هوای گرم می تواند برای بدن سخت باشد – و حتی می تواند برخی از مشکلات سلامتی را بدتر کند


پیش‌بینی آب‌وهوای فعلی نشان می‌دهد که تابستان ممکن است بالاخره فرا رسیده باشد، اولین بار در بریتانیا هشدار بهداشت گرما سالی که صادر شد.

در حالی که ممکن است بسیاری پس از بهار اسفبار بریتانیا خوشحال باشند، لازم به یادآوری است که دمای بالا می تواند خطرناک باشد. گرمازدگی یک خطر برای همه است – اگرچه افراد مسن و افرادی که مشکلات سلامتی زمینه ای دارند این خطر است به ویژه در معرض خطر.

برخی از مشکلات سلامتی نیز زمانی که هوا گرم است بدتر می شود. بنابراین اگر بیماری قلبی، ریوی، کلیوی یا متابولیک دارید، باید در هوای گرم بیشتر مراقب باشید.

بیماری های قلبی

بسیاری از بیماری های قلبی در طول دوره های گرما بدتر می شوند زیرا سیستم قلبی عروقی باید سخت تر از حد معمول کار کند. این به این دلیل است که نقش مهمی در فرآیندهای خنک سازی داخلی بدن دارد. قلب به دور کردن گرما از سیستم های حیاتی کمک می کند و خون را به سطح پوست می رساند تا آن را خنک کند.

به این ترتیب، قلب بسیار سخت تر کار می کند در هوای گرم – زدن به ده برابر بیشتر در هر دقیقه برای هر 1 درجه سانتیگراد افزایش دما. جریان خون به پوست نیز افزایش می یابد بین شش تا هشت لیتر در دقیقهکه همچنین ضربان قلب را افزایش می دهد تا بدن را خنک کند.

مردم هم البته بیشتر عرق کن در هوای گرم تا بدن خنک شود. اما اگر این کار را نکنند به اندازه کافی بنوشید مایع، این منجر به خون غلیظ تر می شود. همچنین به این معنی است که قلب باید بیشتر کار کند.

همه این تغییرات می تواند علائم بیماری قلبی را بدتر کند.

برای مثال، افراد مبتلا به نارسایی قلبی ممکن است هوای گرم را چالش برانگیز بدانند. فرآیندهای خنک کننده مانند تعریق و گشاد شدن عروق (اتساع رگ های خونی) در اثر این وضعیت مختل می شوند. این باعث می شود قلب سخت تر کار می کند. افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر نیز می توانند تجربه کنند درد قفسه سینه (آنژین) اگر در هوای گرم به دلیل فشار اضافی ناشی از این فرآیندهای خنک کننده اعمال شود.

افراد مبتلا به آریتمی قلبی، به ویژه فیبریلاسیون دهلیزی، در این بیماری هستند افزایش خطر مرگ در هوای گرم افزایش دمای 1 درجه سانتی گراد معمولا بالای 22 درجه سانتیگراد قابل توجهی می بیند افزایش مرگ و میر ناشی از آریتمی و سایر بیماری های قلبی – به ویژه در زنان، بالای 65 سال و کسانی که در آب و هوای گرمسیری یا کشورهای با درآمد متوسط ​​پایین زندگی می کنند.

صرف نظر از شرایط خاص شما، مطالعات نشان می دهد که برای هر روز گرمای شدید وجود دارد 0.12 درصد افزایش در تعداد مرگ و میر ماهانه به طور مستقیم با بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

بین سال های 1990 تا 2019، تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی ناشی از گرما سالانه افزایش یافته است. 13000 تا 93000 مرگ در سال. بسیاری از مطالعات دیگر نشان می دهد روندهای مشابه.

حتی اثرات گرما بر روی سیستم قلبی عروقی نیز قابل مشاهده است سه تا چهار روز پس از کاهش دما این نشان می دهد چقدر چالش برانگیز هوای گرم برای بدن است

شرایط تنفسی

هوای گرم بسیاری از بیماری های تنفسی را بدتر می کند.

افراد مبتلا به آسم متوجه می شوند که وقتی هوا گرم است علائم آنها بدتر می شود. این به این دلیل است که هوای گرم افزایش می یابد وجود ذرات و آلرژن ها در هوا که ریه ها و عروق خونی را تحریک و ملتهب می کند وارد جریان خون شود.

یک زن از دستگاه تنفسی آسم استفاده می کند.
علائم آسم می تواند با کیفیت پایین هوا بدتر شود.
Photoroyalty/Shutterstock

کیفیت پایین هوا در روزهای گرم به دلیل ذرات معلق و آلرژن ها به این معنی است که افراد مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه در معرض خطر مرگ در هوای گرم هستند. مطالعات نشان می دهد که حتی یک درجه افزایش دمای داخلی می تواند علائم را بدتر کند – منجر به بیشتر شود استفاده از داروی نجات، بستری شدن در بیمارستان و الف کاهش عملکرد ریه.

حتی افرادی که بیماری تنفسی ندارند نیز می توانند بیماری خود را پیدا کنند عملکرد ریه آسیب می بیند هنگامی که دمای بالا رخ می دهد. همچنین می تواند به دلیل ذرات موجود در هوا و انحراف خون به پوست باشد تا به خنک شدن ما کمک کند.

شرایط کلیوی

کلیه ها نقش مهمی در تعادل مایعات و الکترولیت ها دارند. این بدان معنی است که آنها در هوای گرم تحت استرس بیشتری قرار می گیرند – به خصوص اگر ما دچار کم آبی شویم. کم آبی خون را غلیظ تر می کند و فیلتر کردن مواد زائد را سخت تر می کند.

کم آبی همچنین توضیح می دهد که چرا هوای گرم می تواند منجر به افزایش 30 درصدی بیماری شود بیماری کلیوی. افزایش آب و هوای جهانی نیز در این امر مؤثر است سنگ کلیه رایج تر، رایج تر، معمولی تر.

این چالش برای کسانی که دیالیز می‌شوند بیشتر است محدودیت مصرف مایعات روزانه. افراد مبتلا به بیماری کلیوی که در آب و هوای گرم زندگی می کنند حتی ممکن است عملکرد کلیه خود را ببینند 8 درصد دیگر در سال کاهش یابد در مقایسه با کسانی که در آب و هوای معتدل زندگی می کنند به دلیل بار حرارتی اضافی بر عملکرد کلیه.

شرایط متابولیک

افرادی که اضافه وزن یا چاق دارند ممکن است در گرما بیشتر دچار مشکل شوند زیرا بدن آنها ممکن است نتواند گرما را از بین ببرد بسیار کارآمد. یکی از دلایل این امر این است که به طور متوسط ​​آنها بالاتر هستند میزان متابولیسم پایه – مقدار کالری مورد نیاز برای حفظ عملکرد سلول. این بدان معناست که آنها در حال حاضر هستند تولید گرمای بیشتر انرژی در بدن شما بدون فشار اضافی ناشی از دمای بالای بیرون. قلب آنها نیز ممکن است از کار بیفتد بیشتر کار کن تا دمای مرکزی بدن خود را پایین نگه دارند.

افراد مبتلا به دیابت نیز در معرض افزایش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با گرما هستند. تنها در بریتانیا، تعداد بیماران دیابتی نوع 2 که به مراقبت های بهداشتی نیاز دارند، در حال افزایش است هر 1 درجه سانتیگراد افزایش دما که بالاتر از 22 درجه سانتیگراد رخ می دهد.

دیابت نوع 1 و نوع 2 به بدن آسیب می رساند توانایی دفع گرما زیرا جریان خون به پوست و تعریق را کاهش می دهد – هر دو کلید حذف گرما از بدن هستند.

قند خون بالا به عروق خونی آسیب می رساند همچنین. این می تواند تأثیر جدی بر میزان کارآمدی بدن در دفع گرما از بدن داشته باشد.

برای محافظت از خود، بهترین کار این است که در گرمترین بخش روز از نور خورشید دوری کنید. نوشیدن مایعات زیاد (نه الکل) برای جایگزینی چیزی که به عنوان عرق از دست می رود، قرار دادن پاها در یک سطل آب سرد (یا اگر ترجیح می دهید دوش آب سرد بگیرید) و یک فلانل خنک روی پیشانی یا پشت گردن.

همه اینها دمای خون شما را هنگام بازگشت به اندام های مرکزی کاهش می دهد و به کاهش دمای مرکزی آنها و دفع گرما از آنها کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید