زنی ادعای 60000 یورویی علیه مک‌دونالد را به دلیل جراحت انگشت ناشی از ریختن سس رد کرد – آیریش تایمز



یکی از کارمندان سابق مک دونالد که مجبور بود روزانه صدها کاسه خردل، سس کچاپ و سایر سس ها را روی همبرگرها بمالد، ادعای 60000 یورویی علیه این شرکت را به دلیل آسیب فشاری مکرر از دست داده است.

وکیل دادگستری پل هنری اونیل، وکیل Persion Restaurants Limited، به قاضی Sinead Ní Chulachain در دادگاه مدنی منطقه گفت که چنین ادعایی را نمی توان در هیچ یک از 1500 فروشگاه مک دونالد در ایرلند و بریتانیا یا 38000 فروشگاه در سراسر جهان ردیابی کرد.

Paulina Wojtowicz، از The Court، Belgard Heights، Tallaght، که به عنوان یکی از کارگران برتر مک دونالد توصیف می‌شد، ادعا می‌کند که مجبور بوده به‌عنوان بخشی از خط تولید در فروشگاه Kylemore Road این شرکت، به‌طور مکرر پانسمان‌ها را روی همبرگر پس از همبرگر بپاشد.

خانم Wojtowicz (31) این کار را بیش از حد، سخت، شدید و خطرناک توصیف کرد. او گفت که در ژانویه 2019، زمانی که درد ناگهانی و شدیدی را تجربه کرد، به آسیب به پایه انگشت کوچک دست راستش ختم شد.

او در طول روز به وظایف دیگری منتقل شد و هفته ها را در کار گذراند. او به پزشک عمومی خود مراجعه کرد و در لهستان تحت عمل جراحی قرار گرفت تا یک توده در پایه انگشت کوچک راست او برداشته شود.

خانم ووتوویچ گفت که مک‌دونالد را ترک کرد و بعداً وظایف نظافتی را در یک شرکت دیگر به عهده گرفت، اما تنها پس از دو ماه مجبور به ترک کار شد. او بیش از 8000 یورو به دلیل آسیب دیدگی خود مطالبه می کند.

مشاور ارگونومی دکتر سلین مک کئون به قاضی نی کولاچین گفت که استفاده از سس پخش‌کننده‌ها ممکن است یک فعالیت ساده به نظر برسد، اما فردی که موظف به استفاده طولانی‌مدت از آنها باشد ممکن است در معرض خطر قابل پیش‌بینی آسیب باشد.

خانم ویوتوویچ به دادگاه گفت که باید خردل، سس گوجه فرنگی و سس را از دستگاه های مخصوص پخش کند که باید آنها را بگیرد و فشار دهد.

پروفسور لئونارد اوسالیوان، استاد ارگونومی صنعتی در دانشگاه لیمریک، به دادگاه گفت که صدمات مکرر در یک دوره زمانی رخ داده اند، نه آنی که خانم ووتوویچ در مدارک خود ادعا کرده است.

او گفت که انگشت کوچک کمک نسبتا کمی به تلاش برای گرفتن دست می‌کند و تلگراف‌های مورد نظر توسط انگشت شست فشار داده می‌شوند و انگشت کوچک فقط در نگه داشتن دسته‌ها نقش دارد.

او گفت: “من در تلاش برای یافتن ارتباطی بین تلاش ماشه دیسپنسر و فعالیت انگشت کوچک هستم.”

قاضی نی چولاچاین با رد این ادعا، گفت که خانم ویوتوویچ بدون شک در ژانویه 2019 دچار مصدومیت شده است، اما نمی‌توانست آنطور که توضیح داده شده است، ایجاد شود. جراحت مکرر برای متهم قابل پیش بینی نبود. در مورد هزینه های خانم ویوتوویچ حکمی صادر نکرد.

دیدگاهتان را بنویسید