گزارش در مورد مجرمان محکوم در نیروهای دفاعی 20 مورد نگران کننده را شناسایی می کند – آیریش تایمز



گزارشی برای Taoiseach در مورد توزیع مجرمان محکوم در در حال تهیه است نیروهای دفاعی این قابل درک است که 20 علت نگرانی شناسایی شده است.

روز یکشنبه، سپهبد شان کلنسی، رئیس ستاد دفاع، با افسران ارشد خود ملاقات کرد و فهرستی از تمامی پرسنل خدماتی که محکومیت یا اتهام دارند، خواست. استعلام به تمامی تیپ ها و تشکل های نیروی دفاعی ارسال شده است.

این رزمایش ضروری بود زیرا اطلاعات مربوط به محکومیت های جنایی و پرونده های معلق معمولاً در سطح تیپ برگزار می شود، نه در ستاد نیروی دفاعی.

سپس اطلاعات در روزهای دوشنبه و سه شنبه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و جدی ترین موارد برجسته شد.

قرار است این گزارش به ژنرال کلنسی ارائه شود، او نیز به نوبه خود آن را به Taoiseach ارائه خواهد کرد که فوراً یک نسخه از آن را درخواست کرده است.

منابع نظامی گفتند، گفته می شود پیش نویس گزارش 20 “مورد نگران کننده” را شناسایی کرده است که می تواند به اعتبار نیروهای دفاعی آسیب برساند.

با این حال، منابع نظامی تاکید کردند که برخی از این پرونده‌ها شامل اتهاماتی است که هنوز نهایی نشده است و برخی دیگر مربوط به مواردی است که رویه‌های انضباطی نظامی از قبل برقرار بوده است. همچنین مشخص نیست که آیا این موارد منحصراً مربوط به خشونت مبتنی بر جنسیت است یا خیر.

پیش از این، Taoiseach سایمون هریس به دیل گفت که «کاملاً غیرقابل قبول» است که او جزئیات کاملی در مورد اینکه چه تعداد از پرسنل نیروی دفاعی دارای محکومیت مدنی هستند، ندارد.

وی گفت: «کاملاً غیرقابل قبول است که من به عنوان معاون این کشور اینجا ایستاده باشم و نمی توانم به این سؤال پاسخ دهم که امروز چند نفر با محکومیت جنایی در نیروهای دفاعی حضور دارند. این برای من قابل قبول نیست. برای دولت قابل قبول نیست. این نباید برای کسی در این اتاق قابل قبول باشد.

از رئیس ستاد خواسته شد تا Tánaiste را فراهم کند مایکل مارتین با گزارشی در این خصوص

آقای هریس گفت: “اگر شما در نیروی دفاعی به جرمی مجرمانه محکوم شوید، باید از آن خارج شوید.” او گفت که «به بسیاری از مردان و زنانی که در نیروهای دفاعی ما خدمت می‌کنند بسیار افتخار می‌کند» و «آن‌ها با تمایز در داخل و خارج از کشور خدمت می‌کنند».

همه ما در این اتاق موافق هستیم، اما همه می دانیم که نیروی دفاعی می تواند با اقدامات تعداد کمی آلوده شود. همچنین خطر آبروریزی از انفعال دیگران را به دنبال دارد.

او این اظهارات را در Dáil در حالی بیان کرد که ناتاشا اوبراین، که در مورد حکم تعلیقی که برای یک سرباز در حال خدمت صادر شد و او را بیهوش کتک زد، صحبت کرد، از گالری عمومی تماشا کرد.

کاتال کروتی (22)، یک سرباز فعال ایرلندی، ناتاشا اوبراین (24) را بیهوش کرد تا جایی که فکر می کرد قرار است کشته شود. کروتی بعداً در مورد این حمله در رسانه های اجتماعی لاف زد. کروتی، از پارکرو هایتس، آردناکروشا، کو کلر، در سال 2022 به خانم اوبراین در لیمریک اعتراف کرد. او سه سال حبس تعلیقی دریافت کرد.

Taoiseach به رهبر Sinn Fein گفت مری لو مک دونالدکه پرونده خانم اوبراین را مطرح کرده بود که او در آنچه می تواند بگوید محدود است، اما ممکن است محاکمه در این پرونده تمام نشده باشد و “به طور گسترده ای برای DPP برای تجدید نظر در مورد هر محکومیتی باز است”.

TDs سپس در Dáil ایستادند تا خانم O'Brien را تشویق کنند و Ceann Comhairle Sean Ó Farghail به او گفت: “ما در کنار شما هستیم.”

دیدگاهتان را بنویسید