بودجه دانشگاه در بحران است – و هیچ یک از احزاب سیاسی برنامه روشنی برای رفع آن ندارند


14 سال گذشته یک دولت تحت رهبری محافظه کاران از بسیاری جهات دوره موفقی برای دانشگاه های بریتانیا بوده است. شماره های دانشجویی 12 درصد افزایش یافت و به 2.9 میلیون رسید. شرایط واقعی درآمدها با یک سوم رشد به 52 میلیارد پوند رسیده است. در جدیدترین رتبه بندی جهانیچهار دانشگاه بریتانیا در بین 10 دانشگاه برتر و 15 دانشگاه در بین 100 دانشگاه برتر وجود دارد.

اما این موفقیت بر اساس آن ساخته شده است شکننده و ناپایدار امور مالی، با بسیاری از بریتانیا دانشگاه های کسری. اکنون هر دانشجوی انگلیسی هزینه بیشتری دارد نسبت به دریافتی دانشگاه ها از شهریه ها و کمک های مالی دولتی. هزینه های دانشجویان بین المللی کمک می کند، اما بسیاری از دانشگاه ها آسیب دیدند کاهش می یابد سال گذشته

دانشگاه ها باید دوره های نزدیک که تعداد نسبتاً کمی از دانشجویان را جذب کرده و مشاغل را کاهش می دهند. این است غیر قابل تصور نیست که ممکن است یک یا چند نفر از کار خارج شوند.



بیشتر بخوانید:
اگر دانشگاهی ورشکست شود چه اتفاقی می افتد؟


این باید در اولویت دولت آینده باشد. با این حال، هیچ یک از طرفین برنامه ای منسجم برای حل این وضعیت ارائه نکرده اند.

آموزش عالی در سراسر بریتانیا واگذار می شود، بنابراین سیاست بین محافظه کاران، کارگر ولز، حزب ملی اسکاتلند (SNP) و مشترک است. رئیس اجرایی ایرلند شمالی. در انگلستان و ولز، تغییراتی که توسط محافظه‌کاران و کارگرها انجام شد، اکثر بودجه‌های دولتی برای دانشگاه‌ها را با شهریه‌ها و وام‌های معین شده جایگزین کرد. حزب کارگر قبل از ترک قدرت در سال 2010 پیشگام بود و هزینه ها از آن زمان توسط ائتلاف محافظه کار – لیبرال دموکرات افزایش یافته است.

دانشجویان در ایرلند شمالی هزینه کمتری می پردازند و دانشجویان اسکاتلندی به هیچ وجه هزینه ای پرداخت نمی کنند. اما استراتژی‌هایی در سراسر بریتانیا وجود دارد پژوهشکه درآمدهای دولتی، خیریه و صنعت برای آن 15 درصد رشد واقعی داشته است. همینطور است دانش آموزان بین المللی، که یک سوم افزایش یافته است. این به دانشگاه های بریتانیا اجازه داد تا شهرت جهانی خود را حفظ کنند – اما ممکن است یک نقطه اوج نزدیک شود.

پرداختن به کمبود بودجه دانشگاه مستلزم افزایش شهریه، بورسیه های دولتی یا دانشجویان بین المللی یا کاهش مکان های دانشجویی است. اما همه این گزینه ها با مشکلاتی همراه هستند.

جوانان (i والدین آنها) هنوز آنها مکان های دانشگاهی می خواهند – ولی بدون هزینه بالاتر. دانشگاه ها بودجه خصوصی را جذب می کنند، بنابراین آنها یک اولویت پایین تر برای بودجه عمومی نسبت به مدارس و بیمارستان ها.

بدون افزایش هزینه ها و بودجه، دانشگاه ها باید بیشتر به دانشجویان بین المللی متکی باشند، که افزایش می یابد. مهاجرت – چیزی که احزاب سیاسی اغلب به دنبال اجتناب از آن هستند.

یک سالن سخنرانی خالی
دانشگاه ها دوره ها یا کل موضوعات را برای مقابله با بدهی تعطیل کرده اند.
engel.ac/Shutterstock

پیشنهادات حزبی

مانیفست محافظه کار کاهش بیشتر درآمد دانشگاه را با تغییر 900 میلیون پوند از آموزش عالی به دوره های کارآموزی و خدمات ملی تا سال 2028-29 پیشنهاد می کند. بیش از یک دهم به دانش آموزان

طرح حذف بودجه از دانشگاه ها و در عین حال محدود کردن آن ویزای کار و خانوادهکه جذب دانشجویان بین المللی احتمالاً شامل بسیاری از دانشگاه ها می شود کمبود.

محافظه کاران همچنین قصد دارند یک مدرک جدید استاندارد پیشرفته بریتانیایی برای جوانان 18 ساله ایجاد کنند که آموزش مدرسه را با ادغام آموزش های آکادمیک و فنی گسترش می دهد. بسیاری از دوره های دانشگاهی هر دو نوع یادگیری را پوشش می دهند. بنابراین می تواند به جای تشویق جوانان به انتخاب مسیرهای شغلی دیگر، تقاضا را افزایش دهد. این مانیفست وعده افزایش 2 میلیارد پوندی بودجه تحقیقاتی را می دهد، اما بیشتر آن احتمالاً به دفاع اختصاص می یابد.

در سال 2010، لیبرال دموکرات ها یک وعده مانیفست را زیر پا گذاشت با افزایش شهریه برای دانشجویان در انگلستان. رای خود را از دست دادند انتخابات بعدیاما این سیاست به دانشگاه ها اجازه داد تا در پاسخ به تقاضا رشد کنند.

این مانیفست لیبرال دموکرات ها برای حمایت و یادگیری مادام العمر متعهد می شود که 1.5 میلیارد پوند اضافی را برای آموزش عالی به ارمغان می آورد. وی همچنین متعهد شد که با حذف دانشجویان از آمار مهاجرت و سرمایه گذاری در این زمینه به دانشگاه ها کمک کند. همکاری تحقیقاتی اروپا و پیوستن مجدد به اراسموس طرح مبادله اما هیچ اشاره ای به شهریه نشده است. در عوض، در مجلس آینده بررسی بودجه آموزش عالی انجام خواهد شد.

این SNP، حزب سبز و سیمرو شطرنجی همه مخالف شهریه هستند این امر مستلزم بودجه عمومی بیشتری برای هر دانش آموز است، که اخیراً منجر به یک دوره جدید شده است کاهش صندلی ها برای دانش آموزان اسکاتلندی همه این احزاب از بورسیه های دانشجویی و روابط نزدیک تر با اروپا حمایت می کنند.

کار یدی تصدیق کرد که آموزش عالی در بحران است و این حزب برای تضمین آینده خود اقدام خواهد کرد. با این حال، هیچ تعهدی در مانیفست حزب کارگر در مورد هزینه های تحصیل، کمک هزینه های دانشگاه یا دانشجویان بین المللی وجود ندارد. در جداول بودجه اشاره ای به دانشگاه ها نشده است.

با این حال، حزب کارگر سه تعهد متمایز را مشخص کرد. این حزب می گوید که با دانشگاه ها همکاری خواهد کرد. آنها دانشگاه ها را در استراتژی صنعتی متمرکز می کنند و بر بودجه تحقیقاتی، آموزش مهارت ها و قوانین مهاجرت تأثیر می گذارند. هدف یک استراتژی واحد برای آموزش پس از 16 سال بهبود یادگیری مبتنی بر کار و دسترسی به دانشگاه، از جمله از طریق انتقال کالج به دانشگاه است.

این نشان دهنده یک رویکرد هماهنگ تر و مشارکتی است که دانشگاه ها را با دولت محلی، صنعت، خدمات عمومی و سایر بخش های سیستم آموزشی گرد هم می آورد. با این حال، تنها در صورتی موفق خواهد شد که توسط یک مدل بودجه پایدار حمایت شود، که در مانیفست به آن پرداخته نشده است.

مشکل تامین مالی دانشگاه مستلزم تصمیم گیری های دشوار در مورد تعادل بین محل های دانشجویی، شهریه ها، کمک های مالی دانشگاه و مهاجرت است. تا کنون، هیچ حزبی مسیر مناسبی را برای پیشرفت ترسیم نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید