دیارمید کانولی، ستاره سابق GAA دوبلین، از محکومیت برای حمله “بی دلیل” در شب سال نو اجتناب کرد – ایریش تایمز



دیارمید کانولی، ستاره سابق GAA دوبلین، به دلیل مشت زدن به دو مرد و کشیدن یکی از آنها به زمین در یک حمله “بی دلیل” در شب سال نو، از مجازات زندان و مجازات حمله در امان ماند.

کانولی (36 ساله)، اهل کالینزوود در بومونت، اعتراف کرد که در 31 دسامبر 2022 به استفن گرایمز و استفان کیلی در جاده شانتالا در سانتری حمله کرده است.

او پس از اعتراف به گناه ماه گذشته در برابر قاضی میشل فینان، روز پنجشنبه برای صدور حکم در دادگاه منطقه دوبلین حاضر شد.

او در پاسخ به سوال قاضی فینان، پاسخ مثبت داد که آیا بعد از چهار هفته تأخیر در پرداخت غرامت 2000 یورویی و ترک دادگاه برای «منتظر شدن» آخرین بار، متوجه جدی بودن پرونده شده است یا خیر.

وی خاطرنشان کرد که وی به جرم خود اعتراف کرده است. او گفت: “من آن را به عنوان یک اتفاق مجزا در نظر می‌گیرم، اما این رفتار را نمی‌توان تحمل کرد، متوجه می‌شوید،” و کانولی در پاسخ سرش را تکان داد.

او در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع را جدی می‌گیرید، گفت: من هستم.

گاردا نیام کارولان در یک جلسه شواهد قبلی در 30 مه گفت که افسران به یک حادثه واکنش نشان دادند و در صحنه حضور یافتند.

پلیس گفت: «آقای کیلی و گریمز هر دو اظهاراتی کردند و عامل مظنون به نام دیارموید کانولی را شناسایی کردند.

“آقای کیلی ادعا می کند که در یک حمله غیرقانونی توسط آقای کانلی او را با مشت کوبیده و به زمین کشیده است، در نتیجه آقای کانلی یک ژاکت نورث فیس متعلق به آقای کیلی را پاره کرده است.”

سپس گزارش شد که آقای گرایمز به کمک آقای کیلی آمد و متعاقباً پس از اصابت مشت به سمت راست صورت توسط آقای کانولی مورد حمله قرار گرفت.

دادگاه بعداً مصاحبه گاردا را با متهم “بدون اظهار نظر” شنید.

اما شواهد دوربین مداربسته همان شب از منطقه به دست آمد.

قاضی فینان پرسید که آیا دو طرف آسیب دیده در جلسه حضور داشتند و به آنها گفته شد که به دادگاه آمده اند. نایل مک گینتی، دادستان ایالتی توضیح داد که پس از اطلاع از اعتراف کانولی، تصمیم گرفتند در آنجا باقی نمانند.

قاضی خاطرنشان کرد که آنها دچار کبودی و تورم در صورت خود شده‌اند، اما از ارائه اظهارات تاثیر قربانی خودداری کردند.

اتهام حمله در آن پرونده در دسته ای قرار دارد که می تواند برای این جرم تا شش ماه حبس داشته باشد، اما قاضی خاطرنشان کرد که کانولی سابقه محکومیت قبلی نداشته است.

دانیل هاناهو، وکیل مدافع، گفت که موکلش به عنوان یک برقکار کار می کرد و دو فرزند خردسال داشت.

وکیل گفت که روز سال نو بود و «او به خصوص به یاد نمی آورد که این حادثه چگونه رخ داده است. تصادف ناگواری بود، جای تاسف دارد که در این شرایط درگیر شد.

این وکیل گفت که دومین مجروح پس از مداخله وی مورد حمله قرار گرفت و به دنبال کانولی دوید که نمی خواست این حادثه ادامه یابد.

آقای هاناهو پیشنهاد کرد که موکلش ممکن است به دنبال نوعی غرامت برای آنها باشد.

قاضی آن را به عنوان یک جرم ناخوشایند توصیف کرد، اما اشاره کرد که کانولی با او رفتار مناسبی داشته است. او خاطرنشان کرد که او به دادستان اطلاع داده است که به جرم خود اقرار خواهد کرد و شاهدان را از نیاز به شهادت رها می کند.

او به او گفت که به هر شاکی 1000 یورو بپردازد و پیشنهاد داد در همان روز این کار را انجام دهد.

کانولی پدر دو فرزند صحبت کرد و اصرار کرد: “امروز او را خواهم گرفت.”

کانولی برای جمع آوری پول رفت و پرونده تا بازگشتش به تعویق افتاد. اما سه ساعت بعد، قاضی فینان دید که او هنوز برنگشته است و او پرونده را به روز پنجشنبه موکول کرد تا او وارد دادگاه شود.

دوران حرفه ای برجسته او در GAA باعث شد که به دوبلین کمک کرد تا شش قهرمانی در سراسر ایرلند، 10 عنوان قهرمانی لنستر، چهار عنوان لیگ و دو جایزه ستاره‌ها کسب کند.

در سال 2014، او همچنین به دلیل حمله غیرقانونی به مردی در یک میخانه از مجازات زندان و محکومیت کیفری در امان ماند.

او به جرم حمله و آسیب رساندن به آنتونی کلی، که در ساعات اولیه 6 اوت 2012 در یک میخانه در فیبسبرو، دوبلین دچار شکستگی حفره چشم شد، اعتراف کرد.

با این حال، پس از عذرخواهی بی قید و شرط او، تکمیل دوره مدیریت خشم و پرداخت 5000 یورو غرامت به قربانی که آنها را به صندوق ضعیف دادگاه اهدا کرد، پرونده منتفی شد.

  • ثبت نام برای هشدارهای فشاری و بهترین اخبار، تجزیه و تحلیل و تفسیر را مستقیماً به تلفن خود تحویل دهید
  • پیوستن آیریش تایمز در واتس اپ و در جریان باشید
  • او به جرم حمله و آسیب رساندن به آنتونی کلی، که در ساعات اولیه 6 اوت 2012 در یک میخانه در فیبسبرو، دوبلین دچار شکستگی حفره چشم شد، اعتراف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید