از محقق جویس خواسته شد کنفرانس آکادمیک گلاسکو را به دلیل رفتار نامناسب ترک کند – ایریش تایمز



یکی از بهترین های دنیا جیمز جویس پس از اینکه سازمان دهندگان شکایت آزار جنسی علیه او را تایید کردند، به طور رسمی از دانشمند خواسته شد تا یک کنفرانس علمی معتبر را ترک کند.

فریتز سن، دانشمند 96 ساله سوئیسی و نویسنده پرکار، از بیست و نهمین سمپوزیوم بین المللی جیمز جویس در گلاسکو، اسکاتلند، به دلیل ادعاهایی مبنی بر آزار یک زن جوان در این مراسم اخراج شد.

در ژانویه، رئیس جمهور مایکل دی هیگینز جایزه رئیس جمهور برای خدمات برجسته به ایرلند در خارج از کشور را به او اهدا کرد.

این اتهامات باعث سروصدا در جامعه بین المللی محققان جیمز جویس شد. بسیاری از اقدام ملموسی که در نهایت علیه رفتار نامناسب و زن ستیز ادعا شده انجام شد، که طبق مصاحبه با چندین محقق، مشکل اصلی در مطالعات جویس است، استقبال کردند.

طی سال‌ها اتهامات مختلفی مبنی بر آزار و اذیت جنسی گسترده و سایر رفتارهای نامناسب توسط محققان مرد جویس وجود داشته است.

سام اسلوات، استاد زبان انگلیسی در کالج ترینیتی دوبلین، پیش از سمپوزیوم گلاسکو به ایریش تایمز گفت: «قطعاً چند نفر هستند که به‌خصوص بی‌ادب هستند.

من فکر می‌کنم در طول سال‌ها معیاری تعیین شده است که این نوع رفتار مجاز است یا حداقل ممنوع نیست.»

شکایت از دکتر سن، که به عنوان سخنران در کنفرانس ذکر شده بود، ادعا می کرد که او نظرات نامناسبی را به زن داده، هدایای ناخواسته به او داده، اطلاعات تماس او را خواسته و بدون رضایت از او عکس گرفته است. گفته می شود که این اقدامات ظاهراً باعث شده او احساس ناامنی کند.

تیم ایمنی کنفرانس قبل از درخواست از دکتر سن برای ترک و عدم بازگشت، جلسه ای تشکیل داد و شکایت را پذیرفت.

گزارش ناشناس مختصری از این حادثه در نشست عمومی بنیاد بین المللی جیمز جویس که در پایان سمپوزیوم در 19 ژوئن برگزار شد، خوانده شد.

یکی از برگزارکنندگان سمپوزیوم بعداً برای تأیید شکایت “آزار جنسی” علیه دکتر سن به همکارانش ایمیل زد و گفت که این موضوع به دانشگاه گلاسکو که میزبان سمپوزیوم بود ارجاع خواهد شد تا بتواند از شاکی حمایت کند.

در پاسخ به سؤالات، سخنگوی سمپوزیوم تأیید کرد که تیم ایمنی کنفرانس شکایت آزار جنسی را تأیید کرده است» و «از یک نماینده کنفرانس خواسته شد محل برگزاری را ترک کند و برنگردد».

دکتر سن به ایرش تایمز گفت که در کنفرانس «به مناسبت‌های مختلف» با زن جوان صحبت کرده و آدرس ایمیل او را خواسته است.

او گفت که معمولاً از چنین وقایعی عکس می گیرد تا آنها را شرح دهد.

من همچنین بدون رضایت صریح او از داوطلب عکس گرفتم و در آن زمان متوجه نبودم که داوطلب ممکن است رفتار من را نامناسب بداند. اگر آنها از اقدامات من ناراحت یا آزرده شدند، واقعاً از این بابت متاسفم.»

“من درسم را آموخته ام، این جور چیزها دیگر تکرار نمی شود.”

دیدگاهتان را بنویسید