چهار روشی که محافظه‌کاران از سال 2019 به بعد قول داده‌اند مسکن را اصلاح کنند و واقعاً چه کرده‌اند.


قبل از 4 ژوئیه، حزب کارگر و محافظه‌کار برنامه‌های رقابتی برای چگونگی رسیدگی به مسکن در انگلیس طراحی کردند. هر دو طرف متعهد شده‌اند که خانه‌های بیشتری بسازند، به خریدارانی که برای اولین بار برای بار اول خرید می‌کنند کمک کنند تا از نردبان املاک بروند و خانه‌ها را، هم برای اجاره و هم برای خرید، مقرون به صرفه‌تر کنند.

هر خریدار، برای اولین بار یا کهنه کار، با معمای در نظر گرفتن خرید اجاره آشنا خواهد بود. وجود دارد 4.77 میلیون خانه های اجاره ای در انگلستان اینها خانه هایی هستند که برای اجاره نگهداری می شوند، که در نهایت یک دارایی هدر می رود فوری. مستاجر مالکیت خانه مالک خود را ندارد.

در سال 2019، محافظه کاران شرط اول ممنوعیت فروش مسکن جدید استیجاری سپس مایکل گوو وزیر مسکن در ژانویه 2023 قول داد بله لیزینگ را به طور کلی حذف کنید برای املاک مسکونی


در خبرنامه سیاست انگلستان مشترک شوید

آیا می خواهید پوشش انتخاباتی بیشتری از کارشناسان دانشگاهی گفتگو داشته باشید؟ در هفته‌های آینده، تحلیلی آگاهانه از توسعه کمپین و بررسی واقعیت‌هایی که در حال انجام است به شما ارائه خواهیم کرد.

برای جدید، هفتگی ما ثبت نام کنید رای انتخاباتهر جمعه در طول کمپین و بعد از آن تحویل داده می شود.


دومین وعده داده شده این بود که اجاره بهای زمین (اجاره پرداختی به صاحبخانه تحت اجاره مسکن) به فلفلبه عبارت دیگر مبلغ اسمی است. چنین مقادیر سالانه اغلب می تواند باشد چند صد پوند و ممکن است طبق شرایط اجاره افزایش یابد.

یکی دیگر از وعده های محافظه کاران لغو اخراج بدون تقصیر بود. این توانایی مالکان برای حذف مستاجران در پایان یک مدت اجاره مسکن با مدت معین است، معمولاً اجاره نامه های کوتاه مدت از شش ماه تا سه سال زیر قانون مسکن S21 1988 مالکان می توانند بدون هیچ گونه تقصیری از جانب مستاجر (مانند پرداخت نکردن اجاره بها) در پایان مدت اجاره معین برای اخراج مستاجران به دادگاه مراجعه کنند.

در سال 2023، دولت Rishi Sunak قول چهارم را داد، بله استحکام – قدرت مالکان اجتماعی برای رفع رطوبت و کپک در املاک خود. این بعدی بود مرگ اواب اسحاق دو ساله در سال 2020، که پزشک تشخیص داد تا حدی به دلیل قرار گرفتن در معرض کپک در آپارتمان انجمن مسکن وی است.

مجلس کی بود منحل شد با این حال، برای انتخابات، پیشرفت در این وعده ها حاشیه ای بود. علل عبارتند از فقدان a جایگزینی مناسب برای لیزینگ و نگرانی در مورد توانایی سیستم قضایی در برخورد با حذف اخراج بدون تقصیر. شورش از سوی نمایندگان محافظه کار پشتیبان (بعضی از آنها صاحبخانه هستند نیز در کار کلیدی هستند.



بیشتر بخوانید:
مانیفست محافظه کار مالکیت خانه را در اولویت قرار می دهد اما مقرون به صرفه بودن مسکن را نادیده می گیرد


نتایج نامناسب

قانونی که بهبود می بخشد توانایی مستاجر برای تمدید اجاره خود یا مالکیت آزاد را بخر مقداری پیشرفت کرد اما در چهار وعده کلیدی زیر، محافظه کاران به طور کامل عمل نکرده اند.

ابتدا، دولت فروش خانه‌های اجاره‌ای مسکونی جدید (به استثنای برخی موارد) را ممنوع کرد. قانون اصلاح اجاره و مالکیت آزاد 2024که تایید سلطنتی را دریافت کرد در 24 مه 2024. با این حال، این در مورد آپارتمان ها که 72 درصد از مسکن های اجاره ای را تشکیل می دهند (3.44 میلیون آپارتمان) صدق نمی کند. همچنین برای املاک موجود اجاره ای اعمال نمی شود.

خود مایکل گوو به عنوان وزیر مسکن پذیرفته، تشخیص سالهای قانون اجاره بسیار دشوار است. دلایل خوبی نیز وجود دارد که چرا اجاره نامه ها برای آپارتمان ها به جای مالکیت آزاد استفاده می شود.

برای مثال، اجرای یک عهد مثبت (پیمانی که برای رعایت آن مستلزم تلاش یا هزینه است) در اجاره آسانتر است. و نه در اختیار.

بنابراین، خردمندی یک وعده گسترده برای لغو مالکیت اجاره ای به طور کلی زیر سوال می رود. در واقع حزب کارگر نیز سقوط کرده است تعهد او به حذف اجاره نامه در 100 روز اول در صورت انتخاب.

یک جایگزین وجود دارد. متداول در واقع شکل دیگری از مالکیت آزاد است که ممکن است پاسخی باشد زیرا مشکلات را از بین می برد تحمیل میثاق های مثبت.

مشکل این است که فوق العاده محبوب نیست. در سال 2020، کمیسیون قانون اشاره شد که کمتر از 20 طرح مشترک وجود دارد.

این به این دلیل است که اموال مشترک برای وام دهندگان وام مسکن در معرض خطر بیشتر نکول در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، تبدیل به یک هلدینگ مشترک نیاز دارد تصویب به اتفاق آرا به کلیه اشخاص ذینفع (از جمله صاحبان آزاد، کلیه مستاجران و کلیه رهنانی که دارای رهن ملک هستند).



بیشتر بخوانید:
استارمر و سوناک توافق دارند که بریتانیا برای کاهش بحران به خانه‌های بیشتری نیاز دارد – در اینجا نحوه مقایسه برنامه‌های آنها آمده است


دوم، در قانون اصلاحات اجاره (اجاره زمین) 2022 کاهش اجاره زمین (برای اجاره نامه های اعطا شده در 30 ژوئن 2022 یا بعد از آن) در اجاره های بلند مدت مسکونی. با این حال، پیشنهاداتی برای کاهش تمامی اجاره‌های زمین در اجاره‌های مسکونی موجود وجود داشت انصراف داد قبل از تصویب قانون اصلاحات اجاره و مالکیت آزاد 2024، این بدان معناست که بسیاری از مستاجران مسکونی در اجاره‌های بلندمدت هنوز در معرض افزایش اجاره‌بها هستند.

سوم، لایحه مستاجرین (اصلاحات).در ماه مه 2023 در پارلمان مطرح شد و قرار بود راه را برای ممنوعیت اخراج بدون تقصیر هموار کند، اما تا زمان انحلال پارلمان هنوز مجلس اعیان را تصویب نکرده بود.

بین سال های 2022 و 2023 وجود داشت 49 درصد افزایش با ضابطانی که چنین اخراج هایی را انجام می دهند، که تعداد آنها همچنان در حال افزایش است و افراد بیشتری را تحت تاثیر قرار می دهد. آخرین آمار حاکی از آن است که 18154 حکم مالکیت صادر شده است بین ژانویه و مارس 2024در مقایسه با 17644 سال قبل.

ارقام موسسه خیریه بی خانمان Homeless Link نشان می دهد که در پنج سالی که محافظه کاران تعهد خود را در سال 2019 برای پایان دادن به اخراج بدون تقصیر انجام دادند، به طور متوسط ​​روزانه 52 خانوار تهدید به بی خانمانی از طریق اخراج بدون تقصیر.

چهارم، قانون مسکن اجتماعی (مقررات) 2023 شامل قانون اواب (همانطور که اکنون معروف است). این امر مالکان اجتماعی را وادار می کند تا در محدوده زمانی مشخص نسبت به خطرات تجویز شده اقدام کنند.

با این حال، هنوز هیچ قانون ثانویه مهمی برای تجویز خطرات و چارچوب های زمانی تصویب نشده است. مشاوره بر اساس این جزئیات، در مارس 2024 به پایان رسید. بنابراین، برخی از مؤلفه‌های کلیدی هنوز در این قانون وجود ندارند.

مستاجران خصوصی همچنین نگرانی هایی را در مورد اینکه چرا تغییرات مورد نیاز برای مالکان اجتماعی اعمال نمی شود، ابراز کرده اند مستاجران بخش خصوصی. حزب کارگر قول داده است که این قانون را برای پوشش بخش خصوصی در داخل کشور تمدید کند مانیفست 2024 برای مثال، 1.6 میلیون کودک که در خانه‌های اجاره‌ای سرد، مرطوب یا کپک زده در انگلیس زندگی می‌کنند، پوشش دهد. در سال 2023.

منصفانه است که بگوییم این یک تلاش ضعیف از سوی دولت است. پیشرفت تا حدی از کنترل آنها خارج است – پارلمان قبل از تصویب لایحه مستاجر (اصلاحات) هر دو مجلس منحل شد. اما در مانیفست محافظه کار 2024 بسیاری از همان وعده ها را می دهد (برای پایان دادن به اخراج بدون تقصیر، محدود کردن اجاره زمین های موجود، و تسهیل جذب اموال مشترک). باید دید آیا آنها فرصتی دوباره برای دیدار با آنها خواهند داشت یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید