یادداشت های مشاوره قربانی تجاوز دیگر از سال آینده به عنوان مدرک قابل قبول نیستند – ایریش تایمز



یادداشت های مشاوره بازماندگان تجاوز جنسی دیگر از اوایل سال آینده به عنوان مدرک در محاکمات جنایی قابل پذیرش نخواهد بود.

هلن مک‌انتی، وزیر دادگستری، گفت که او می‌خواهد وضعیتی که در آن یادداشت‌های جلسات مشاوره قربانیان توسط مدیر دادستان عمومی (DPP) یا تیم‌های دفاعی در پرونده‌های تجاوز جنسی یا تجاوز جنسی قابل جستجو باشد، «تغییر کند».

او به ایرش تایمز گفت: «من نمی‌خواهم این بخشی از پرونده‌های دادگاه باشد. او گفت که کار مقدماتی در حال تکمیل شدن است تا امکان تغییرات قانونی برای پایان دادن به این عمل فراهم شود. از جمله مسائل مهمی که باید به آن پرداخته شود، توازن بین حق محاکمه عادلانه و حق حفظ حریم خصوصی است.

خانم مک‌انتی روز پنج‌شنبه در دوبلین در هنگام انتشار گزارش سالانه 2023 توسط مرکز بحران تجاوز جنسی دوبلین صحبت می‌کرد که نشان می‌داد طی دو سال 25 درصد در تماس‌ها با خط کمک 25 ساعته افزایش یافته است.

این رویداد توسط تعدادی از بازماندگان شنیده شد، از جمله پائولا دویل، که در سپتامبر 2019 توسط مردی مورد تجاوز قرار گرفت که او فکر می کرد دوستش بود و او را از یک مهمانی همراهی می کرد. آیدان کستل، چمن بریارسوود در دوبلین 15 بود در ماه مارس زندانی شد هفت سال و نیم به خاطر تجاوز جنسی

خانم دویل، در یک ویدئوی DRCC که در این مراسم نمایش داده شد، صحبت می کرد، گفت که مشاوره “قطعا جان من را نجات داده است”.

او از انصاف در یادداشت‌های مشاوره‌اش پرسید که به عنوان مدرک در دادگاه پذیرفته شده‌اند، اما نه از کستل که آیا بین تجاوز و محاکمه به مشاوره مراجعه کرده است.

«ما درخواستی از مدیر دادستانی عمومی برای یادداشت های مشورتی من دریافت کردیم. قرار است این یادداشت‌های مشاوره محرمانه و خصوصی باشد.» «آنها همچنین توسط عامل جنایت دیده می شوند. آیا او به اندازه کافی انجام نداده است؟ آن شب به من حمله کرد، به بدنم حمله کرد.

سارا گریس که در ژوئیه 2019 توسط یک سارق در خانه اش مورد تجاوز جنسی قرار گرفت، گفت که مشاوره “برای کسی که دچار تروما، به ویژه آسیب های جنسی می شود، بسیار مهم است.” ابراهیم الگیناوی در سال 2021 به اتهام تجاوز جنسی به خانم گریس مجرم شناخته شد و به 10 سال زندان محکوم شد.

او گفت که مشاوره “مکانی امن برای صحبت در مورد موضوعی است که بسیار تابو است اما به هسته اصلی روان افراد ضربه می زند.”

“مشاوره نقش مهمی در بهبودی من از حمله ایفا کرد، اما تنها به این دلیل که بر اساس این درک بود که کلماتی که من گفتم در حریم خصوصی، ایمنی و قداست اتاق مشاوره گفته می شد.”

او گفت که یادداشت های مشاوره ای او به عنوان بخشی از محاکمه علیه عامل او به عنوان “جرم دوم” جستجو می شود.

وزیر گفت که انتظار دارد کار مقدماتی لازم برای پایان دادن به این تمرین “قبل از پایان سال، اگر نه زودتر” انجام شود.

«بیشتر از چیزی که هر کسی دوست داشت طول کشید، اما ما با DPP تعامل داشتیم. وزارت بهداشت بخشی جدایی ناپذیر از آن است… بنابراین طی چند ماه آینده ما آن کاری را انجام خواهیم داد که امیدواریم به کاری منجر شود که باید بتوانیم آن را تغییر دهیم.

“من می خواهم که این تغییر کند. من نمی‌خواهم این موضوع تابعی از دعاوی حقوقی باشد، اما باید مطمئن شوم که هر کاری که برای ایجاد تغییرات انجام می‌دهم قابل اعتراض نیست.»

خط ملی 24 ساعته کمک به تجاوز جنسی بر روی 1800 77 8888 است. اگر در معرض خطر فوری هستید، با شماره 112 تماس بگیرید یا پیامک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید