یک واحد کارآگاه ویژه گاردا در حال بررسی یک تهدید بمب گذاری علیه خانه Taoiseach Simon Harris است – The Irish Times



گاردای در حال تحقیق در مورد تهدید بمب گذاری شده در خانه کو ویکلو تائویساک سیمون هریس در چهارشنبه شب است. تحقیقات توسط واحد کارآگاه ویژه گاردا، که واحد تحقیقات ضد تروریسم کشور است، هدایت می شود.

آیریش تایمز می‌داند که یک تماس‌گیرنده ناشناس درست قبل از ساعت ۶ بعدازظهر به خط تلفن سامری زنگ زده و گفته است که یک وسیله انفجاری در خانه هریس وجود دارد. زنگ خطر بلافاصله توسط سازمان به صدا درآمد.

گاردای از خانه آقای هریس در گریستون بازدید کرد. در بازرسی از ملک هیچ دستگاهی پیدا نشد.

گفته می شود که آقای هریس در آن زمان در دایل بوده است اما همسر و فرزندانش در خانه بودند. آنها در جریان جستجو تخلیه نشدند.

منابع گردا گفتند که اگرچه در این مرحله مشخص نیست که آیا این تهدید از سوی گروهی معتبر بوده است یا خیر، اما منشا این تماس در حال بررسی است.

سخنگوی Taoiseach گفت که دفتر وی اظهار نظری در این مورد ندارد. یک منبع نزدیک به آقای هریس گفت که خانواده او “خوب هستند” اما افزود که این حادثه “وحشیانه” است.

یک سخنگوی گردا گفت که این نیرو “در مورد مسائل امنیتی مربوط به وزرای دولت یا نمایندگان منتخب اظهار نظر نمی کند”.

این حادثه آخرین مورد از یک سری تهدید علیه سیاستمداران و خانواده های آنها در ماه های اخیر است.

شوهر و دو فرزند وزیر دادگستری هلن مک انتی پس از دو تهدید ساختگی بمب در آوریل مجبور شدند از خانه خود تخلیه شوند.

تهدید به بمب گذاری در تماس های تلفنی جداگانه، یکی با موسسه خیریه سامری ها، قبل از اینکه گاردای همسرش پل هیکی و دو پسر دو و یک ساله شان را از خانه شان در کو میث خارج کند، انجام شد.

خانم مک انتی در آن زمان در خانه نبود، اما گاردای سه سرنشین را خارج کرد و واحد کارآگاه ویژه خانه را بازرسی کرد. چیزی در آنجا پیدا نشد.

استفان دانلی، وزیر بهداشت، در آن زمان درباره این حادثه گفت که ترس از بمب “مزار کننده” بود.

Sinn Féin TD Donnchada Ó'Laoghaire گفت تهدید بمب گذاری علیه خانم مک انتی “وحشتناک” بود.

او افزود: «هیچ چیزی، مطلقاً هیچ چیز نمی تواند این یا ناراحتی را که برای او، شوهر و دو فرزند خردسالش ایجاد می کرد، توجیه کند. زیر آفتاب هیچ بهانه ای نیست.»

در اوایل سال جاری، به یک متجاوز محکوم به تجاوز که از زندان میدلندز تهدید به بمب گذاری دروغین در خانه خانم مک انتی کرده بود، گفته شد که او دو سال دیگر را پشت میله های زندان سپری خواهد کرد.

مایکل موری (54 ساله)، سابقاً از جاده Seafield، Killiney، دوبلین، در حالی که در 7 مارس 2021 در زندان میدلندز، Portlaoise زندانی بود، به یکی از اتهامات مربوط به تهیه گزارش نادرست آگاهانه و ایجاد نگرانی برای ایمنی دیگری اعتراف کرد.

او همچنین از طریق سامریان این درخواست را مطرح کرد.

دیدگاهتان را بنویسید