتماد به نفس زیادی می‌دهد.»

دیدگاهتان را بنویسید