قبر قربانیان جنگ جهانی اول ایرلندی پس از بیش از یک قرن شناسایی شد – ایریش تایمز


ده مرد از هنگ های ایرلندی که در جنگ جهانی اول جان باختند و قبرهایشان کشف شده است ماه آینده مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

پس از تحقیقات گروهی موسوم به کارآگاهان نظامی، مراسم تقدیم مجدد در فرانسه و بلژیک برگزار خواهد شد.

مردان در گورها دفن می شوند، اما سنگ قبر آنها فقط هنگ آنها را نشان می دهد، نه نام آنها.

تقریبا نیمی از 1.1 میلیون سرباز بریتانیایی و مشترک المنافع که در جنگ جهانی اول جان باختند، گور شناخته شده ای ندارند. گستره مثله کردن و کشتار گسترده به حدی بود که شناسایی بسیاری از قربانیان یافت شده در میدان جنگ غیرممکن بود.

در مورد 10 مردی که مراسم تقدیم مجدد برای آنها برگزار می شود، آنها در ابتدا فقط با لباس، راه راه یا نشان کلاه خود شناسایی شدند.

روی سنگ قبرهای آنها هنگ آنها نوشته شده است، اما نام آنها نوشته نشده است. در عوض، نام آنها در یادبودهایی مانند دروازه نیو منین یا یادبود Thiepval برای ناپدید شدگان به یادگار مانده است.

واحد کارآگاه نظامی وزارت دفاع بریتانیا، که رسما به عنوان مرکز مشترک تلفات و ترحم (JCCC) شناخته می شود، وظیفه مقایسه قبرها را با خاطرات هنگ دارد که نحوه و مکان کشته شدن مردان در طول جنگ را ثبت می کند.

اگرچه جنگ جهانی اول بیش از یک قرن پیش به پایان رسید، اما جستجو برای شناسایی بقایای این بقایا هرگز متوقف نشد.

همه مردان درگیر در سال 1918 در آخرین سال جنگ، زمانی که آن زمان جنگ جنبش بود، جان باختند.

گروهبان جان دوهرتی که برنده مدال نظامی شد، اهل لترکنی، کو دونگال بود. او در حین خدمت با گردان 1 سلطنتی دوبلین در جریان حمله بهار آلمان در مارس 1918 کشته شد. او یکی از سه برادری بود که در جنگ کشته شدند.

گروهبان لارنس کانل از گلاسنوین در دوبلین در اکتبر 1918، یک ماه قبل از پایان جنگ کشته شد و به عنوان یک گروهبان ناشناخته (sic) از گردان 1 سلطنتی فوزیلیرز دوبلین در گورستان Dadizeele New British به خاک سپرده شد.

ستوان دوم جوزف برایسون از نیوتاونگور، کو لیتریم، پس از مرگ برنده صلیب نظامی برای گالانتری در حالی که در فوزیلیرز سلطنتی ایرلند بود، گرفت، اما او نیز در اکتبر 1918 درگذشت. برادرش توماس نیز در جنگ کشته شد.

کاپیتان ولنتاین ناکس گیلیلند از دری یکی از اعضای نیروی داوطلب اولستر قبل از جنگ بود. او در ماه می 1918 در بلژیک در حالی که با تفنگ های سلطنتی ایرلندی می جنگید کشته شد.

ادوارد دویل، اهل بگنلستاون، کو کارلو، زمانی که در 28 سپتامبر 1918 کشته شد، تنها 21 سال داشت. او به همراه سه سرباز دیگر از فوزیلیرز سلطنتی دوبلین به خاک سپرده شد: سرباز برتی رینولدز لنس سیپل جورج واشنگتن و سرجوخه جیمز فریر که هر دو انگلیسی بودند. .

پس از جنگ، بقایای هر چهار مرد در قطعه XVII، ردیف B، در گورستان Hoge Crater، بلژیک به خاک سپرده شد. آنها به عنوان سرباز در فوزیلیرز سلطنتی دوبلین ثبت نام کردند. قبر آنها قبلاً شناسایی شده است.

قبر ستوان دوم ویلیام کانینگهام و سرباز ویلیام مک کان، که هر دو اسکاتلندی بودند و به ترتیب برای فوزیلیرز سلطنتی ایرلندی و فوزیلیرز سلطنتی دوبلین جنگیدند، نیز دوباره تقدیم خواهد شد.

سخنگوی JCCC گفت که اقوام از حضور در مراسم استقبال می کنند و برخی قبلاً حضور خود را تأیید کرده اند.

با توجه به اینکه آنها در جنگ برای ارتش بریتانیا جان باختند، معمولاً مراسم دعا و سرود با ارائه پرچم تا شده اتحادیه به بستگان خاتمه می یابد، اما به درخواست بستگان می توان از این امر چشم پوشی کرد.

خدمات اختصاص مجدد 9، 10 و 11 تیرماه برگزار می شود. جزئیات اینجاست.

دیدگاهتان را بنویسید