کابینه خط لوله جنجالی شانون به دوبلین را تایید کرد – ایرش تایمز



کابینه مرحله بعدی پروژه خط لوله چند میلیارد دلاری آب از رودخانه شانون به منطقه دوبلین را تصویب کرده است. آب ایرلندی به دنبال مجوز برنامه ریزی برای یکی از بزرگترین پروژه های زیربنایی در تاریخ این ایالت در سال 2025.

تحویل پروژه آبرسانی منطقه شرق و مرکزاین شرکت گفت که انتظار می رود طی 10 سال آینده تحویل داده شود، برای رشد اقتصادی پایدار، امکان تحویل مسکن و جذب سرمایه گذاری برای حمایت از جمعیت رو به رشد ایرلند در دهه های آینده بسیار مهم است.

او می‌افزاید که این کشور «ظرفیت تأمین آب مطمئن و پایدار را برای 50 درصد جمعیت دارد».

دولت این پروژه را بر اساس دستورالعمل های زیرساختی خود به طور اصولی تصویب کرد. قیمت آن هنوز مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی چهار تا پنج ساله، تا 6 میلیارد یورو هزینه داشته باشد.

این خط لوله یک ستون فقرات آب در سراسر کشور ایجاد می کند که منابع آب را برای شهرها و مناطق از تیپراری تا دوبلین و کارلو تا دروگدا تامین می کند. این پروژه، به ویژه در مجاورت لوف درگ، با مخالفت برخی از کشاورزان محلی به مسیر پیشنهادی مواجه شد.

حداکثر 2 درصد از متوسط ​​جریان شانون قرار است با آب تصفیه شده با لوله 170 کیلومتری به مخزن پایانی در Peamount در شرکت دوبلین استخراج شود.

وزیر مسکن دراق اوبرایان گفت که این تصمیم اجازه می دهد تا درخواست برنامه ریزی در سال آینده به An Bord Pleanála ارسال شود. وی افزود: «این اولین قدم مهم در پروژه ای چند میلیارد یورویی است که تامین آب پایدار را برای کشور ما هم اکنون و هم در آینده تضمین می کند.»

نایل گلیسون، مدیر اجرایی Uisce Éireann گفت که این امر باعث افزایش تقاضا برای مسکن، امکان رشد اقتصادی پایدار و حمایت از رقابت در سراسر منطقه می شود.

وی افزود: «همچنین بسیار مهم است که به ما کمک کند تا با تنوع بخشیدن به منابع آب خود به چالش‌های تغییر اقلیم رسیدگی کنیم تا از خدمات آب ایمن و پایدار برای جوامع در سراسر منطقه اطمینان حاصل کنیم و آسیب‌پذیری در برابر خشکسالی و سایر رویدادهای شدید آب و هوایی را کاهش دهیم.»

تامین آب در شرق و میدلندز در حال حاضر با چالش های جدی مواجه است، به ویژه اتکای بیش از حد به رودخانه لیفی برای تامین 1.7 میلیون نفر در منطقه دوبلین.

وابستگی به این منبع (و دو تصفیه خانه اصلی آن در Ballymore Eustace و Leixlip) منجر به آسیب پذیری در برابر خطراتی مانند خشکسالی طولانی مدت و/یا آلودگی می شود. Uisce Éireann گفت، با پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که این منطقه تا سال 2044 به 34 درصد بیشتر از آنچه امروز در دسترس است نیاز خواهد داشت، این ترکیبی از کسری فزاینده تامین آب و عرضه ناپایدار ناپایدار است.

دیدگاهتان را بنویسید