چشم انداز فارغ التحصیلان با رشد بیشتر بخش ها افزایش می یابد – آیریش تایمز



فارغ التحصیلی 2024 آسان نبود. اکثر فارغ التحصیلان امسال کالج را چند ماه پس از شیوع کووید-19 شروع کردند. ایرلند در بیشتر سال اول خود در انزوا و خارج بود و تحصیلات تکمیلی و عالی معمولاً از راه دور انجام می شد.

آنها آن تجربه شخصی کالج را از دست دادند و با آن، فرصتی را برای درگیر شدن در زندگی دانشجویی از دست دادند. مشاغلی که آنها به طور سنتی به آنها تکیه می کردند وجود نداشتند و مشاغل مهمان نوازی و خرده فروشی یا تعطیل یا منجمد شدند. و پس از آن، درست زمانی که به نظر می رسید اوضاع بالاخره به حالت عادی باز می گردد، تورم افزایش یافت و اجاره بها همچنان افزایش یافت و زندگی دانشجویی را برای بسیاری غیرقابل تحمل کرد.

تا به امروز، هزینه‌های زندگی همچنان بالاست و افراد جوان‌تر – که معمولاً به دلیل شروع کارشان درآمد کمتری دارند – بیشترین بار را تحمل می‌کنند.

اما خبر خوب اینجاست: ایرلند از نظر مشاغل در حال رونق است. بر اساس آخرین آمار، بیکاری بسیار پایین است و نرخ تورم در حال کاهش است تحلیل و بررسی از موسسه مطالعات اقتصادی و اجتماعی.

برای فارغ التحصیلانی که در ایرلند می مانند، این به این معنی است که فرصت های شغلی زیادی وجود دارد – و یک بار دیگر، این باید به فارغ التحصیلان دست برتر را بدهد زیرا کارفرمایان برای کارگران ماهر و با استعداد تلاش می کنند.

سیناد برادی، روانشناس حرفه ای می گوید: «بسیاری از بخش ها شلوغ و پویا هستند. ایرلند در اشتغال کامل است. سال گذشته در بخش فناوری اخراج هایی وجود داشت، اما اکنون مشاغل زیادی در زمینه هایی مانند نرم افزار، امنیت سایبری و هوش مصنوعی وجود دارد.

هوش مصنوعی به احتمال زیاد تاثیر می گذارد بردی می گوید بین 30 تا 60 درصد مشاغل. برخی از بخش ها سود خواهند برد و برخی دیگر ممکن است شاهد جابجایی باشند.

او می‌گوید: «روان‌شناسان، بازیگران، ورزشکاران و هر چیزی که به مهارت‌های انسانی بستگی دارد، بهتر می‌توان محافظت کرد. اما فارغ‌التحصیلان به طور فزاینده‌ای به مجموعه‌ای از مهارت‌هایی فکر می‌کنند که در محل کار به ارمغان می‌آورند. هر بار که با اطلاعات جدید یا به روشی جدید سر و کار دارید، آن مهارت‌های قابل انتقال را عمیق‌تر می‌کنید و در این انقلاب صنعتی پنجم، افراد برای مهارت‌ها و استعدادهای قابل انتقال و توانایی انجام کار و کنار آمدن با مردم استخدام می‌شوند.»

جوآن مک‌نابو، مدیر پژوهشی واحد تحقیقات مهارت‌ها و بازار کار در سولاس، آژانس آموزش و آموزش بیشتر، می‌گوید که بیشتر بخش‌ها در حال رشد هستند و به نظر می‌رسد جذب فارغ‌التحصیلان قوی باشد.

هر ساله گروه تخصصی نیازهای مهارت های آینده، که سولاس یکی از اعضای آن است، یک بولتن مهارت ها را برای برجسته کردن زمینه های اصلی که در آن کارفرمایان کمبود مهارت ها را گزارش می کنند، تولید می کند. همچنین گزارش های دوره ای عمیقی را در مورد نیازهای مهارتی در زمینه های خاص منتشر می کند.

در ماه آوریل، گزارش آن در مورد بخش خدمات مالی این را پیش بینی کرد بخش مالی بین المللی باید بین 6000 تا 9000 نفر تا پایان سال 2027 استخدام کند، به ویژه در بخش فین‌تک و پرداخت، مدیریت دارایی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و خدمات اوراق بهادار، بیمه و بیمه اتکایی، بانکداری بین‌المللی، بازارهای سرمایه عمده‌فروشی و اجاره و تامین مالی هواپیما.

در حالی که بسیاری از کمبود مهارت‌ها در مشاغل سطح بالاتر و تخصصی‌تر احساس می‌شود، این مطالعه نشان می‌دهد که ممکن است تا سال ۲۰۲۷ بیش از ۴۰۰۰ فارغ‌التحصیل کمبود داشته باشند.

که در بیوفارما در همین حال، این گروه متخصص پیش‌بینی می‌کند که احتمالاً تا سال 2027 21000 شغل اضافی در ایرلند ایجاد خواهد شد. این گزارش به کمبود بالقوه 3000 فارغ‌التحصیل از ورود به این بخش اشاره می‌کند، با تقاضای جدید برای مهارت‌های خاص در تولید، دیجیتالی‌سازی، مقررات و تحقیق و توسعه. فعالیت توسعه.

در این گزارش آمده است: «مهارت‌ها برای تحول دیجیتالی این بخش، و همچنین مهارت‌های رهبری و عرضی بسیار مهم خواهند بود».

این ممکن است مخصوصاً برای فارغ التحصیلان غیر بنیادی خبر خوبی باشد، زیرا اینها دقیقاً انواع مهارت هایی است که آنها به میز ارائه می دهند. و نشان می‌دهد که چگونه فارغ‌التحصیلان علوم انسانی و بازرگانی می‌توانند مهارت‌های خود را برای تجزیه و تحلیل عمیق‌تر – به ویژه در رابطه با استفاده و کاربرد صحیح فناوری‌های جدید و نوظهور – در همه انواع بخش‌ها به کار ببرند.

مک‌نابو می‌گوید: «در تمام تحلیل‌های آماری در بخش‌های مختلف، فارغ‌التحصیلان هنر ممکن است کمی گم شوند، اما زمان بدی هم برای آنها نیست. به عنوان مثال شاهد نقش‌های زیادی در فروش هستیم و با کاهش عرضه نیروی کار، آنها فرصت انتخاب نقش‌های مورد نظر خود را دارند.»

وی می افزاید: دستور کار پایداری از جمله رشد انرژی های تجدیدپذیر باعث ایجاد اشتغال می شود. ممکن است در مورد ICT احتیاط وجود داشته باشد، اما هنوز هم بخش بزرگی است و متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات هنوز در سراسر اقتصاد مورد نیاز هستند. فشار بر دولت برای دستیابی به اهداف ساخت و ساز باعث ایجاد شغل در سراسر این بخش می شود، از جمله نقش مهندسی عمران و نقشه برداری کمی، همراه با مشاغلی مانند نجاری و لوله کشی. اشتغال در بخش بهداشت و درمان در حال رشد است

بسته شدن اخیر Token، یک بار بازی محبوب در اسمیتفیلد، دوبلین، باعث شده تا به این فکر کنیم که حتی کسب‌وکارهای مهمان‌نوازی موفق و محبوب چگونه با هزینه‌های روزافزون مقابله می‌کنند. آیا این بدان معناست که مهمان‌نوازی و خرده‌فروشی ممکن است یکی از معدود زمینه‌هایی باشد که فارغ‌التحصیلان ممکن است برای یافتن کار با مشکل مواجه شوند؟ و از آنجایی که بسیاری از فارغ التحصیلان اغلب برای مدتی پس از کالج در خدمات مشتری یا مهمان نوازی کار می کنند، آیا این موضوع می تواند آنها را تحت تأثیر قرار دهد؟

مک‌نابو می‌گوید: «این بخش ممکن است تحت فشار هزینه‌های زندگی و بهبود مستمر پس از تعطیلی کووید-19 باشد و این بخش با چالش‌هایی مواجه است، اما هنوز مشاغل باکیفیت در آن وجود دارد.»

به طور کلی، اگر به دنبال شغل هستید، فرصت‌هایی وجود دارد.»

دیدگاهتان را بنویسید