چگونه “کارائوکه انتقادی” به محققان در مطالعه موسیقی تیلور سویفت کمک می کند


در جشن سه کنسرت تیلور سوئیفت در ورزشگاه آنفیلد لیورپول در تابستان امسال، دانشگاه لیورپول میزبان بود. Tay Day (نسخه لیورپول)کنفرانس آکادمیک در مورد تیلور سویفت و موسیقی او در 12 ژوئن.

هر ارائه سوئیفت را از دیدگاه انتقادی متفاوتی بررسی می کند. اگرچه این یک رویداد آکادمیک بود، اما جنبه های پاپ سرگرم کننده مانند دستبندهای دوستی با زرق و برق – و حتی یک دور “کارائوکه انتقادی” وجود داشت.

کارائوکه انتقادی از پروژه سالانه Experience Music سرچشمه می گیرد کنفرانس پاپ در سال 2004جایی که “از شرکت کنندگان خواسته شد تا داستان خود را در مورد مدت زمانی که آنها برای گوش دادن به آهنگی که انتخاب کرده بودند – با پخش آهنگ پشت سر آنها” بگویند.

معمولاً کارائوکه انتقادی بر روی یک آهنگ ضبط شده اجرا می شود، اما نسخه لیورپول از یک گروه زنده به نام English Rain استفاده می کند. مقالات تایپ شده و در پشت مجریان در حین ارائه آنها نمایش داده می شد و باعث می شد دنبال کردن آنها آسان شود. این اجراها با گروه تمرین نمی شد، که باعث می شد همه چیز بسیار خودجوش به نظر برسد و لطف کمی به اشتباهات در طول راه بدهد.

اولین مجری، امی اسکورست (از سازمان دهندگان کنفرانس)، Lavender Haze از Midnights (2022) را اجرا کرد. او بر روی یک متن ناشناخته به نام a رنگارنگ. در گروه کر Swift's Lavender Haze، او می‌شنود “I feel 11 turkeys creeping' up on me” به جای “I feel the lavender haze creepin' up on me.” این موندگرین به عنوان نقطه ورود به بحث در مورد فرهنگ طرفداران سوئیفت به طور گسترده تر مورد استفاده قرار گرفت. TikTok و ویدیوهای ویروسی که منعکس کننده تفسیر نادرست او است.

آنها به طور همزمان ثابت کردند که او تنها کسی نیست که موندگرین را می شنود، در حالی که ماهیت فرقه گونه طرفداران سوئیفت و توانایی آنها در ساختن الگوهای رفتاری تقریباً از هر چیزی را نیز بررسی کردند.

دومین مجری، پاپی هانت، رویکردی خوداتنوگرافیک برای Never Grow Up (نسخه تیلور)، در اصل از Speak Now (2010) اتخاذ می کند. خوداتنوگرافی به محقق اجازه می دهد تا تجربیات زندگی شخصی خود را با موضوع مورد نظر مرتبط کند. هانت با تأمل در “موقعیت 14 ساله خود به عنوان یک سوئیفت”، تصاویری از زندگی خود را در رابطه با سوئیفت ترسیم کرد. از گوش دادن در ماشین با پدرش گرفته تا یادگیری گیتار و شرکت در گردشگری موسیقی و بازدید از مکان های “سوئیفتی” ​​در نیویورک.

تاثیرگذارترین بخش این جلسه مهم کارائوکه زمانی بود که او احساسات “Never Grow Up” را تغییر داد و برای خواهر کوچکترش درخواست کرد. تأمل در زندگی او، خانواده‌اش، و روش‌هایی که تیلور سویفت به شکل‌گیری زندگی‌اش کمک کرده، لایه‌ای احساسی به این رویداد دانشگاهی اضافه کرد.

یک زن بلوند در حالی که یک گروه موسیقی همراهی می کند می خواند.
پاپی هانت یک کارائوکه انتقادی از Never Grow Up انجام می دهد.
چانگبو دوان، اعتبار (بدون استفاده مجدد)

ساموئل موری (از سازمان دهندگان کنفرانس) برای ارائه مقاله خود در مورد فقط جوان ها (2020) یک ژاکت حاشیه دار پوشید. او با اتخاذ رویکردی سیاسی، کارکرد آهنگ‌های اعتراضی را مورد بحث قرار داد و Only The Young را با American Idiot از Green Day یکی دانست.

مزیت نقد کارائوکه این است که وقتی به طور کامل تنظیم شود، اجرا کننده می تواند آهنگ را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کند. موری آن را زمان‌بندی کرد تا بتواند تأکید کند که «آدم بد بزرگ» اشاره‌ای به محکومیت ترامپ توسط سویفت است. به طور کلی، این قطعه به عنوان یک فراخوان برای اقدام عمل کرد و به افراد حاضر در اتاق یادآوری کرد که از آرای خود عاقلانه در انتخابات آینده استفاده کنند.

امیلی عبدی از تئودور آدورنو، نظریه‌پرداز اجتماعی متعارف و موسیقی‌شناس و دیگر منتقدان استفاده می‌کند تا غزل‌گویی تیلور را در فضای خالی به‌عنوان بیان نهایی اصالت استدلال کند.

اسوین چن با انحراف از قالب استاندارد نقد کارائوکه، اشعار کاردیگان را بازنویسی کرد تا تحقیقات دکترای او در زمینه آب و هوا و علوم جوی را منعکس کند. با ارجاع به تیم پالمر، فیزیکدان آب و هوا، توابع کانتور (که برای ترسیم و پر کردن خطوط کانتور در یک طرح استفاده می شود)، و پارامتر بازخورد گردابی، «تخم‌های عید پاک» خود را می‌سازد.“اندازه گیری بازخورد گردابی در یک سیستم پیش بینی فصلی”او دیدگاه منحصر به فرد خود را به آهنگ تیلور سویفت ارائه کرد.

تنها در جلسه انتقادی کارائوکه، مخاطبان تحلیل‌هایی را از منظر زبان، فن، خوداتنوگرافی، سیاست، فرهنگ و علوم جوی شنیدند. این ثابت می کند که نقاط شروع بسیاری در مطالعه تیلور سویفت وجود دارد که بسیار فراتر از صنعت موسیقی یا موسیقی شناسی است.

کارائوکه انتقادی ممکن است ایده ای بیهوده به نظر برسد، اما روشی قابل دسترس برای ارائه نقد و تحلیل است که نیازی به دانش قبلی زیادی از مخاطب ندارد. این رویداد با اجرای All Too Well به پایان رسید و تأیید کرد که کاوش میان رشته ای سوئیفت ریشه در لذت بردن از موسیقی او دارد. این کنفرانس دانشگاهی نشان می دهد که وضعیت رشته مطالعات تیلور سوئیفت به طور مداوم در حال گسترش است – زیرا تقریباً هر رشته ای توانایی ارزیابی موضوع را به روش خود دارد.



دیدگاهتان را بنویسید