دانشگاه‌ها می‌گویند امسال با کمبود بودجه برای پرداخت کارکنان فعلی مواجه هستند – روزنامه ایریش تایمز



دانشگاه ها می گویند که امسال به دلیل کمبود بودجه دولتی برای پوشش هزینه های افزایش دستمزد بخش دولتی، با کمبود بودجه برای پرداخت کارکنان موجود مواجه هستند.

را انجمن دانشگاه های ایرلند (IUA)، که نشان دهنده هشت نفر از رتبه های برتر در این ایالت است دانشگاه هاگفت که امسال به بودجه اضافی نیاز است تا 92 میلیون یورو در امور مالی آنها ایجاد شود.

جیم مایلی، مدیر کل انجمن، گفت: «هر دانشگاه در ایالت امسال با کمبود بودجه برای پرداخت کارکنان موجود مواجه است. در مجموع این مبلغ به 92 میلیون یورو می رسد. این همان چیزی است که برای سرپا ماندن با 171 میلیون یورو دیگر در سال 2025 برای شکستن قیمت لازم است. اکنون کاملاً حیاتی است که دولت به طور کامل حقوقی را که به عنوان بخشی از دایره حقوق ملی توافق کرده است تأمین کند.

او گفت که تامین مالی جایزه موجود فقط سطح فعلی نسبت دانشجو به کارمند را حفظ می کند که “به طور جدی از میانگین اتحادیه اروپا عقب تر است”.

این امر حیاتی است که سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام شود تا دانشگاه‌ها بتوانند برای کارکنان مورد نیاز برای حفظ آموزش عالی با کیفیت برای دانشجویان خود و ارائه خدمات حمایتی لازم، هزینه پرداخت کنند. تثبیت کیفیت و پایداری آموزش عالی برای رقابت پذیری ایرلند بسیار مهم است.

این فراخوان در زمانی مطرح می شود که حدود هفت دانشگاه با بودجه عمومی با کسری مواجه هستند، در حالی که پروفسور هیو برادی، رئیس کالج امپریال لندن، هشدار داده است که کمبود بودجه کیفیت تجربه دانشگاه ایرلند را تضعیف می کند.

وزارت آموزش عالی و تکمیلی در مورد بیانیه IUA اظهار نظری نکرد، به جز اینکه گفت که “تامین مالی در رابطه با پاداش بخش عمومی به عنوان بخشی از فرآیند بودجه سالانه جستجو می شود”.

این سازمان قبلاً اعلام کرده بود که بیش از 100 میلیون یورو به عنوان بودجه اصلی اضافی در دو بودجه گذشته متعهد شده است که منجر به افزایش سطح کارکنان و بهبود خدمات پشتیبانی دانشجویان شده است.

این بخشی از استراتژی تامین مالی برای آینده است که توسط وزیر آموزش عالی وقت سیمون هریس در می 2022 راه اندازی شد و هدف آن تامین بیش از 307 میلیون یورو بودجه اصلی اضافی در بودجه های متوالی برای افزایش کیفیت ارائه است.

با این حال، IUA معتقد است که بسیاری از دستاوردهای حاصل از این افزایش در بودجه اصلی توسط تورم دستمزد ناشی از توافق‌نامه‌های ملی پرداخت و همچنین عوامل دیگر «از بین رفته است».

در بودجه اولیه آمده است: «اگرچه دولت اقداماتی را برای افزایش هزینه‌های انرژی در دو سال گذشته ارائه کرده است، اما بودجه ارائه شده برای دستمزد مورد توافق و مذاکره ملی بسیار کمتر از هزینه واقعی پرداخت است».

طیف وسیعی از اقدامات «تعطیلی» تأمین مالی وجود دارد که برای اجازه دادن به دانشگاه‌ها برای حفظ سطح فعلی خدمات ضروری است. اینها شامل هزینه های پرداخت اضافی ناشی از توافق نامه های ملی پرداخت، شرایط جدید قرارداد مشاور پزشکی و هزینه های مرتبط با افزایش تعداد دانشجویان است.

از ژوئن سال 2024، تقریباً تمام 100 میلیون یورو افزایش بودجه اصلی از سال 2024 برای تأمین مالی حقوق ملی کارکنان فعلی استفاده شده است. در نتیجه، تخمین زده می شود که سود خالص تامین مالی اصلی تنها 8 میلیون یورو باشد.

از نظر بودجه اصلی در سال آینده، IUA اعلام کرد که اکنون ضروری است که دولت در بودجه سال 2025 کمتر از 120 میلیون یورو برای انجام تعهدات خود در زمینه تامین مالی آینده فراهم کند.

او گفت که این به دانشگاه‌ها اجازه می‌دهد تا با بهبود دسترسی به دانشجویان گروه‌های کم‌نمایش، نسبت کارکنان را بهبود بخشند. افزایش سلامت، تندرستی و خدمات مشاوره ای دانش آموزان؛ و پیشرفت بیشتر در بهبود مسیرهای بین آموزش بیشتر و عالی.

ارائه بودجه اولیه IUA همچنین اشاره کرد که مازاد در صندوق آموزش ملی – که از طریق مالیات بر کارفرمایان تامین می شود – به بیش از 1.5 میلیارد یورو “رشد” یافته است و تا این زمان در سال آینده به 2 میلیارد یورو افزایش خواهد یافت.

این انجمن از دولت خواست تا به تعهدی که پاسکال دونوهه، وزیر مخارج عمومی در بودجه سال گذشته برای مقابله با مازاد فزاینده داده است، عمل کند.

در این ارسال نامه آمده است: «غیرقابل تصور است که مازاد NTF همچنان به رشد خود ادامه دهد در حالی که مفاد نیازهای مهارت ملی برآورده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید