ادای احترام خوانندگان برای Micheál Ó Muircheartaigh در حال سرازیر شدن است – The Irish Times



مفسر GAA، Micheál Ó Muircheartaigh، که روز سه‌شنبه درگذشت، برای بیش از شش دهه صدای GAA بود و برای بسیاری مظهر پیوند بین ورزش و رادیو ایرلند بود. در داستان‌هایی که از آن زمان گفته می‌شود، شوخ طبعی و غزلیات مجری می‌درخشد، اما سخاوت او با زمانش نیز به همین شکل است.

ما از خوانندگان Irish Times خواستیم تا خاطرات مورد علاقه خود را از Ó Muircheartaigh به اشتراک بگذارند. در اینجا منتخبی از موارد ارسالی است.

عکاسی با مایکل – موریس سوینی

در سال 2006، موریس سوینی متولد بالیبراک، مستندی درباره Ó Muircheartai به نام صدای یکشنبه ساخت. آنها در فصل قهرمانی با هم به کشور سفر کردند.

مدتی پس از فیلمبرداری، Ó Muircheartaigh متوجه شد که سوینی دوقلو دارد و مجموعه ای از کتاب ها را برای آنها فرستاد. او همچنان هر سال یک کارت کریسمس منتشر می کرد.

“از اولین حضور در مسابقات قهرمانی در کیزمنت پارک طی ماه های بعد، این مرد را شناختم و دوستش داشتم. او یک اسطوره به تمام معنا بود. وقتی به فینال فوتبال رسیدیم، نتوانستیم مجوز فیلمبرداری در کروک پارک را بگیریم. اما البته، مایکل با دوربینم به سمت من رفت و در حین عکس گرفتن در پایان، زیر پای او در جعبه تفسیر پنهان شدم. شوت های فوق العاده ای خلق کرد.»

“مایکل برای من تابستان بود” – لیام اوتول

Ó Muircheartaigh تبلیغی بود برای مدت‌هایی که پخش‌های رادیویی می‌توانند طی کنند. لیام اوتول متولد کابینه به یاد می آورد که چگونه صدایش در ساحل وکسفورد شنیده شد.

به یاد می‌آورم که در یک روز گرم تابستان در ساحل کوراکلو بودم و صدای مایکل از ایستگاه‌های رادیویی مختلف که در اطراف منطقه پراکنده بودند در میان تپه‌های شنی می‌پیچید. مایکل برای من تابستان بود و همه چیز عالی در GAA بود، باشد که او در آرامش باشد.

اظهار نظر در مورد سلت های ویتنام – کولم راس

کولم راس بومی آردی به یاد می آورد که Ó Muircheartaigh به رویدادهای آسیایی GAA به دلیل نقل مکان پسرش کورماک به سنگاپور علاقه مند بود.

او در مسابقه ای برای تیم نوپای هانوی ویت سلتس شرکت کرد و به حالت تفسیری رفت تا بازیکن آزاد جدید خود را توصیف کند – همچنین به عنوان Viet شناخته می شود.

ویت، یک فوتبالیست با استعداد، 45 را از زمین برداشت و با پای راستش بالای میله فرستاد. پنج دقیقه بعد ما 45 دیگر گرفتیم و ویت دوباره آن را فرستاد، اما این بار با پای چپش.

مایکل در تفسیر خود با قدرت تمام صحبت کرد: “و ویت، فوتبالیست جوان هانوی، 45 بازی دیگر را برای ویت سلتس از زمین می گیرد. دوباره می فرستد اما این بار با پای چپش. من نمی دانم که آیا او با یک کریمن به نام موریس فیتزجرالد رابطه دارد یا خیر.

شادی رادیو – Fiachra Ó Ceilleachair

مانند بسیاری دیگر، Fiachra Ó Ceilleachair متولد واترفورد تلویزیون را برای بازی های GAA به نفع تفسیر رادیویی Ó Muircheartaigh خاموش می کرد. او همسایه پدر فقید Ó Ceilleachair در دینگل بود.

هنگامی که یک بار از او پرسیدند که چرا ترجیح می دهد به تفسیر رادیویی پایبند باشد تا آن را برای تلویزیون انجام دهد، Micheal Ó Muircheartaig پاسخ داد: “می بینید، چیزی که در مورد رادیو وجود دارد این است که شنونده شما می تواند کار دیگری انجام دهد.” ، برو رایب مایت آگات به خاطر آن صدای احساسی. Suaimhance Síoraí Micheál Ó Muircheartaigh.'

“میراث ما همیشه در عظمت و شناخت عمومی یافت نمی شود” – ساتی شارکی

من چند سال پیش با مایکل Ó Muircheartaigh ملاقات کردم، زمانی که او و من مهمان دهمین سالگرد TILDA بودیم، مطالعه طولی پیری که توسط ترینیتی کالج دوبلین برگزار شد. در طول دوران نقاهت پس از عمل جراحی مغز و زمانی که سخنرانی خود را برای تشویق مخاطبان به حمایت و شرکت در مطالعه ارائه می‌کردم، احساساتم ناگزیر نمایان شد.

«وقتی به صندلی خود برگشتم، میکائیل به خاطر اظهاراتم به من تبریک گفت و با احساس عواطف بالای من، به آرامی دستم را به نشانه همدردی و اطمینان فشرد. این ژست همدردی و حمایت مرا بسیار تحت تأثیر قرار داد. میراث ما همیشه در عظمت و شناخت عمومی بیان نمی شود. ممنون میکائیل برای زندگی خوب.»

دیدگاهتان را بنویسید