انوک برک بدون پاکسازی تحقیر از زندان مانتجوی آزاد شد – ایریش تایمز



معلم جنجالی Enoch Burke پس از بیش از 400 روز توسط دادگاه عالی بدون رفع تحقیر از زندان آزاد شد.

آقای قاضی مارک سانفی، آقای بورک را در پایان درخواستی که شخصاً توسط معلم ارائه شده بود، آزاد کرد، او به دلیل عدم رعایت حکم دادگاه مبنی بر دوری از مدرسه بیمارستان ویلسون در کو وستمیت، جایی که او در آنجا تدریس می کرد، زندانی شد.

قاضی گفت که پس از بررسی وضعیت و اینکه امتحانات دولتی تمام شده و مدرسه در تعطیلات است، دستور آزادی معلم را صادر کرد.

آقای قاضی سانفی گفت که می‌خواهد روشن کند که دستور علیه آقای برک همچنان پابرجاست و اگر او این دستور را نقض کند، انتظار دارد که هیئت مدرسه برای فرستادن او به زندان درخواست کند.

تصمیم برای آزادی آقای بورک در پایان یک جلسه دو ساعته گرفته شد که در آن آقای جاستیس سانفی درخواست آقای برک را شنید که در دادگاه توسط والدین و سایر اعضای خانواده او همراهی می شد.

در ابتدای جلسه، قاضی هشدار داد که هرکسی که در صورت عدم صلاحیت به دادگاه مراجعه کند، اخراج خواهد شد و اجازه حضور در برنامه های بعدی را نخواهد داشت. سپس جلسه به طور منظم ادامه یافت تا اینکه در نهایت آقای قاضی سانفی به برخی از مسائل نهایی رسیدگی کرد. در آن مرحله، مارتینا، مادر آقای بورک، اظهارات پر سر و صدایی از بدنه دادگاه کرد و گفت که این دادگاه “کج” است و آقای قاضی سانفی “ننگ قاضی” است. سپس قاضی جلسه را خاتمه داد و سالن را ترک کرد.

آقای بورک در درخواست خود به دادگاه گفت که تصمیم آقای قاضی الکساندر اونز مبنی بر ممنوعیت دائمی بیمارستان ویلسون از حضور در مدرسه باید لغو شود زیرا این تصمیم حقوق قانونی او را نقض می کند.

او در جلسه رسیدگی که فقط برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا دادگاه صلاحیت رسیدگی به درخواست او را دارد، گفت که دیوان عالی صلاحیت ذاتی برای لغو تصمیم همان دادگاه در شرایط استثنایی که حقوق قانونی یک فرد تحت تأثیر این حکم قرار می گیرد، دارد.

او گفت مشکل اصلی این بود که مدیر مدرسه اش به او دستور داده بود که دانش آموزی را با ضمیر «آنها» خطاب کند و با این کار «تراجنسیتی» را تأیید می کند و «باور ضد مسیحی» را اتخاذ می کند. او گفت که مدرسه هیچ مبنای قانونی برای ارائه چنین درخواستی ندارد، اما این موضوع توسط آقای جاستیس اونز بررسی نشده است. “این جمله بی معنی است.”

الکس وایت SC، برای مدرسه، گفت که درخواست آقای برک “محکوم به شکست” است. هیچ درخواست تجدیدنظری علیه تصمیم آقای قاضی اونز که بیش از یک سال پیش صادر شده بود، تسلیم نشد و درخواست آقای برک یک “استیناف وکالتی” بود که به دنبال رد قاضی دیگری بود.

آقای وایت به تصمیمات قبلی دادگاه عالی در مورد منافع سیاست عمومی در نهایی شدن پرونده ها استناد کرد تا طرفین بدانند در کجا قرار دارند.

آقای وایت گفت که در جلسه چهار روزه دادگاه اوونز، آقای برک در مورد حقوق قانونی خود صحبت نکرد زیرا به دلیل رفتار ناشایست خود از این پرونده محروم شد.

آقای قاضی صنفی گفت که تصمیم خود را محفوظ می دارد که امیدوار است ظرف چند هفته آماده شود.

دیدگاهتان را بنویسید