دادگاه عالی 35000 یورو را برای دختری که مدعی است در اثر سقوط از اسب مجروح شده است تایید کرد – ایریش تایمز



دادگاه عالی با پرداخت 35000 یورو در دعوی دادگاه عالی به دلیل جراحات وارده به یک دختر هشت ساله که ادعا می شود شش سال پیش از سقوط از یک اسب متحمل شده بود، موافقت کرد.

آقای قاضی پل کافی، پس از اشاره به وجود یک «خطر بسیار مهم» در دعاوی بعدی به امید دریافت جایزه بالاتر از دادگاه، گفت: «هیچ تردیدی» در تأیید این مبلغ ندارد.

النی یاکوو با شکایت از طریق مادرش رزماری دوهرتی، ادعا می‌کند که در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۸ هنگام شرکت در کلاس سوارکاری در لاراگ، مینوت، شرکت کیلدر، از یک اسب به زمین افتاده است.

اکنون این دختر 14 ساله می گوید که روی یک پرش پلاستیکی روی زمین فرود آمد و آرنج خود را مجروح کرد که به دو عمل جراحی نیاز داشت و ممکن است جراحی سوم را نیز شامل شود. دادگاه شنید که این موضوع بر او تأثیر روانی نیز داشته است.

النی که در دوبلین زندگی می کند، ادعا می کند که به دلیل سهل انگاری و نقض وظیفه وینسنت دمپسی که به عنوان مدرسه سوارکاری بلک بری استبلز تجارت می کرد، دچار جراحات شده است. متهم تمام ادعاهای خود را رد کرد و بدون اعتراف مسئولیت به پرونده رسیدگی کرد.

وکیل ارشد النی، جرمی ماهر، به دستور Ferrys Solicitors، گفت که او به خوبی بهبود یافته است اما با یک زخم قابل توجه روی بازویش باقی مانده است.

نظر او این بود که اگر این ادعا در محاکمه کاملاً موفقیت‌آمیز باشد، می‌تواند مجموع غرامتی بین 50000 تا 70000 یورو را از قاضی دریافت کند. با این حال، او گفت که این یک پرونده “سخت” است و این خطر وجود دارد که او را به طور کامل از دست بدهد. بنابراین وکلا و خانواده معتقدند که این حل و فصل رویکرد درستی است.

او گفت که این توافق همچنین مقرر می کند که هزینه های حقوقی او در سطح دادگاه منطقه علاوه بر مبلغ 35000 یورو توسط متهم پرداخت شود.

یک وکیل گفت که پرونده او ادعا می کند که به دلیل کوتاه بودن رکاب زین سقوط کرده است، اما مدرسه سوارکاری مدعی است که طول آن توسط مربی و دستیار بررسی شده است.

آقای ماهر افزود که متهم ادعای کارشناس شاکی مبنی بر اینکه پونی برای او مناسب نیست را رد کرد. او گفت همچنین در مورد اینکه آیا مناسب است جامپر پلاستیکی روی زمین بماند و آیا النی با آن تماس داشته است یا خیر اختلاف وجود دارد.

آقای جاستیس کافی گفت که رویکرد به حل و فصل پرونده و از بین بردن خطرات دعوی قضایی “معقول” و قابل ستایش است. وی افزود: واقعیت این موارد این است که سقوط “یک خطر ذاتی در سواری” است.

قاضی افزود: به نظر می رسد که بین دو طرف در هر جنبه ای از پرونده رقابت وجود دارد که آیا متهم اصلاً سهل انگاری کرده است یا خیر.

او توافق را تأیید کرد و دستور داد مبلغ 35000 یورو به دادگاه پرداخت شود تا النی در 18 سالگی او را دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید