گزینه های جایگزین برای برنامه های تحصیلات تکمیلی – ایرلندی تایمز



برنامه های تحصیلات تکمیلی ممکن است شبیه جام مقدس به نظر برسند، اما بسیار رقابتی هستند و برای همه مناسب نیستند. بنابراین اگر یکی را از دست دادید – یا فقط به آن علاقه ندارید – چه گزینه هایی دارید؟

آیسلینگ کانروی، مدیر شغلی در دانشگاه گالوی، می گوید: «در این زمان از سال اغلب عجله وجود دارد.

دلیلش این است که بسیاری از دانش‌آموزان برای گذراندن خود در کالج تلاش می‌کنند و شاید به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی، ساعات بیشتری از آنچه باید صرف کنند.» در نتیجه، آنها گاهی اوقات می توانند پیشرفت شغلی خود را در طول ترم نادیده بگیرند، زیرا آنها به سادگی ظرفیت ندارند.”

کانروی می‌گوید با توجه به تعداد زیادی از دوره‌های سطح سوم امروزی که به‌طور فزاینده‌ای شامل کار در یک ترم می‌شوند، به بسیاری از دانشجویانی که در این دوره‌ها خوب عمل می‌کنند، به محض ترک کالج به آنها شغل پیشنهاد می‌شود. اما این تنها یک مسیر است و سایر فارغ التحصیلان در دوره فوق لیسانس می روند یا مدارک حرفه ای در حقوق، حسابداری یا سایر زمینه ها را دنبال می کنند.

سیناد برادی، روانشناس حرفه ای که با فارغ التحصیلان و شرکت ها کار می کند، می گوید: «اگر تصمیم دارید که نمی خواهید وارد برنامه های کارشناسی ارشد بزرگتر شوید، خوب است. «گاهی اوقات سازمان‌های کوچک‌تر می‌توانند مناسب‌تر باشند، به‌ویژه به این دلیل که عملکردهای آن‌ها منزوی نیست و همکاری‌های بین‌عملکردی بسیار بیشتری وجود دارد. این شرکت‌های کوچک‌تر ممکن است هنوز فعالیت‌های جهانی داشته باشند و این به فارغ‌التحصیلان فرصتی می‌دهد تا کسب‌وکار را به شکلی گرد ببینند.»

کانروی می‌گوید که اکثر دانشجویان دانشگاه گالوی در شرکت‌های بزرگ کار نمی‌کنند، بلکه در مشاغل کوچک و متوسط ​​در مشاغل ابتدایی کار خواهند کرد. در جستجوی کار، فارغ التحصیلان باید شبکه گسترده ای را ایجاد کنند و نه تنها متناسب با نقش های تبلیغاتی باشند.

کانروی می‌گوید: «البته، آگهی‌های شغلی را در دفتر شغلی، لینکدین، سایت‌های استخدام یا gradireland.com خواهید یافت. “شما می توانید هشدارهایی را برای مشاغل مورد علاقه تنظیم کنید تا در مورد آنها مطلع شوید.

اما همه مشاغل آگهی نمی شوند. فارغ التحصیلان باید به بازار کار پنهان نیز نگاه کنند. این شامل دریافت لیستی از شرکت هایی است که می خواهند در آنها کار کنند تا بتوانید آنها را هدف قرار دهید و با آنها تماس بگیرید. درخواست‌های سوداگرانه برای مشاغل در بخش‌های خاص، به‌ویژه سازمان‌های غیردولتی و خیریه‌ها ارائه دهید، زیرا ممکن است همیشه تشویق نشوند.

فارغ التحصیلان همچنین باید با افرادی که در زمینه مورد علاقه آنها کار می کنند ارتباط برقرار کنند. این می‌تواند دلهره‌آور به نظر برسد، به‌ویژه برای دانش‌آموزان نسل اول، دانش‌آموزان با پیشینه‌های محروم و دانش‌آموزان مهاجر یا غیرایرلندی که کمتر احتمال دارد ارتباطات حرفه‌ای داشته باشند.

کانروی می گوید: «بعضی از دانش آموزان شبکه خوبی ندارند. “اینها دانش آموزانی هستند که اغلب به حمایت ما نیاز دارند، اگرچه حتی آنهایی که دارای ارتباطات هستند ممکن است همیشه مایل به استفاده از آن نباشند.

با این حال، امروزه، فناوری – به ویژه لینکدین – دسترسی به افرادی را که در زمینه مورد علاقه شما کار می کنند، آسان می کند. با افرادی که آنها را تحسین می کنید تماس بگیرید، به خصوص اگر آنها فارغ التحصیل هستند. با درخواست سنگین، مانند شغل وارد نشوید. در عوض، از آنها بخواهید در مورد کار و حرفه خود صحبت کنند.

فارغ‌التحصیلان ممکن است تمایلی به انجام این کار نداشته باشند، اما اکثر مردم پاسخ خواهند داد و به شما زمان می‌دهند – نه حداقل به این دلیل که به کارگران با تجربه‌تر کمک می‌کند در مورد صنعت خود و موقعیت آن فکر کنند، که می‌تواند تمرین مفیدی برای آنها باشد.

در واقع، بسیاری از متخصصان حتی ممکن است مایل باشند افرادی را که در صنعت خود تازه کار هستند راهنمایی کنند، زیرا می تواند به آنها کمک کند تا مهارت های خود را تقویت کنند. فقط از ظاهر شدن حق طلب یا زورگو خودداری کنید.

کانروی می‌گوید: «هر مکالمه‌ای که در مورد حرفه‌تان دارید مفید است، چه با همسایه دوست یا غریبه‌ای در لینکدین که ممکن است اشاره کند که شرکت آنها یک برنامه ارجاع دارد.

مانند همیشه، یک رزومه بدون خطا صیقلی که نقش مورد نظر را هدف قرار دهد، ضروری است. رزومه ای با اشتباهات املایی و گرامری حاکی از عدم توجه به جزئیات است و می تواند به اخراج فوری منجر شود. اما کنار هم قرار دادن یک CV خوب به کارجویان کمک می کند تمرکز خود را بیشتر کرده و نقاط قوت خود را برجسته کنند.

کووید-19 و دنباله بلند آن به این معنی است که بسیاری از فارغ التحصیلان امروزی که کالج را ترک می کنند، ممکن است کار پاره وقت و فعالیت های دانشگاهی را که معمولاً به اطمینان از یک CV قوی کمک می کند، از دست داده باشند.

کانروی می گوید: «کارفرمایان از دانش آموزان انتظار ندارند که سطح مهارت و شایستگی یک مدیر عامل را داشته باشند. “آنها می دانند که برخی از کلاس های 2024 نتوانستند کار پیدا کنند، بنابراین اینجاست که می توانید پروژه های گروهی، کار تیمی، مشارکت در باشگاه ها و جوامع و کار داوطلبانه خود را برجسته کنید.”

آخرین اما نه کم اهمیت ترین، با ارزش ترین منبع خدمات شغلی کالج شما است. اکثر آنها پشتیبانی مداوم و رایگان را برای دو یا سه سال پس از خروج فارغ التحصیل از کالج ارائه می دهند و می توانند به ارتباط فارغ التحصیلان با کارفرمایان، مشاوره در مورد مهارت های مصاحبه و مشاوره CV، ارائه جلسات بررسی CV، ارائه اطلاعات در مورد جایی که فارغ التحصیلان از برنامه شما هر ساله بروند و فارغ التحصیلان را به طیف وسیعی از ابزارها و تحقیقات مفید هوش مصنوعی راهنمایی می کند.

آنها متخصصان مجرب و متعهد دارند که می توانند به فارغ التحصیلان پشتیبانی و مشاوره رایگان ارائه دهند – از آنها استفاده کنید زیرا زمانی که مجبور به پرداخت هزینه برای این نوع خدمات در آینده شوید، آن را از دست خواهید داد.

چه چیزی بهتر از شغل بعد از دانشگاه؟

ادامه تحصیل:

بسته به مدارک خود، ممکن است نیاز به در نظر گرفتن یک دوره تحصیلات تکمیلی داشته باشید. دانش‌آموزانی که دوره‌های حرفه‌ای خاص، از جمله علوم بهداشت، علوم دامپزشکی، معماری و مراقبت‌های اجتماعی را گذرانده‌اند، ممکن است شرایط لازم را برای ورود مستقیم به حرفه خود داشته باشند. با این حال، دانشجویان دوره های گسترده تر از جمله علوم انسانی، تجارت و علوم ممکن است نیاز به مطالعه اضافی داشته باشند.

اینجاست که برنامه‌های جذب فارغ‌التحصیل می‌توانند مفید واقع شوند، زیرا اغلب موارد گمشده را در اختیار فارغ‌التحصیلان قرار می‌دهند.

اما اگر علاقه ای ندارید یا از دست داده اید، آموزش تحصیلات تکمیلی به طور فزاینده ای انعطاف پذیر است و به یادگیرندگان اجازه می دهد واحدهای ماژول به ماژول، اغلب از راه دور و بر اساس برنامه ای که برای آنها کار می کند، جمع آوری کنند.

کارآموزی – یا گزینه دیگری وجود دارد:

سیناد برادی، روانشناس حرفه ای می گوید: «برخی از فارغ التحصیلان سطح ششم، هفتم یا هشتم دوره کارشناسی خود را تکمیل می کنند و سپس دوره کارآموزی را شروع می کنند که در آن می توانند درآمد کسب کنند و همزمان یاد بگیرند.

ما خیلی عادت کرده‌ایم که مردم ابتدا کارآموزی کنند، اما این گزینه‌ای است که همیشه به آن فکر نمی‌کنیم.»

دوره های کارآموزی:

این گزینه دیگری است که می‌تواند به کسی اجازه دهد تا مهارت‌های خاصی را برای نقش‌های خاص، با آموزش حرفه‌ای که معمولاً طی شش تا ۲۰ ماه ارائه می‌شود، به دست آورد.

کم کردن یک سال:

علاقه ای به برنامه کارشناسی ارشد یا ادامه تحصیل ندارید؟ اکنون زمان مناسبی برای یک سال فاصله و رفتن به خارج از کشور است. دانشجویان می توانند برنامه ویزای کانادا را بررسی کنند که به آنها اجازه می دهد یک سال کار کنند یا برای برنامه های مشابه در استرالیا و نیوزلند درخواست دهند. همچنین ممکن است فرصت های شغلی در کشورهای اتحادیه اروپا وجود داشته باشد.

ما این کشورها را برجسته می کنیم زیرا آنها برای فارغ التحصیلان ایرلندی نسبتاً باز هستند و همچنین به این دلیل که تمایل به ارائه دستمزد بهتر دارند. برای مثال، فارغ التحصیلان ممکن است در استرالیا کار کنند، مقداری پول پس انداز کنند و سپس از این فرصت استفاده کنند تا در جنوب شرق آسیا و اندونزی سفر کنند و در نهایت به یک شغل تمام وقت متعهد شوند.

دیدگاهتان را بنویسید