نیروهای دفاعی 68 سرباز در حال خدمت محکوم یا متهم به جنایت را فاش کردند – روزنامه ایریش تایمز



خشم عمیقی در دولت وجود دارد ارائه فایلی حاوی اطلاعات 68 سرباز دیگر کسانی که به ارتکاب جرم محکوم شده اند یا در حال حاضر در دادگاه های متهم به جرایم هستند.

گزارش قبلی توسط نیروهای دفاعی به نظر می رسد که شامل تعداد بسیار کمتری از پرونده ها بوده است – گمان می رود حدود 20 مورد باشد.

برخی منابع دولتی نگران هستند که موارد بیشتری کشف شود. یکی از این منابع گفت که نگاهی به محکومیت‌ها تنها دو سال را شامل می‌شود و این می‌تواند به درخواست‌ها برای ترال عمیق‌تر منجر شود.

منبع دوم گفت: Tánaiste مایکل مارتین، که اطلاعات را درخواست کرد، پرونده های دادگاه مدنی در حال انجام یا اخیراً خاتمه یافته را درخواست کرد. همچنین مشخص شده است که حدود 30 پرونده دیگر در دادگاه های نظامی وجود دارد که به تعداد 68 پرونده موجود اضافه می شود.

به گفته سخنگوی Tánaiste که چهارشنبه شب این گزارش به روز شده را دریافت کرد، 68 پرونده شامل طیفی از جرایم جنایی، “از جمله نظم عمومی، رانندگی در حالت مستی، جرایم مواد مخدر، تجاوز فیزیکی و جرایم جنسی” بود.

برخی از اعضای نیروهای دفاعی که محکوم یا متهم شده اند، از خدمت برکنار شده اند، اما برخی نه.

سخنگوی مارتین از زمانی که 18 ماه پیش وزیر دفاع شد، درباره نیاز به تغییر فرهنگ فوری در نیروی دفاعی کاملاً واضح بود.

او تاکید می کند که نیروی دفاعی جایی است که هیچ کس به دلیل تجاوز فیزیکی جدی، جرایم جنسی یا خشونت خانگی یا جنسیتی نمی تواند به وظیفه خود ادامه دهد.»

در پاسخ به این سوال که آیا او از اطلاعاتی که دولت از روسای دفاع دریافت کرده است، راضی است یا خیر، تائوئیس سایمون هریس گفت: “من می خواهم قضاوت خود را در مورد آن محفوظ بدارم، او به شدت از آنچه او به عنوان “شایعات و شایعات” توصیف کرد، انتقاد کرد ظاهراً “توضیحات ناشناس” در مورد این موضوع از سوی نیروهای دفاعی ارائه می شود.

آقای هریس گفت: “فکر نمی کنم جایی برای افرادی که در نیروهای دفاعی ما محکومیت دارند، به ویژه محکومیت های خشونت خانگی یا جنسی و جنسیتی وجود داشته باشد… و همچنین فکر می کنم وقتی اتهامات جدی وجود دارد، باید این را در نظر بگیریم. علیه شخصی – در دوره قبل از رسیدن آن اتهام به دادگاه چه اتفاقی برای آنها می افتد و چگونه می توان به آنها اجازه ادامه خدمت داد و آیا این مقررات نیاز به تغییر دارد یا خیر.

پنج‌شنبه شب، جنیفر کارول مک‌نیل، وزیر دفاع، گفت که نیروی دفاعی باید به یک سری سؤالات پاسخ دهد، از جمله اینکه آیا سربازانی که محکوم شده‌اند متعاقباً ارتقا یافته‌اند یا خیر.

به همه فرماندهان نیروهای دفاعی دستور داده شده است که در پاسخ به این اختلافات روز جمعه شخصا در دوبلین حاضر شوند.

این دستور روز پنجشنبه پس از ارائه لیست پرسنل محکوم یا محاکمه شده توسط نیروی دفاعی به فرماندهان و دستیاران واحد ارسال شد.

قابل درک است که رئیس ستاد، سپهبد شان کلنسی و ستاد کل به افسران ارشد در فرودگاه کیسمنت دستور داده اند تا به دنبال انتقاد از Taoiseach، در مورد نیاز به تشدید روش های گزارش دهی برای کارکنان دارای محکومیت های جنایی به آنها نزدیک شوند.

چنین دیدارهای شخصی هر از گاهی در نیروهای دفاعی اتفاق می افتد. این به دنبال جلسه هیئت نیروهای دفاعی در اوایل این هفته است که در مورد این اختلاف بحث کرد. معلوم نیست که رئیس ستاد در آن حضور خواهد داشت یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید