کارفرمایان کمبود مهارت در زمینه های کلیدی را برجسته می کنند – آیریش تایمز



در نوامبر 2023، واحد تحقیقات مهارت‌ها و بازار کار در سولاس از استخدام‌کنندگان درباره مهارت‌هایی که کمبود دارند سؤال کرد.

“بازار استعدادها در ایرلند فشرده و به شدت رقابتی باقی می ماند و استخدام کنندگان برای پر کردن موقعیت های خاص به مبارزه ادامه می دهند.” پژوهش یافت.

وی به ویژه کمبودها را در زمینه هایی از جمله ICT، علوم زیستی، ساخت و ساز، بهداشت و امور مالی برجسته کرد.

این گزارش نشان داد که:

  • 41 درصد از استخدام‌کنندگان در جذب نیرو در علوم، مهندسی و فناوری مشکل دارند، با مشکلات خاصی در نقش‌های ICT، علوم زیستی، مهندسی، نظارتی و انطباق، تدارکات و موارد دیگر.
  • 31 درصد از استخدام کنندگان در پر کردن موقعیت های خالی ساختمانی مانند کمبود بازرسان، مهندسان، رانندگان ساختمانی، نجارها، برقکاران، جوشکارها، لعاب کارها/نظامیان و افسران ایمنی مشکل داشتند.
  • 11 درصد چالش هایی را در پر کردن پست های حمل و نقل و تدارکات، از جمله رانندگان، اپراتورها و مدیران انبارها و انبارها، تحلیلگران زنجیره تامین و مدیران تامین گزارش کردند.
  • 5 درصد از استخدام‌کنندگان گزارش می‌دهند که پر کردن پست‌های خالی مراقبت‌های بهداشتی دشوار است و 7 درصد برای پر کردن موقعیت‌های مالی تلاش می‌کنند.
  • سایر زمینه‌های کمبود مهارت عبارتند از: مدیریت (مهمان‌نوازی/تجاری)، خدمات مشتری با زبان، مدیران فروش و بازاریابی، سرآشپزها، کارکنان منتظر و کارکنان نظافت.

برای فارغ التحصیلان بسیار مهم است، کارفرمایان گفتند که از رقابتی بودن بازار برای استعدادهای ماهر آگاه هستند و نامزدهای با تجربه کمتر را برای پر کردن مشاغل خالی می پذیرند. این امر ناگزیر اثر ثانویه مثبت ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید