روحیه نیروی دفاعی در زمین به عنوان اظهار نظر در مورد پرونده کاتال کروتی ناعادلانه تلقی شد – ایریش تایمز



اختلاف در مورد کاتال کروتیسرباز فعالی که پس از یک حمله وحشیانه و بی دلیل به یک زن با مجازات تعلیقی فرار کرد، به سختی می توانست در زمان بدتری برای محاصره شدگان آمده باشد. نیروهای دفاعی.

کمتر از یک هفته پس از آنکه کروتی (22 ساله) به دلیل حمله از زندان اجتناب کرد ناتاشا اوبراین در یک حمله تصادفی خیابانی بیهوش شد، اولین جلسه دادرسی دادگاه نیروهای دفاعی، که وظیفه بررسی روند شکایات در مورد ادعاهای تجاوز جنسی گسترده، آزار و اذیت، آزار و اذیت و تجاوز در ارتش را داشت، برگزار شد.

منابع می گویند که این تحولات، همراه با ضعف عمومی در نیروهای دفاعی – که همچنان به کاهش نیروی انسانی ادامه می دهد – روحیه همه رده ها را “پایین” گذاشته است.

از زمان ماجرای کروتی، بسیاری از اعضای نیروی دفاعی، به درستی یا نادرست، احساس کردند که سازمان به طور ناعادلانه از سوی سیاستمداران و عموم مردم مورد انتقاد قرار گرفته است.

این شامل نظرات Taoiseach است سایمون هریس که روز سه شنبه در پاسخ به سوالی درباره پرونده کروتی گفت: «افرادی در نیروی دفاعی وجود دارند که به وضوح می‌دانستند که این اتفاق می‌افتد، چرا کاری انجام ندادند؟ اینها مسائل بسیار جدی هستند و من به عنوان Taoiseach از این موضوع خوشحال نیستم و اصلاً خوشحال نیستم.

افسران ارشد بر این باورند که هریس با ارتش به عنوان یک قربانی رفتار می کند، در حالی که قاضی که در واقع حکم تعلیقی برای کروتی صادر کرده است تا حد زیادی از انتقاد سیاسی اجتناب کرده است. قاضی تام اودانل حمله این سرباز به ناتاشا اوبراین را “بسیار وحشتناک” توصیف کرد اما او را از مجازات زندان معاف کرد.

کروتی از نظر فنی هنوز عضوی از نیروی دفاعی است. زیرا رویه های انضباطی سازمان تحت مقررات است.

افسران گفتند که این قوانین توسط دیل تعیین می شود، نه ژنرال ها. علاوه بر این، رهبری نظامی سال‌ها برای افزایش اختیارات برای برکناری افرادی که قبلاً به خاطر جنایات محکوم شده‌اند، درخواست کرده است. این تماس ها تا حد زیادی مورد توجه قرار نگرفت.

یکی از افسران ارشد گفت: “اگر آنها می خواهند ما “کروتی ها” را ریشه کن کنیم، باید به ما قدرت قانونگذاری بدهند تا این کار را انجام دهیم.”

همچنین از اتهامات منتشر شده در روزنامه دیل در روز سه شنبه مبنی بر اینکه نیروی دفاعی نمی داند چند نفر از اعضای آن محکومیت جنایی دارند، عصبانیت در رهبری نظامی وجود دارد.

مقامات می گویند که این نادرست است. اطلاعات احکام به طور معمول جمع آوری می شود، اما در سطح تیپ نگهداری می شود، نه در مقر. در حال حاضر فرآیندی برای جمع آوری همه این داده ها در یک مکان در حال انجام است.

در نهایت، نارضایتی گسترده‌ای در نیروی دفاعی به دلیل اظهارنظرهای عمومی در مورد ظاهر شدن افسر فرمانده کروتی، Comdt Paul Togher، در جلسه صدور حکم وجود دارد.

توگر به دادگاه گفت که کروتی یک سرباز “نمونه”، “مودب”، “حرفه ای” و “منضبط” بود.

به راحتی می توان دید که چگونه این موضوع توسط مردم به عنوان یک افسر ارشد که اشاره درخشانی به یک مجرم خشن می کند تفسیر شد.

در واقع، توگر طبق حکومت نظامی موظف بود در این مراسم شرکت کند و در صورت درخواست، خلاصه ای از سابقه خدمت کروتی را ارائه دهد. منابع نظامی گفتند، کلماتی مانند “نمونه” و “حرفه ای” فقط اصطلاحات منابع انسانی هستند، نه تاییدیه های پرسنلی.

انجمن نماینده افسران مأمور اعلام کرد که توگر در رسانه های اجتماعی به دلیل رعایت ساده مقررات مورد “سرزنش” قرار گرفته است.

با این حال، در حالی که ممکن است رهبری نظامی حق داشته باشد که از برخی از نظرات عمومی و سیاسی پیرامون کروتی آزرده خاطر شود، هنوز سوالاتی در مورد رفتار سازمان با زنان و رویکرد آن نسبت به سوء استفاده کنندگان در صفوف دارد.

به طور خاص، او باید توضیح دهد که چرا دیوید اوگرمن، یک افسر خرده پا در سرویس نیروی دریایی، یک سال پس از اعتراف به حمله خشونت آمیز به دوست دختر سابقش که باعث شد یکی از چشمان او برای همیشه دررفته شود، هنوز یک عضو فعال است.

بسیاری از اتهامات نفرین آمیز دیگر مطمئناً در دادگاه تازه تاسیس مطرح می شود. انتظار می رود این جلسات تا سه سال به طول بینجامد، به این معنی که نیروی دفاعی به هیچ وجه از این طوفان عبور نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید