گاردای به عنوان بخشی از عملیات ضد استثماری از میخ‌بارها و فست‌فودها بازدید می‌کند – ایریش تایمز



نگهبانان به عنوان بخشی از عملیاتی با هدف شناسایی اتباع خارجی قاچاق شده به جمهوری برای استثمار کاری، از میخ‌بارها، رستوران‌های فست فود و مشاغل کشاورزی بازدید کرده‌اند.

در طول این عملیات یک هفته ای، با زنان روسپی نیز مصاحبه شد و اطلاعات و مشاوره ارائه شد.

حضور پلیس با دید بالا در ایستگاه‌های راه‌آهن، بندر دوبلین و فرودگاه‌ها برای دسترسی به افراد آسیب‌پذیر که مورد استثمار قرار می‌گیرند معرفی شده است. این دفتر در تلاش بود افرادی را شناسایی کند که به منظور کار اجباری یا بازار جنسی به کشور می‌آمدند یا در حال حرکت بودند.

تمرکز عملیات ایرلند، که عملاً بخشی از هفته گسترده‌تر اقدام پلیس جهانی بود، به جای اجرای حکم تفتیش یا دستگیری عاملان، بر دستیابی به افراد آسیب‌پذیر و قربانیان بود. این عملیات بر سازمان های جنایی مافیایی، قومی و خانوادگی متمرکز است.

مشخص است که گاردای تعدادی از اماکن – از جمله در دوبلین، کلر و لیمریک – را به منظور کشف نشانه‌های آشکار استثمار نیروی کار بازدید کرده است. اینها شامل کارگران خارجی می شود که نمی توانند در سفرها کارت شناسایی ارائه دهند، زیرا توسط دیگرانی که آنها را کنترل می کنند نگهداری می شوند.

دپارتمان درک مگوایر دفتر حفاظت ملی گاردا گفت که عملیات هماهنگ به رهبری یوروپل از 3 تا 9 ژوئن توانایی گاردا و نیروهای پلیس بیش از 40 کشور دیگر را “در مقابله با باندهای جنایتکار سازمان یافته که آسیب پذیرترین افراد جامعه ما را هدف قرار می دهند” نشان داد.

وی گفت: ما متعهد به حمایت از قربانیان قاچاق انسان و محاکمه کسانی هستیم که قصد سوء استفاده از انسان را برای منافع شخصی دارند.

عملیات گاردا شامل اعضای واحد تحقیقات و هماهنگی قاچاق انسان بود که در فرودگاه‌های دوبلین، کورک و شانون، ایستگاه راه‌آهن کانولی دوبلین و بندر دوبلین برای شناسایی قربانیان احتمالی قاچاق و بهره‌کشی و افزایش آگاهی حضور یافتند.

گاردای – از جمله افرادی از اداره خدمات حفاظتی و اداره ملی مهاجرت گاردا، و همچنین افسران کمیسیون روابط در محل کار – از اماکن در دوبلین، کلر و لیمریک بازدید کردند.

پلیس در بیانیه ای گفت: “با تعدادی از قربانیان احتمالی قاچاق انسان در این مکان ها صحبت شد.” تعدادی از زنان به عنوان شاغل در صنعت سکس شناسایی شدند و به همه اطلاعات مربوط به سازمان های حمایتی داده شد.»

در حالی که برخی دیگر از نیروهای پلیس اروپایی – و نیروهای پلیس در نیجریه، ویتنام، لائوس، تایلند، برزیل و کلمبیا – موارد شدید استثمار را کشف کرده‌اند، گاردا همان نوع موارد را پیدا نکرده است.

به عنوان مثال، در مجارستان، پلیس زوجی را دستگیر کرد که فرزندان خود را برای رابطه جنسی به مردم محلی فروختند، آنها را مجبور به گدایی در خیابان و ضرب و شتم و همچنین بستن آنها در اتاقی کردند.

در لائوس، یک مترجم چینی کشف شد که 14 شهروند ویتنامی را فریب داده تا در کلاهبرداری های مالی آنلاین با وعده مشاغل پردرآمد کار کنند.

در بخشی از این عملیات، حدود 219 مظنون، بیشتر در سراسر اروپا، با کمک 1221 قربانی بزرگسال و 153 قربانی کودک دستگیر شدند. حدود 363 سند نیز کشف و ضبط شد و 276 تحقیق آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید