روسای دفاع امیدوارند تا اوایل هفته آینده سرباز محکوم کاتال کروتی را اخراج کنند – روزنامه ایریش تایمز


نیروهای دفاعی رهبری امیدوار است که بتواند یک سرباز را اخراج کند کاتال کروتی تا اوایل هفته آینده، پس از محکومیت او به دلیل ضرب و شتم یک زن بیهوش در لیمریک در سال 2022.

پنجشنبه گذشته، کروتی (22 ساله) به دلیل ضرب و شتم شدید به حبس تعلیقی محکوم شد ناتاشا اوبراین در خیابان بعد از اینکه او از او خواست که از فریاد زدن توهین های همجنس گرایانه به عابران دست بردارد. در ساعات پس از حمله، کروتی، یک سرباز ارتش از آردناکروش، کو کلر، به دوستانش در اسنپ چت مباهات کرد: “دو تا او را بکشند، دو تا او را بیرون بیاورند”، با اشاره به چهار مشت زدن به خانم او برایان.

قاضی تام اودانل با توجه به تأثیری که مجازات زندان بر زندگی حرفه‌ای یک سرباز می‌تواند داشته باشد، سه سال حکم تعلیقی صادر کرد و کروتی را به پرداخت غرامت 3000 یورویی به خانم اوبراین محکوم کرد.

این پرونده جنجال‌های عمومی و سیاسی قابل توجهی برانگیخت و هزاران نفر در اعتراضات آخر هفته در حمایت از خانم اوبرایان و علیه ملایمت این حکم شرکت کردند.

روز بعد، کروتی را نزد افسر فرمانده خود آوردند و به او اطلاع دادند که در نتیجه این حادثه از نیروی دفاعی اخراج خواهد شد. به او گفته شد که هفت روز فرصت دارد تا در پاسخ نظر بدهد.

به گفته منابع، با پایان یافتن این مهلت در جمعه شب، رهبری دفاع امیدوار است که بتواند در اوایل هفته آینده، اگر زودتر از این، او را به طور رسمی اخراج کند.

با این حال، اگر کروتی اقدام قانونی انجام دهد، این جدول زمانی ممکن است تغییر کند، مانند بررسی قضایی تصمیم برای آزادی او. هنوز چنین پرونده ای تشکیل نشده است.

گفته می شود که افسران ارشد انتظار داشتند که کروتی حکم حبس را دریافت کند که به موجب مقررات نیروی دفاعی به او اجازه می داد فوراً اخراج شود. مواردی که شامل مجازات تعلیقی یا جزای نقدی می شود، جداگانه بررسی می شود.

مدیر دادسرای عمومی (DPP) 28 روز از تاریخ جلسه رسیدگی فرصت دارد تا نسبت به این حکم به دلیل نرم‌افزاری ناروا اعتراض کند. هنوز نشان نداده است که خواهد شد.

پرونده کاتال کروتی: آیا قضات با مردم ارتباط ندارند؟

در همین حال، دولت گزارشی از افزایش مجرمان محکوم در نیروهای دفاعی دریافت کرد. آیریش تایمز روز سه شنبه گزارش داد گفته می شود که این گزارش 20 دلیل برای نگرانی را شناسایی کرده است.

منابع دولتی گفتند که سوالات بیشتری پس از ارائه گزارش اولیه در روز چهارشنبه پرسیده شد و آنها گفتند که رقم نهایی در حال حاضر ممکن است بالاتر از 20 مورد اولیه نگران کننده باشد.

سپهبد شان کلنسی، رئیس ستاد دفاع، با افسران ارشد خود ملاقات کرد و فهرستی از تمامی پرسنل خدماتی که محکومیت یا اتهام داشتند، خواست. استعلام به تمامی تیپ ها و تشکل های نیروهای مسلح ارسال شده است.

از رئیس ستاد خواسته شد تا Tánaiste را فراهم کند مایکل مارتین با گزارشی در مورد این موضوع، با گزارش نهایی که به مسائل باقیمانده پرداخته بود، قرار بود عصر چهارشنبه روی میز آقای مارتین بنشیند.

Taoiseach سایمون هریس قبلاً به دیل گفته بود که “کاملاً غیرقابل قبول” است که او جزئیات کاملی از تعداد پرسنل نیروی دفاعی دارای محکومیت مدنی نداشته باشد.

خانم اوبراین روز چهارشنبه به قانونگذاران و قضات در سراسر کشور گفت که در مورد قوانین مجازات برای جرایم جدی “بهتر” شوند.

او در تظاهراتی در پله‌های دادگاه لیمریک، جایی که مهاجم او هفته گذشته آزاد شد، خواستار اصلاحات قانونی و پایان دادن به احکام ملایم برای خشونت، به‌ویژه علیه قربانیان زن شد.

خانم اوبرایان بعداً به جمعیتی متشکل از 100 معترض در یکی از یک سری تظاهرات خیابانی که توسط گروه سوسیالیست فمینیست رزا سازماندهی شده بود، گفت که او می‌خواهد پرونده او کاتالیزوری برای تغییر در نحوه برخورد با قربانیان در دادگاه‌ها باشد.

من احساس می‌کردم طرد شده‌ام، احساس می‌کردم به شدت مورد تعرض قرار گرفته‌ام، و نه از دست مهاجمم، بلکه از دست سیستم قضایی، اما او افزود: «من موضع گرفتم».

دیدگاهتان را بنویسید