بیش از 15 میلیون یورو جریمه های پرداخت نشده دادگاه، از جمله کمی بیش از 8 میلیون یورو برای تخلفات رانندگی – ایریش تایمز


آخرین ارقام دفتر دادگاه ها برای جریمه های پرداخت نشده دادگاه نشان می دهد که 15.2 میلیون یورو پرداخت نشده باقی مانده است، از جمله کمی بیش از 8 میلیون یورو برای تخلفات رانندگی.

جیمز براون، وزیر دادگستری، گفت که بیش از 550000 اعلان شارژ ثابت (FCN) از سال 2019 برای سرعت غیرمجاز صادر شده است، از جمله مواردی که توسط ون های دارای دوربین های سرعت ضبط شده اند.

این نشان دهنده «سطح بسیار بالایی از انطباق عمومی است. تقریباً 80 درصد از FCN ها بدون مراجعه به دادگاه به موقع پرداخت می شوند.

تعداد افرادی که به دلیل عدم پرداخت به زندان فرستاده شده اند از 9883 به 205 نفر بین سال های 2015 تا 2022 کاهش یافته است، در نتیجه قانونی که جایگزینی برای مجازات های کوتاه مدت زندان در مواردی که جریمه پرداخت نمی شود فراهم می کند.

آقای براون همچنین گفت: «از دفتر دادگاه به من اطلاع داده شده که در حال حاضر مجموعاً 43118 جریمه به ارزش 15.2 میلیون یورو بدهکار است. من می‌دانم که 28474 مورد از این موارد مربوط به جرائم ترافیکی جاده‌ای با ارزش کل کمی بیش از 8 میلیون یورو است. اما ممکن است شامل جریمه هایی باشد که هنوز در مهلت پرداخت هستند.

این موضوع در Dáil توسط Fianna Fáil TD Aindrias Moynihan مطرح شد، که گفت: “حتی اگر بلیط صادر شود، احساس می شود که همان شخص آن را پس از آن در سیستم دادگاه قرار می دهد و از پرداخت خودداری می کند”.

او پرسید که آیا به درآمد مردم، خدمات اجتماعی “یا هرگونه تلاش ظاهری برای جمع آوری این وجوه” دلبستگی وجود دارد.

آقای براون به او گفت که سیستم جمع‌آوری جریمه‌ها “ثابت شده است که کار سختی دارد و یک هیئت عالی‌رتبه به ریاست وزارت دادگستری بازبینی انجام داده است. توصیه‌های آن اکنون «به منظور ارائه پیشنهادهایی برای ساده‌سازی سیستم» در حال بررسی است.

سوزان گری، رئیس گروه ایمنی جاده پارک، گفت که اگرچه نرخ پرداخت 80 درصد خوب بود، «مردم زیادی گرفتار شده‌اند که باید تعداد بیشتری از جاده‌ها خارج شوند. ما می دانیم که رانندگان رد صلاحیت شده گواهینامه خود را تحویل نمی دهند و خروج از جاده برای آنها معنایی ندارد.

او گفت رانندگان متخلف “نگران جریمه ها نیستند”، مهم نیست این افزایش چقدر باشد. آنها نگران امتیازات پنالتی و از دست دادن گواهینامه خود هستند. “

سخنگوی دفتر دادگاه گفت که پرونده الکترونیکی محکومیت ها را به واحد خدمات رایانه ای رانندگان و وسایل نقلیه اداره حمل و نقل ارسال می کند و این مسئولیت این اداره است که هرگونه امتیاز مجازات را اعمال کند.

دیدگاهتان را بنویسید