دادگاه عالی وصیتنامه ایرلندی کشیش مستقر در ایالات متحده را تأیید کرد – ایرش تایمز



دادگاه عالی وصیت ایرلندی یک کشیش متوفی مستقر در ایالات متحده را پس از اینکه وصیت نامه بعدی ایالات متحده این سوال را مطرح کرد که آیا اموال ایرلندی وی به دو پسر عمویش واگذار شده است یا خیر، تایید کرد.

کشیش قبل از مرگش به یکی از اسقف نشینان ایالات متحده وابسته بود و مالک 40 هکتار زمین کشاورزی در ایرلند بود که در سال 2001 در وصیت نامه ای ایرلندی آن را به دو تن از عموزاده های خود واگذار کرد.

پسرعموها گفتند، با این حال، هنگامی که در سال 2017 در ایالات متحده وصیت نامه ای برای اموال آمریکایی خود تنظیم کرد، شامل یک بند فسخ بود که به سرزمین ایرلندی اشاره ای نمی کرد و قصد لغو وصیت نامه ایرلندی 2001 را نداشت. این کشیش در سال 2019 درگذشت.

پسرعموها به همراه وکیل آمریکایی که وصیت نامه ایالات متحده را به عنوان متهم تنظیم کرده بود، به دادگاه عالی شکایت کردند و به دنبال این بودند که وصیت نامه ایرلندی معتبر اعلام شود. دادگاه شنید که کشیش در اوت 2001 وصیت نامه ایرلندی را تنظیم کرد و سه عضو خانواده پسرعموها را به عنوان مجری منصوب کرد. پسرعموها مراقب زمین کشیش بودند و قرار بود به یکی از آنها برود و بخشی از مزرعه او شود.

با این حال، او در آوریل 2017 وصیت‌نامه دیگری تنظیم کرد که حاوی بند استانداردی بود که تمام وصیت‌نامه‌ها و مقررات قبلی را لغو می‌کرد و در آن پس از مرگ، اموال خود را در ایالات متحده تسویه کرد. این شامل سرمایه گذاری و یک وسیله نقلیه موتوری و ترتیبات تشییع جنازه او بود. این کشیش در سن 70 سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

در درخواست دادگاه خود، پسرعموها گفتند که رابطه بسیار نزدیکی با کشیش داشتند و اغلب در مورد مسائل کشاورزی با او بحث می کردند.

آنها گفتند که وکیل آمریکایی که وصیت نامه ایالات متحده را تنظیم کرده بود از اموال ایرلندی بی اطلاع بود و گفت که بند ابطال استاندارد موجود در آن وصیت نامه برای لغو وصیت نامه ایرلندی سال 2001 نیست.

این درخواست توسط آقای قاضی دیوید نولان در روز جمعه پس از ارسالی از دانیل کرونین SC برای پسرعموها شنیده شد. هیچ ظاهری از وکیل ایالات متحده وجود نداشت. قاضی گفت که راضی است که حکم خواسته شده اعطا شده است و اراده ایرلند برای بازرسی را به رسمیت می شناسد.

قاضی گفت که کشیش قبل از مرگش رابطه قوی با متهمان داشت و با آنها در مورد چگونگی مراقبت آنها از 40 هکتار صحبت کرد.

او گفت که وصیت کشیش در ایالات متحده به وضوح نشان می دهد که او یک “مرد ویژه” است و اگر او می خواست که دارایی ایرلندی خود را در ایالات متحده گنجانده باشد، این را می گفت. او همچنین سه ماه قبل از مرگش با یکی از پسرعموهایش در مورد زمین گفتگو کرده است.

قاضی خاطرنشان کرد که وکیل آمریکایی کشیش نیز از داشتن زمین ایرلندی ابراز تعجب کرده است. او دریافت که اگر دادگاه تشخیص دهد که وصیت نامه ایرلندی لغو شده است، مغایر با نیات کشیش خواهد بود و بنابراین آن را معتبر اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید