ناتاشا اوبراین یک تظاهرات برای عدالت را در Dáil رهبری می کند – آیریش تایمز


ناتاشا اوبراین، قربانی حمله لیمریک، گفت که ضربه ناشی از حمله فیزیکی دو سال پیش او به تجربه “ویرانگر روح” او در سیستم قضایی کیفری ارجحیت دارد، اما از علائم اولیه تغییر استقبال کرد.

خانم اوبراین قبل از تظاهرات سه شنبه شب در حمایت از اصلاح فرآیندهای قانونی و قضایی برای قربانیان خشونت مبتنی بر جنسیت، گفت که پرونده او – آخرین موردی که این موضوع را در کانون توجه ملی قرار داده است – به نظر می رسد تأثیر داشته باشد.

“سیستم – سیستم های بسیار – باید نابود شود تا جامعه ای را ایجاد کند که همه ما آنقدر می خواهیم و سزاوار آن هستیم. اما ما به طور واقعی شروع می کنیم و من احساس می کنم که داریم شروع به ورق زدن صفحه جدیدی کرده ایم.

سرباز خدمت کاتال کروتی، 22 ساله، خانم اوبراین، 24 ساله را که بیهوش بود در سال 2022 در لیمریک کتک زد و بعداً در مورد این حمله در رسانه های اجتماعی لاف زد. او به اتهام حمله اعتراف کرد، اما حکم سه ساله تعلیقی که دریافت کرد، جنجال گسترده ای را برانگیخت.

خانم اوبراین گفت: “آنچه به دست یک مرد برای من اتفاق افتاد… وحشتناک است، آسیب زا است.”

با این حال، زمانی که توسط سیستمی که برای محافظت از شما طراحی شده کاملا نادیده گرفته می‌شوید و کاملاً نابود می‌شوید، این سطح دیگری از آسیب است. و اگر از شما بپرسند که به کدام تجربه باز می‌گردید، دو سال پیش را بارها و بارها انتخاب می‌کنم.»

خانم اوبراین که اوایل روز سه‌شنبه در اتاق دیل مورد تشویق ایستاده قرار گرفت، توسط صدها معترض که بیرون دروازه‌ها تجمع کرده بودند، مورد استقبال هیجان‌انگیزی قرار گرفت.

او از “بی حساسیتی” قاضی تام اودانل، که ریاست پرونده در لیمریک را بر عهده داشت، و نظرات مثبت افسر مافوقش درباره شخصیت کروتی به عنوان شکایات کلیدی اشاره کرد.

سیوبهان مک گاورن، یکی از تظاهرکنندگان از دوبلین، گفت: “مجازات باید با جرم مطابقت داشته باشد، در غیر این صورت همه چیز از بین می رود.”

و بدیهی است که این موضوع در بین مردم عادی در خیابان طنین انداز می شود و من حدس می زنم این ترس را در بین مردم ایجاد می کند که مردم در امنیت نیستند.

کاتیان کلی، یکی دیگر از شرکت‌کنندگان که به طور غیرمستقیم با قربانیان خشونت مبتنی بر جنسیت کار می‌کند، به طور مشابه در مورد «تعداد زنانی که خشونت یا سوءاستفاده را گزارش نمی‌کنند، توضیح داد. [the criminal justice system] فقط شکل دیگری از سوء استفاده است».

اگرچه پرونده خانم اوبراین مورد حمایت سیاسی جهانی در دایل قرار گرفته است، اما این اولین موردی نیست که واکنش عمومی را برانگیخته است. تظاهرات بیشتری در این هفته برنامه ریزی شده است.

روث کاپینگر، مشاور و سازمان‌دهنده اعتراضات مردم قبل از سود، تجربه زنی را که مهاجم خود را از طریق سیستم دادگاه تعقیب می‌کرد، برجسته کرد “فقط برای شنیدن در پایان، “خب، شما خوش شانس هستید که او به گناه خود اقرار کرد.”

او گفت: «به نظر می رسد این معیار برای زنانی است که خشونت وحشیانه را در این کشور تجربه می کنند.

ایوانا جوتزاک، هماهنگ کننده برنامه شورای ملی خشونت علیه زنان، به گزارشی از سازمان خود اشاره کرد که نشان می دهد «دادگاه ها برای بازماندگان زنان مضر و حتی دردناک هستند. دعوا باعث استرس دائمی می شود و برای سلامت روان قربانیان مضر است.

وی افزود: «در کنار مقابله با خشونت علیه زنان در خیابان‌ها و خانه‌هایمان، باید نحوه رفتار با بازماندگان در سیستم قضایی را نیز اصلاح کنیم. ما قبلا اینجا بوده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید