نیروی دفاعی تعدادی از پرسنل خدماتی را که محکوم به خشونت مبتنی بر جنسیت هستند بررسی می کند – ایریش تایمز



نیروهای دفاعی ژنرال ها جلسه ای در سطح بالا برای تعیین تعداد پرسنل خدمات محکوم به خشونت مبتنی بر جنسیت برگزار کردند.

این جلسه که با عجله ترتیب داده شده بود، در بحبوحه خشم فزاینده عمومی در مورد پرونده برگزار شد کاتال کروتییک سرباز فعال که هفته گذشته پس از ضرب و شتم یک زن بیهوش از زندان نجات یافت.

پیش از این، رهبری نظامی چندین مورد دیگر را در مورد پرسنل نیروی دفاعی شناسایی کرده است که پس از مجرم شناخته شدن در حمله و سایر جنایات، اجازه ماندن در سازمان را پیدا کردند.

در یک مورد، جزئیات در روز دوشنبه آیریش تایمزیک افسر نیروی دریایی پس از اعتراف به گناهکاری در مورد حمله خشونت آمیز به یک دوست دختر سابق که باعث شد یکی از چشمان او برای همیشه دررفته شود، تقریباً یک سال در سمت خود باقی مانده است.

اکنون یک افسر ارشد منصوب شده است تا بررسی کند که چرا ملوان پس از محکومیت آزاد نشد.

روز یکشنبه، سپهبد شان کلنسی، رئیس ستاد دفاع، جلسه ای با ژنرال های ارشد برگزار کرد تا درباره تعداد اعضای فعالی که در دادگاه های غیرنظامی در جرایم خشونت آمیز مجرم شناخته شده اند، بحث کند.

منابع نظامی گفتند که ژنرال ها فهرستی فوری را دستور دادند که در آن همه پرونده های سربازان محکوم به محکومیت در دادگاه های غیرنظامی و همه سربازانی که اتهامات مدنی در انتظار آنهاست، شرح داده شود.

بر اساس مقررات A10 نیروی دفاعی، اگر یک سرباز توسط دادگاه های غیرنظامی به زندان محکوم شود، به طور خودکار از خدمت اخراج می شود.

اما اگر سربازی جریمه نقدی یا تعلیقی دریافت کند، مقامات نظامی این اختیار را دارند که او را آزاد کنند یا نه.

هجوم فعالیت ها در مقر نیروی دفاعی در بحبوحه نگرانی فزاینده عمومی در مورد پرونده کروتی، 22 ساله، رخ می دهد که زنی را در یک حمله تصادفی خیابانی بیهوش کتک زد و در رسانه های اجتماعی درباره آن لاف زد.

قاضی تام اودانل، که این هفته بازنشسته شد، گفت که اقدامات کروتی “کاملاً وحشتناک” بود، اما تصمیم گرفت که هفته گذشته مجازات حبس را اعمال نکند، پس از شنیدن اینکه این کار بر حرفه سرباز تأثیر می گذارد.

کروتی در عوض به پرداخت غرامت 3000 یورویی به قربانی خود ناتاشا اوبراین محکوم شد. تعدادی از اعتراضات در آخر هفته علیه ملایمت این حکم و در حمایت از خانم اوبراین برگزار شد.

منابع نظامی گفتند که روند آزادی کروتی را تسریع کرده‌اند و او ممکن است هفته آینده مرخص شود. با این حال، در صورتی که مدیر دادسرای عمومی تصمیم به تجدیدنظرخواهی از حکم تعلیقی به دلیل نرمش ناروا بگیرد، ممکن است این روند به تعویق بیفتد.

بسیاری از نگرانی های عمومی در مورد پرونده کروتی به شواهد ارائه شده توسط افسر فرمانده سربازان، فرمانده پل توگر، مربوط می شود، که به دادگاه گفت که کروتی یک سرباز “نمونه”، “مودب” و “منضبط” است.

روز دوشنبه، انجمن نماینده افسران (راکو) از اظهار نظر در رسانه های اجتماعی در مورد حضور افسر در جلسه “از سوی کسانی که زمینه یا اطلاعات لازم را ندارند” انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است که Cmdt Togher علیرغم اینکه طبق مقررات نظامی ملزم به حضور در این مراسم بود، در رسانه های اجتماعی “سرزنش” شده است. راکو گفت که او به عنوان یک “شاهد شخصیت” عمل نمی کرد.

این انجمن گفت: «ممکن است زمان آن رسیده باشد که مقامات نظامی در قاعده ای که فرماندهان را ملزم می کند در محاکمه های غیرنظامی اعضای فعال شرکت کنند، «به ویژه در عصر رسانه های اجتماعی» تجدید نظر کنند.

جنجال اخیر در زمان سختی برای نیروی دفاعی رخ می دهد. روز دوشنبه، یک دادگاه بازپرسی مسئول رسیدگی به روند شکایات مربوط به تخلفات در ارتش است. اولین جلسه خود را برگزار کرد.

دادگاه تحت رهبری قاضی، که انتظار می رود تا سه سال به طول بینجامد، در پی ادعای سوء استفاده جنسی گسترده، تبعیض و آزار و اذیت در نیروهای دفاعی توسط گروهی از جانبازان موسوم به زنان شرافتمند.

دایان برن، سخنگوی زنان افتخار، در خارج از اولین جلسه دادگاه گفت که پرونده کروتی “تعجب آور” نیست.

او گفت: «ما باید بفهمیم چه خبر است و چرا مردم فکر می‌کنند می‌توانند بیرون بروند و این کار را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید