روزنامه ایریش تایمز – ایریش تایمز، مظنون به بمب گذاری در خانه تائوسیچ از سوی زندانی بود



گاردای گمان می‌کند که تهدید به بمب‌گذاری علیه تائوئیس سایمون هریس و خانواده‌اش از سوی یک زندانی در یک زندان در جمهوری است.

این تماس با سامری ها که زندانیان برای حمایت به آنها دسترسی دارند، برقرار شد و اکنون ظن قوی وجود دارد که این تماس از سوی زندانی بوده که از زندان ایرلند با این سرویس تماس گرفته است.

مشخص نیست که این تماس از کجا گرفته شده است و به نظر می رسد نه پلیس و نه سازمان زندان ایرلند جزئیات دقیق را شناسایی نکرده اند. با این حال، خط اصلی پرس و جو این است که تماس از یک زندانی بوده است.

منابع گردا تاکید کردند که تحقیقات جنایی در مورد این حادثه هنوز در مراحل اولیه است، و افزودند که اگرچه احتمال تماس یک زندانی از قبل یک خط تحقیقات قوی بود، اما بازرسان در حال بررسی راه‌های دیگر هستند.

پلیس در حال بررسی تهدید بمب گذاری در خانه آقای هریس در کو ویکلو از چهارشنبه شب بوده است. تحقیقات توسط واحد کارآگاه ویژه گاردا، که واحد تحقیقات ضد تروریسم کشور است، هدایت می شود.

آیریش تایمز می‌داند که یک تماس‌گیرنده ناشناس، کمی قبل از ساعت ۶ بعدازظهر با خط کمک سامری‌ها تماس گرفت و گفت که یک وسیله انفجاری در خانه خانواده هریس وجود دارد. زنگ خطر بلافاصله توسط سازمان به صدا درآمد.

گاردای از خانه آقای هریس در گریستون بازدید کرد. در بازرسی از ملک هیچ دستگاهی پیدا نشد. گفته می شود که آقای هریس در آن زمان در دایل بوده است اما همسر و فرزندانش در خانه بودند. آنها در جریان جستجو تخلیه نشدند.

آقای هریس که روز پنجشنبه در نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل صحبت می کرد، گفت که هدف از ساخت بمب برای “ترس و ناراحتی” خانواده اش بوده و این رویدادها را “وضعیت غیرقابل قبول” توصیف کرد.

من واقعاً نمی خواهم در این مورد اظهار نظر کنم جز اینکه بگویم بدیهی است که این وضعیت آشکارا غیرقابل قبول است. حتی کلمه کلاهبرداری من مطمئن نیستم که کلمه منصفانه ای باشد زیرا شک ندارم که این کارها برای ارعاب و ناراحتی انجام می شود. من بچه های کوچک دارم، یک همسر دارم.»

آقای هریس گفت که چنین تهدیدهایی “وضعیت واقعاً غیرقابل قبول” را نشان می دهد و افزود که وقتی مردم بیرون از خانه او ظاهر می شوند نباید در گزارش های رسانه ها به عنوان “اعتراض” توصیف شود.

اگر همانطور که اکنون گمان می رود، درخواست تجدید نظر از سامریان به زندان کشیده شود، این دومین بار خواهد بود که یکی از اعضای کابینه فعلی به این شکل مورد حمله قرار می گیرد.

وزیر دادگستری هلن مک‌انتی و خانواده‌اش هدف چندین تهدید از جمله ادعاهای دروغین مبنی بر مواد منفجره بوده‌اند که باعث تخلیه خانه‌شان شد.

در ماه مارس، یک متجاوز محکوم به تجاوز که در خانه خانم مک انتی از زندان میدلندز در پورتلندز تهدید به بمب گذاری دروغین کرده بود، مجرم شناخته شد و به مدت دو سال دیگر زندانی شد.

مایکل موری (54) که سابقاً از Seafield Road، Killiney، دوبلین بود، در 7 مارس 2021 پس از محاکمه در زندان میدلندز، Portlaoise، به یکی از اتهامات مربوط به تهیه گزارش نادرست آگاهانه و ایجاد نگرانی برای ایمنی دیگری اعتراف کرد.

او در این گفتگو گفت: «این ارتش آزادیبخش ملی ایرلند است. مواد منفجره در منزل وزیر دادگستری و خانواده وی کار گذاشته شده است. رمز عبور اکتبر قرمز است. این مربوط به یک پرونده قضایی است که فردا در دوبلین برگزار می شود.

موری 40 محکومیت قبلی برای تجاوز جنسی، تجاوز جنسی، آزار و اذیت، کودک ربایی، حبس کاذب، تهدید به قتل، دزدی و دزدی داشته است. در سال 2013، موری به جرم ربودن یک مادر و پسر چهار ساله اش و تجاوز مکرر به زن در طول چند ساعت محکوم شد. به همین دلیل او به 19 سال زندان محکوم شد.

دیدگاهتان را بنویسید